Baru aku nak copy dan paste tapi ..

by - Ahad, Januari 20, 2013

 

Terbaca satu artikal yang wife aku bagi di FB , tesis mengenai orang yahudi .. Aku pernah membacanya satu tika dulu tapi dah terlupa mengenainya ..

Sesudah aku membacanya sampai habis , entri yang pada awalnya aku nak buat .. aku delete .. Kenapa ? Hurmm.. Aku ibarat menyediakan ‘sampah’ untuk rakan rakan pembaca di blog aku .. Yang takde infomasi dan takda faedah ..

Memang benar , entri kebanyakkan lebih bersifat santai tapi dimana infomasinya ? Hurmm .. Nampak mudah sebenarnya tapi setiap apa yang kita tulis dan hasilkan , akan ditanya semula di akhirat kelak.

Itu belum lagi bab pendapatan. Jika menghasilkan pendapatan melaluinya , keberkatannya bagaimana pula ? Sedangkan kita sendiri tau bagaimana ianya dihasilkan ..

Hurm… Ramai cari jalan mudah untuk berjaya tapi mereka tolak tepi bab akhirat kerana menyangka masa menanti kita untuk bertaubat sebelum dijemput maut ..

You May Also Like

3 comments

  1. Terima kasih utk igatan ni abg ben. Yelah kita menjadi penulis ni kena amanah dgn apa yg dipertanggungjawabkan.. Menulis sesuatu yg bermanfaat dan memberi ilmu agar ilmu yg baik tu akan terus berkembang.. Thanks sekali lagi abg ben..

    BalasPadam
  2. itulah yg akak risau peringatan buat diri dan penulis blog..setiap tulisan yg baik dan jd ikutan.. kita akan dpt pahalanya..dan setiap perkara mungkar yg kita tulis dan org pula amalkan maka dosanya pun kita akan dpt sahamnya..

    BalasPadam
  3. apa saja kerja yang kita buat pasti akan dipersoalkan di akhirat nanti..:)

    BalasPadam