Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 10 Januari 2013

Menunggu ‘anak buah’ yang tak gugur-gugur lagi !

 

Aban .. Hang pi amik Aniq sat kat sekolah. Dia suh pi amik dia .. “

Adik aku bagi arahan kat aku. Anak buah punya pasal , tak pe laa.. Gi aja ..

“ Hang bawak Dania. Dia tau sekolah mana .. “

Aku tanpa banyak cerita , terus tarik tangan Dania dan keluar dari rumah.  Jam menunjukkan 3.35 … Lagi 5 minit dia balik .. Jalan pantas pantas .. hehe ..

Sampai sekolah tu .. Sunyi sepi ! Huh !! Biar betull .. Takkan semua murid dia diajar tidur petang kot ? Kalau aku jadi cikgu , mungkin la kot…

“ Kepala semua atas meja ! Sapa angkat kepala , dia berdiri atas meja sampai balik !! “

 

Aku pandang ke dalam sekolah ! Bayang cikgu pon tak nampak !! Hurmm.. Takkan diorang ada kokurikulum kat stadium kot ?? Hurmm ..

Setelah hampir 20 minit berdiri kat situ , takde apa apa gak.. Tetiba , mak aku call ..

“ Hang ada mana ? “

“ Depan sekolah dia la ni .. Dania kata sekolah ni .. “

“ Sekolah mana ? “

“ Sekolah cina ni laa .. “ . Aku jawab..

“ Bukan sekolah tu laaa .. Tuuu .. Sekolah agama kat masjid tu .. “

Aku pandang anak buah aku tu , kecik besar kecik besar jer !!

Grrr ….

24 komen :

Vee Lea berkata... [Reply to comment]

Hahaha.. So cute XD

careno berkata... [Reply to comment]

Hahaha... adehhh... arahan dr awal x lengkap...

NurulNBST berkata... [Reply to comment]

Cute meyh :)

NurulNBST berkata... [Reply to comment]

Cute meyh :)

ieka farhana berkata... [Reply to comment]

Hahaha XD ksian

Mat Gebu berkata... [Reply to comment]

Hahahahaha...takpe pak ngah baik...kan...

EnJeru Rashid berkata... [Reply to comment]

hahahahaha,,,,GPS pun salah daaaaa....

citarasa rinduan berkata... [Reply to comment]

siannnnya

Aziz Ahmad berkata... [Reply to comment]

Boleh tak tanya awai awai.budak pulak yang disalahkan

yana aina berkata... [Reply to comment]

Hehehh dania... Dania

miss niedNied berkata... [Reply to comment]

hahaha.. alala comel je dania ni bergurau dgn unle dia..hehehehe :D

meera berkata... [Reply to comment]

Hehhee..

aQu Mad berkata... [Reply to comment]

haha,, sekali sekolah cina daaa.. haahaha

nora berkata... [Reply to comment]

GPS = GUNA PUN SESAT..........HE222.......

aziekz berkata... [Reply to comment]

Hee,,muka dania,,iras2 qalif..tp pompuan,,heee:-)

siti fatima Arifin berkata... [Reply to comment]

hehe...alahai dania nie. comel. abng ben pun satu.. xtanya btl2 sblm p amik

abg cik berkata... [Reply to comment]

haha bro kekadang tadika pon dipanggil sekolah gak

ishy77 berkata... [Reply to comment]

nasib baik anak buah xkena ngapp..hoho

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

hahhaa..kesian die kne tunggu

dari sisi hidupku berkata... [Reply to comment]

haha, sudah terkena la sama ini budak kecik.

вʋввℓɛ ρσρƨ berkata... [Reply to comment]

hahaa.. nasib anak buah.. kalo orang len tak tahu la tu~ tak pasal tinggal je kat msjid. hahaa

shasha apple berkata... [Reply to comment]

Hahaha..tuela abg ben..awat ang tak tanya td kt adik ang sek mana..ang nie pun..

reenapple berkata... [Reply to comment]

kesiannya.. huuu

Muhammad Nizam Shaharuddin berkata... [Reply to comment]

Klakor ade..kesian pun ade... Rs x bersalah anak buah bro yg tnjkkn sek tu.hehe...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI