" Tu la.. sapa suruh gelakkan aku ??? "

by - Ogos 21, 2011

 

Iklan : Instant Syria (Denim) - Aidilfitri Sale cuma RM33  !!

 

Semalam , sewaktu lepak ngan sepupu aku ..banyak cerita gak yang terkeluar.. Tak sangka , dah tua kitorang ni.. Hahaha.. Aku dah 20 dan dia 40 kalau tak silap aku.. Eh , aku 35.. termuda lak.. hehe..

Dalam dok borak tu , terkeluar bab penyakit .. Aku cakap la yang aku ni ada darah tinggi .. Memang tak boleh nak lari sbb dah penyakit keturunan .. Boleh dia bantai gelak guling guling kat aku !! Caitt...

" Hah ? Ada darah tinggi ?? Muda mudah ada darah tinggi  ? Hahahahahha "

Amboi.. sabar je la Ben oiiii ...

Pastu sambung borak lagi.. Dia cakap la yang dia ni ketagihan nescafe ( kebetulan mak aku jemput dia minum sewaktu lepak tu ) . Kalau tak pekena sehari , tak sah ! Wife dia nyampuk ..

" Pasai tu la dia ada kencing manis ! "

" Hah ? Kencing manis ? Wahahahahha... Aparaaa ada kencing manis... Hilang nikmat dunia ! Hahahaha "

Aku balas kat dia balik ! Hahahaha.. Amik obat ! Sapa suruh gelakkan aku .. Hahaha.. Tapikan , mmg bahaya la kalau tak jaga pemakanan ni .. Confirm kena.. Kadang kadang yang jaga pon leh kena.. Nak wat camana kan ? Manusia ... Terima je la... Tapi !! Jangan jadikan itu alasan untuk malas jaga kesihatan !

Aku paling tak suka jawapan , selagi hidup , sihat .. belasah jer ! Nanti dah sakit , dah tak leh makan ! Tu sangat sangat aku tak suka mendengarnya ..

You May Also Like

16 comments

  1. huhu begitulah kehidpuan manusia....masih-masih ada pendapat sendiri....

    Makan and bersukan..lagi bagus!

    http://cayob.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. beringat sbelum kena... tuk saya jg....

    BalasPadam
  3. makan kena beringat,,,,hehehe

    BalasPadam
  4. org yg mentekedarah apa saja selagi sihat tulah yg b'potensi nak kena mcm2 penyakit kan..

    p/s : prevention better than cure (",)

    BalasPadam
  5. kencing manis lg parah dr drh tggi ;)

    BalasPadam
  6. plg tak suka ayat bermula.. kalau dulu tak buat ni..mesti tak kena pnyakit ni. haiih~ beringat sblm kena. mcm naz, ada potensi kena kencing manis, pnyakit keturunan kan...kena jaga2 la, benda tu bole elak sbnrnya

    BalasPadam
  7. muda muda lagi dah ada penyakit yg boleh lead to penyakit lain yg lebih bahaya. hurmmmm

    BalasPadam
  8. Tegurlah orang tersayang anda agar menjaga kesihatan, beringat sebelum kena...kalau sampai tak nak dengar ckp tu lain lah..selalunya dah kena baru sedar tapi dah terlambat...

    BalasPadam
  9. tak boleh nak bantai je bila makan,,kena beringat juga ^_^

    BalasPadam
  10. betol!
    dan sakit
    x daya nak buat ape2 dah
    heee
    abg ben...jgn makan kambing byk sgt..heeee

    BalasPadam
  11. maknenye..makan jangan nak ikut tekak jer:)
    ingat kesihatan same...kan2:)

    BalasPadam
  12. Menjaga kesihatan memang amat penting sekali. Feel free to read this;
    http://honeylaetitia.blogspot.com/2011/07/experience-berada-di-icu-dan-ccu.html

    BalasPadam
  13. duk p bantai semua makanan masa sihat. adoii. kena jg makan ni. xmau gemuk..kurus sgt pon xmau jugak..
    haha.demand tak..

    BalasPadam
  14. pastu makan banyak2 sampai kene potong kaki..err..aishh nauzubillah! berjaga sebelum kena

    BalasPadam
  15. ho3. terasa plak Maya bila baca entry ni. dh la banyak pantang. haishhh... dugaan3x

    BalasPadam
  16. ho3. terasa plak Maya bila baca entry ni. dh la banyak pantang. haishhh... dugaan3x

    BalasPadam