" Joomm balik Penang !!! "

by - Ogos 31, 2011

 

" Hang nak balik kampung tak ?? 

Mak tanya aku .. Hurm.. Nak balik camana ... Wife tak leh jalan jauh .. Masih dalam keadaan berjaga-jaga .. Huhuh... Tak pe la ,terpaksa ditolak walaupun teringin .. Lama dah tak beraya kat sana ..

" Sapa lagi nak balik ni ? "

" Izua .. adik hang pon kata nak balik gak .. "

Hurm.. tinggal aku ngan wife je la jawabnya kat KL ni.. Yang lain pakat balik dah pagi raya ari tu .. Hurm.. Jawabnya , esok laki bini , nganga kat rumah je la eh jawbnya ..

" Bila nak bertolak ni ? " Aku tanya ..

" Tengok sat lagi .. Ni abah hang lak demam ..  " Mak jawab ..

Aku tersenyum .. Tau dah ... hehehe.. Ni kang silap silap , mmg tak jadi balik ...  Tapi adik laki aku sekeluarga , confirm dah balik .. Diorng mmg kaki bercuti .. hehe.. ok la tuh ..

Aku tanya sekali lagi pada jam 6 petang tu ..

" Jadi tak balik Penang ni ? "

" Tak .. letih la.. kang kelam kabut nak balik KL .. Isnin dah kerja .. Lagi pon abah hang tu dah tk sedap badan nak jalan jauh .. "

Aku tersenyum ..

"Yes !! Yes !! Yes !!! " Dalam hati aku ...

Hehehe.. ada gak rumah nak aku singgah esok.. Umah mak aku lagi.. Hahaha.. Dari raya 1 , 2 dan esok .. umah mak aku jer .. Muhahaha.. Jimat jimat .. hahaha...

You May Also Like

1 comments