Jangan nilai Islam melalui penganutnya !

by - Ogos 29, 2011

 

Wow .. satu kata kata yang membuka mata .. Kata-kata seorang bekas penganut setia Buddha serta Kristian .

" Tapi nilailah Islam melalui AL-QURAN .. Bacalah dan hayatilah kebenarannya . Kebenaran ISLAM .. "

Walaupun baru menganut Islam tapi pemahamannya , sangatlah menakjubkan .. Kalah aku yang dilahirkan Islam ini .. Sangat malu diri ini bila menyaksikan videonya ..

Kenapa video video begini dipinggirkan ? Kenapalah asyik asyik kita mencari awan yang tertulis perkataan Allah ? Badan binatang yang tertera nama Allah untuk memberitahu mereka yang kafir sesungguhnya Allah itu wujud ?

Tengok dan nilaikan sendiri kebesaran ISLAM yang mana mampu menyucikan hati mereka walaupun sudah berusia .. Kita yang masih muda ini ??

Klik SINI untuk menyaksikan video tersebut.

You May Also Like

3 comments

  1. betul tue..salaah cara tue..takkan kalau ada seketul guna dalam lautan, nak kata air laut itu manis..

    Entri Terhangat!! :
    Oh Terpancut Air Mani Akibat Terangsang!!
    Oh Perempuan Dan Onani!!

    BalasPadam
  2. abg ben, pada pndpt saya ... manusia hanya tahu sebut satu lafaz, satu kalimah, satu syahadah ... tetapi untuk menghuraikan scara mndalam ttg apa diperkatakan rsanya mengambil masa yg agak lama untuk berfikir ... mybe tpaksa merujuk banyak buku. Memang hebat pada mereka2 yg dipilih oleh ALLAH utk menjadi ulama' yg terkemuka sehingga mampu mencipta sejarah di era kegemilangan islam sampai sekarang.

    Kalau la semua pemimpin islam didunia mengamalkan apa yang disyariatkan dlm islam. InsyaAllah, semuanya tak terjadi macam sekarang. Suka mengeksploitasikan sesuatu perkara melalui politik. Secara tak langsung mereka membawa kita ke arah munafik mahupun jahil. Semuanya hanya bertopengkan islam semata2.

    Wallahualam.

    BalasPadam
  3. tapi ada je orang bukan islam ni memperlekehkan orang2 islam dengan mengatakan bahawa mereka yg islam ni pun selalu buat dosa..ye..itu memang tidak dapat di nafikan la..cuma yg terkilannya bila ISLAM itu sendiri yg di persalahkan..

    BalasPadam