Perlukah aku takut ?

by - Khamis, Ogos 11, 2011

Ini blog BENASHAARI.COM yg mana pemiliknya adalah BEN ASHAARI ..

Ada yg bertanya pada aku di entri lepas berkenaan entri aku yg mana mempersoalkan fesyen penutup kepala wanita di Malaysia ..

Gadis melayu , fesyen melayu .. Modenkan tetapi tidak melampau .. Jangan terikut budaya Arab .. Kita masih ada budaya.. Kalau nak ikut , ikut sunnah nabi yang mana ianya melibatkan agama.. Adat tidak melibatkan agama walaupun ada hubungkait sedikit sebanyak ..

Setiap bangsa di dunia ini ada adat mereka dan kita , melayu sendiri punya adat yg cukup cantik.. Mereka di luar sana memuji kecantikkan gadis melayu tetapi gadis melayu sibuk nak ikut budaya lain .. Kalau gabungkan , boleh tetapi jgnlah keterlaluan... Ini sekadar pendapat ..

Persoalan.. iklan di blog aku ni... Tokey dia tak marah ker ? Atau tak takut dia nak tarik iklannya ? Kalaulah dia boleh berfikir dengan kematangan serta kewarasan fikiran, pasti dia tidak melatah .. Dan aku percaya , rezeki aku ,Allah yg tentukan .. Perlukah aku takut ?

Mereka ada hak mengiklankan di sini dan aku ada hak untuk mengeluarkan pendapat selagi tidak melanggar batasan kemanusiaan..

Published with Blogger-droid v1.7.4

You May Also Like

12 comments

  1. boleh tak kita cakap 'blog aku...aku punya suka laaa'....heheheeeeeeeeee..gelak jahat :D

    BalasPadam
  2. mendalam tu maksud bro ben. fya ulang bc byk kali ouh :P

    BalasPadam
  3. Saya pun jenis wanita yang suke bergaya dan melaram tapi saya tak tersinggung pun dgn kata2 abg Ben coz ianya benar sebagai manusia kan kita ada pilihan....fikirkanlah sendiri..tepuk dada tanya selera

    BalasPadam
  4. Kannnn buat apa nak takut..kita menulis untuk pendapat kita sendiri..

    Macam entry terbaru Lin tu tajuk http://linmdnoor.blogspot.com/2011/08/spontaneous-thursday-3-bra.html..lucah ke??? perlukan aku takut????

    niat sekadar ingin berkongsi saja...kannnnnnn....

    BalasPadam
  5. sesungguhnya kebenaran itu pahit la encek beng..tentu saja ada yg x leh terima dalam entri yg encek beng buat tadi..hehehe

    BalasPadam
  6. bagus la encik ben tegur.. kalau orang lain tegur, orang akan balas balik.. kalau lelaki tegur, nak2 plak encik ben, insha allah, mereka akan positif.. lagipun apa encik ben cakap memang betul apa...

    BalasPadam
  7. Abg ben buat apa nak takut kan...takut tu tandanya salah..berani tu tandanya benar...sape yang makan cili dia la yang rasa pedas kan (=

    BalasPadam
  8. betul tu..org luar puji gadis melayu,sbb gdis mlyu ni sopan,dan cara pakaian kite pun diorg nk ikut..

    BalasPadam