PUSINGAN SARINGAN TAMAT - RAMAI BAKAL TERKELUAR

by - Februari 14, 2010

"PENCARIAN TOP 100 WANITA FB BEN ASHAARI " akan melabuhkan tirainya buat kali pertama , tepat jam 8 malam ini ..Bukan dah abis la..cuma pusingan saringan dah abis...jawapan dah diantar dan aku dah pun sedia untuk dipamerkan kepada semua pembaca bagi mengundi jawapan jawapan yang kreatif baginya...Bukan bergantung pada jawapan tu betul atau salah tetapi yang kreatif dan bijak ber'kata-kata'...kira pandai mengayat la neh..hehehe

Baru seminggu aku jadi penganjur , boleh dikatakan ..hurmmm....hurmmm..seronok ...disebabkan kegigihan melihat kawan kawannya berusaha mencari jawapan jawapan yg kreatif..berbeza dengan yang lain..sebab tu jawapan dikeluarkan serentak..heheh...

Selain seronok , aku jugak pening kepala skit skit dengan peserta yang menarik diri di saat akhir..nasib baik ada yang nak masuk di saat akhir..kira dapat la gak mencukupkan 100 orang peserta...100 ni pun banyak dah ...tamo lebih lebih...leh pengsan aku wooo..Tak pe la kan ..nak wat camana..lagi pun semua ni sekadar satu bentuk hiburan..

Soalan yang diberi seminggu sekali namun masih ada juga yang pening pening lalat nak jawab..hahahaha...soalan mudah tapi ada muslihatnya..

Soalan yang aku bagi sebenarnya hanyalah melibatkan diri sendiri..Peserta hanya perlu meneliti sedalam dalamnya , siapakah dia sebenarnya dan bagaimana dia nak menerangkan kepada orang lain siapakah dia di kaca mata dia sendiri ! Bukan mudah tau ! Biasanya orang lain yang menilai dirinya tapi kali ni dia sendiri yang perlu menilainya..heheh..

Pengundian pula , aku ingat boleh la undi berkali kali tetapi rupanya tidak..aku sendiri pun tak perasaan boleh undi sekali je sehari..hehe...maksud aku , sorang tu boleh undi peserta tu sekali je..mungkin aku nak ubah kepada satu pembaca boleh undi ..ermmm 3 orang peserta berlainan..hehehe..baru meriah..Tengok la camana nanti...hehe

Selain dari mengenali diri sendiri , peserta juga perlu mendapatkan kepercayaan pembaca dan juga penyokongnya yang terdiri dari kawan kawan , ahli keluarga terdekat ( yg online je ) bagi memancing undi mereka...Haa..part ni susah ..kenapa ? Ada peserta yang agak malu dan ego nak minta bantuan !! ...Hehehe...masa ni laaaa kena belajar ...Serius ..mmg susah nak tarik kawan kawan di FB membaca status kita..berapa kerat sangat laaa yang nampak status kita tu bila kita up kat FB..

Cara nak tarik perhatian ialah dengan tajuk status peserta..mesti mampu buat dia tertanya " apakah dan kenapakah " ...haaa...bukan mudah wooo....aku sendiri yang buat forum soaljawab memula pun takde orang nak layan..hahahha

Akhir kata , hehehe...mlm ni bakal terjawab siapakah yang tinggal bagi meneruskan perjuangan ..Soalan berikutnya , pasti membuatkan peserta garu kepala...Sangat mudah tapi susah...hehehehe..walaaahhhh

You May Also Like

1 comments