Kekecohan Faktor 'Meletop'nya Sesebuah Blog ..

by - Ahad, November 28, 2010

 

Hurm .. Faktor rupa menjadi perbualan popularnya sesebuah blog .. Seolah ada yang tidak berpuashati atau merasakan blog yang bagus entrinya tetapi dikunjungi ramai ..

Untuk pengetahuan korang .. ada blog yang nasibnya baik seperti yang korang sendiri tau , mendapat liputan akhbar , majalah dan tak kurangnya menjadi blog pilihan sesuatu agensi kerajaan .. Ini semua adalah hasil usaha sendiri seperti memasuki sesuatu pertandingan yang dianjurkan atau diketengahkan oleh pihak tertentu .. Inilah dinamakan rezeki yang tak diduga ..

Bagi mereka yang nasibnya bukan begitu bagaimana pula ? Blog yang biasa biasa namun mendapat perhatian .. Ada yang memandang kearah blog BEN ASHAARI .. Populariti blog BEN ASHAARI kebelakangan ini menjadi bualan dikebanyakkan blog .. Kenapa ? KREATIVITI serta PROMOSI ..

Ok.. aku tak nak buat review mengenai blog orang lain sbb tak adil bagi mereka memandangkan aku kurang arif tentang strategi blog blog lain ..

BEN ASHAARI BLOG .. di'lahir'kan pada OKTOBER 2009 dan telah mempunyai lebih 4 ribu entri termasuk artikal yang dipetik dari akhbar mahupun blog cendiakawan .. Memadangkan pelbagai peringkat umur yang masuk ke blog ini maka aku buat pelbagai entri dan isu agar semua mendapat manfaatnya ..

Sehari , tidak kurang 10 entri dibuat oleh aku .. Dalam sesibuk mana sekali pon aku tetap akan update entri tanpa kira tempat dan masa .. 

Konsep yang aku gunapakai ini boleh korang lihat pada media online seperti BHARIAN , HMETRO , UTUSAN dan banyak lagi .. Tiap jam pasti ada berita terkini .. dan ianya menjadi tumpuan pembaca ...

Ok... tu dari sudut entri .. Bila aku rajin update blog , pembaca dapat kesan tentang itu .. Best atau tidak.. berkualiti atau tidak .. berinfo atau tidak , segalanya aku campur aduk ..

Itulah resepi aku .. 'segar dari ladang' ... Walaupun adakalanya entri tu seolah berulang tapi ada maklumat baru yang aku masukkan ..ok ? Aku nak makan dulu .. nanti sambung lagi ... heheh.. sup cendawan nehh.. i likeeeee..

Ops.. rupa menentukan populariti blog ? Sila redah blog blog baru .. Ramai blogger baru yang kacak dan cun .. cuba tengok sendiri.. dah popularkan mereka ??

You May Also Like

29 comments

  1. Mungkin sama juga maksudnya... yang selalu disebut org... dia tu bintang cerah agaknya :)

    New Entry "Mana mau kena ikut atau mengikut?"

    BalasPadam
  2. betul la tu BA.
    BA mmg kreatif i like your style..hehe~ ;)

    BalasPadam
  3. ya.. kbnykn skrg blogger prmpuan cun2 je rmai follower.. yg x cun ni.. xde spe nk follow.. uhuk..
    @ lebih tepat lagi
    entry berunsur xxx
    ehemm..
    sgt pelik tpi itu hakiktnya kn? tpi xbmint buat mcm tu

    mnjtuhkn maruah blog dn diri sndri smata2 dmi follower dan trafik.. sgt x berbaloi~ kan?

    BalasPadam
  4. panas..kire nye kna buat kn mcm pisang goreng la..huhu
    thank bro

    BalasPadam
  5. Betol2..ramai yg suke tengok blog comel2..dan gaya penulisan tu jugak mempengaruhi untuk tarik minat orang membaca.. =D

    BalasPadam
  6. usaha sendiri ben.. harap harap taklama lagi blog ben leh masuk news plak ye
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  7. yeah..setuju yang amat..setiap blogger ada style dan gaya tersendiri

    BalasPadam
  8. hah tak faham apasal cantik/hensem menjadi ukuran.

    tapi kalau blog tu photoblog. gambar cantik2 plus model dia tiptop memang lah menjadi pilihan nurul.

    hrmm..mungkin jugak faktor kejelesan terhadap kecantikan/kehenseman menjadi ukuran? hahahha. nak buat ape. hensem tak cantik takde nak kekal pun.ades.

    BalasPadam
  9. tapi den xsmpt nk update blog 10 en3 shari cam ben..huhu..

    xlarat den..

    BalasPadam
  10. kesianlah kat blogger tua yang tidak kacak dan cun lagi.

    BalasPadam
  11. Salam
    Sebenarnya , rupa yang menarik tu pada permulaan saja . Tapi kalau isi kosong orang cabut lari juga akhirnya.Untuk sesuatu blog itu berjaya buka mudah seperti Encik Ben cakap . LM pun rasa peritnya,walau pun ramai antara mereka mengatakan LM di pangku oleh blog BA , tetapi LM masih berusaha gigih menuju impian untuk berjaya.

    BalasPadam
  12. Rupa blogger tak semestinya menentukan popular tidaknya blog itu.Rupa blog, ia.Kalau berserabut org nak baca pun malas.Selain itu entry yg ringan tetapi berilmu yg paling sy suka.Mcm blog En Ben ni walaupun ada sy terbaca blogger menulis, Eleh!!!Apalah sgt blog Ben Ashaari tu?, tetapi bagi sy si blogger anchovy ini, sikap sudi membantu En Ben tu yg menyebabkan En ben popular.

    BalasPadam
  13. betul2...ader blog yang bertuah
    masuk paper n magezine
    poppulariti memuncak naik
    ramai nak kenal
    so blogger baru yang bukan dalam kategori tu mesti la kecoh sket. thx bro ben.
    tapi byk nyer sehari 10 entry???
    momoy update paling kurang 2 entri sehari...ok kot rasanyer untuk newbie...
    tapi memng kena jelajah lagi cari byk pendekatan dan idea.
    lagi skali terima kasih bro naikkan semangat newbie mcm momoy untuk trus berblogging

    BalasPadam
  14. tak bosan bace entry encik BA . ;)

    BalasPadam
  15. Itulah masalahnya kalau semua orang nak jadi popular.. ada yg dengki, ada terlalu mengagungkan.. pada pendapat saya, blog Ben Ashaari ni popular sebab segmen2 yang dianjurkan.. jadi ramai yang berterima kasih.. maka jadi bualan ramai :)

    BalasPadam
  16. wow..dpt ag ilmu baru arini insyaallah akn usha tuk wat 10 entry shari perghh kne shari suntuk dok mgadap lappy....xpe2 usaha tu lif kjayaan

    BalasPadam
  17. betul e.BEN!.. u're always right! thumbs up! =)

    BalasPadam
  18. rupa jugak memainkan peranan tapi yang lagi penting ialah isinya. Ibarat beli buah kalau kulit je cantik, bersih tapi isi tak sedap orang takkan beli lagi dah kan. camtulah ibaratnya sebuah blog.

    Latest Entri :
    Tagline Blog? Perlu Ke?

    BalasPadam
  19. salam,.btol yg ence ben ktkn,.ap2 pon usaha tu yg plg pntg,..

    BalasPadam
  20. aduhai ben 10 N3..tak tertunailah lagi hasrat di hati nak buat camtu

    BalasPadam
  21. memenagterbaik laa abg...saya akan cuba ok..

    BalasPadam
  22. rupa tak penting.. yang penting dalaman tu betul tak encik ben?
    tp saya pun masih terkial2 lg

    BalasPadam
  23. Salam .. saya sgt2 setuju dengan ben .. kita ada byk idea untuk niche2 tertentu ... ada yang kata ... mustahil nak buat entri samapi 3 sekalipun .. tapi boleh je kalau kita benar2 kreatif. Tapi jika betul2 untuk nich sendiri .. maybe 2 post dah ok ...

    http://hasrulhassan.blogspot.com

    BalasPadam
  24. salam en BA, saya suka baca entri2 yang incik tulis...jika ada masa lapang, mmg sy baca....incik kreatif dan tulis dari hati..so pembaca senang nak faham. satu hari buleh tulis banayk entri// wowo..incik memang hebat...so, sentiasa update blog incik, sy akan setia membaca ur entries =)

    BalasPadam
  25. encik ben punya entri semua simple2 , so senang orang nak baca . :) suka sangat ! walaupun pendek , isi dia tetap mantoooooooooooppppp !

    BalasPadam
  26. adeh..nak pecah otak aku nnt bila buat 10 entri shari..!hoho

    BalasPadam
  27. dah lumrah alam..kalau blog pemilik gadis cantik pasti ramai yg follow niat nak baca entri atau nak tengok gmbr cantik sendiritepuk dada tanya selera.. apa pon ben walupun kau tak kacak ramai gak yang masuk sini..hehe2..kena korek resepinya tu..

    BalasPadam
  28. neh... aku tak cun pun... Tapi syukur alhamdulillah...

    BalasPadam