Sabtu, 17 September 2011

Akan ku miliki hatimu itu .. (45)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14][15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28][29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42][43] [44] [45] ..

 

" Haaa .. kenapa ? Awat muka cam tertelan siput sedut je ni ?? ". Wan tegur tanpa memberi salam. Kalau tang perempuan , siap buat langkah silat pulut lagi !

 

" Waalaikumsalam .. sila la duduk. Buat cam rumah sendiri.. ". Padahal kat cafe je nih. Aku buat muka selamba.

 

" Huih.. yelahhh.. Apa cerita nih sampai beria nak jumpa aku ni ? Ketat jee muka .. Pergh.. Ni mesti kes soal hidup dan mati ni .. kan kan ? ". Wan cuba buat lawak bodoh di saat aku tersangat serius ..

 

" Nak tanya skit kat kau boleh ? Kau ada apa apa dengan Riana ke ? ". Aku pandang tepat mukanya ..

 

" Eh , tentulah ada .. Dia kan awek kesayangan aku paling cun. Kenapa kau tanya pasal dia ? ". Wan jawab dengan muka machonya sambil hirup air sirap yang aku order tadi.

 

"Adawiyah pulak ? ". Sekali lagi aku tanya dia ..

 

Wan terdiam ..  Dilepaskan straw yang berada di dalam mulutnya tadi.

 

" Hurm.. Kau suka dengan Adawiyah ke ?? ". Wan tanya aku semula.

 

" Wah... mamat ni nak main psikologi ke ngan aku ?? ". Bisik hati kecil ku..

 

" Kau dengan Adawiyah , ada apa apa apa ? Cuba cakap betul-betul dengan aku .. ".Aku tanya dia sekali lagi dengan nada serius.

 

" Yup.".Ringkas jawapannya..

 

"Ok .. aku nak berterus terang dengan kau. Aku kan panggil Adawiyah dengan Riana ke sini sekarang jugak. Aku dah sms diorang tadi. Kejap lagi , mereka abis kelas dan akan ke sini. Dan aku akan bersemuka dengan korang semua !! ". Aku pandang tepat mata Wan tapi hati aku berdegup dengan lajunya.

 

Aku tak tau la dari mana aku dapat keberanian sedemikian rupa. Seingat aku , kali terakhir aku bertindak tegas , pada pensyarah aku yang berat sebelah terhadap pelajarnya.

 

" Kalau gitu , kita tunggu diorang .. " . Wan tenung kembali mata aku dengan wajah yang serius kembali.

 

-SAMBUNG-

9 komen :

mas saari berkata... [Reply to comment]

suspen ni, tak sabar nak baca apa yang terjadi...

cepat sambung!!

Zaidatul Akmal berkata... [Reply to comment]

boleh hypertension bace cerpen cenggini~

cepat la bro update...

Syarifah Nornazrah Al Yahya berkata... [Reply to comment]

debaran merundum dek kerna lmbt update. abg ben, update laju2 bole tak? uhuhu

LeLy shuhada shaari berkata... [Reply to comment]

abg ben,cepatlah update :)

FasiHaH SupiaN berkata... [Reply to comment]

adehhh ni yg payah nie......apakah sambungannya...huhu

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

pehhhhhh
ade jiwe supermen tetibe dlm beben
heeeee

aii Si Colourfulroses berkata... [Reply to comment]

Baru habis baca dari episode 1-45 non-stop.. berdebar-debar pulak rasanya..

Cik Siti Aziz berkata... [Reply to comment]

bnyknye part..pnt la..-_-

::mak incik:: berkata... [Reply to comment]

ce sambung cepat.... huhu...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI