Menunggu ‘anak buah’ yang tak gugur-gugur lagi !

 

Aban .. Hang pi amik Aniq sat kat sekolah. Dia suh pi amik dia .. “

Adik aku bagi arahan kat aku. Anak buah punya pasal , tak pe laa.. Gi aja ..

“ Hang bawak Dania. Dia tau sekolah mana .. “

Aku tanpa banyak cerita , terus tarik tangan Dania dan keluar dari rumah.  Jam menunjukkan 3.35 … Lagi 5 minit dia balik .. Jalan pantas pantas .. hehe ..

Sampai sekolah tu .. Sunyi sepi ! Huh !! Biar betull .. Takkan semua murid dia diajar tidur petang kot ? Kalau aku jadi cikgu , mungkin la kot…

“ Kepala semua atas meja ! Sapa angkat kepala , dia berdiri atas meja sampai balik !! “

 

Aku pandang ke dalam sekolah ! Bayang cikgu pon tak nampak !! Hurmm.. Takkan diorang ada kokurikulum kat stadium kot ?? Hurmm ..

Setelah hampir 20 minit berdiri kat situ , takde apa apa gak.. Tetiba , mak aku call ..

“ Hang ada mana ? “

“ Depan sekolah dia la ni .. Dania kata sekolah ni .. “

“ Sekolah mana ? “

“ Sekolah cina ni laa .. “ . Aku jawab..

“ Bukan sekolah tu laaa .. Tuuu .. Sekolah agama kat masjid tu .. “

Aku pandang anak buah aku tu , kecik besar kecik besar jer !!

Grrr ….

24 ulasan:

  1. Hahaha... adehhh... arahan dr awal x lengkap...

    BalasPadam
  2. Hahahahaha...takpe pak ngah baik...kan...

    BalasPadam
  3. hahahahaha,,,,GPS pun salah daaaaa....

    BalasPadam
  4. Boleh tak tanya awai awai.budak pulak yang disalahkan

    BalasPadam
  5. hahaha.. alala comel je dania ni bergurau dgn unle dia..hehehehe :D

    BalasPadam
  6. haha,, sekali sekolah cina daaa.. haahaha

    BalasPadam
  7. GPS = GUNA PUN SESAT..........HE222.......

    BalasPadam
  8. Hee,,muka dania,,iras2 qalif..tp pompuan,,heee:-)

    BalasPadam
  9. hehe...alahai dania nie. comel. abng ben pun satu.. xtanya btl2 sblm p amik

    BalasPadam
  10. haha bro kekadang tadika pon dipanggil sekolah gak

    BalasPadam
  11. nasib baik anak buah xkena ngapp..hoho

    BalasPadam
  12. haha, sudah terkena la sama ini budak kecik.

    BalasPadam
  13. hahaa.. nasib anak buah.. kalo orang len tak tahu la tu~ tak pasal tinggal je kat msjid. hahaa

    BalasPadam
  14. Hahaha..tuela abg ben..awat ang tak tanya td kt adik ang sek mana..ang nie pun..

    BalasPadam
  15. Klakor ade..kesian pun ade... Rs x bersalah anak buah bro yg tnjkkn sek tu.hehe...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI