Jenis jenis kawan bila kita punya blog ..

by - Jumaat, Julai 22, 2011

 

Aku , macam korang gak .. sama je .. Bermula dari  0 dan sedang bergerak menuju setinggi mana yang boleh .. dan pasti akan turun juga nanti ..

Kemudian yang support atau sokong kita ni penting.. Sapa ? keluarga ? Kawan-kawan ? Majoriti akan kata kawan kawan .. Keluarga susah sedikit .. mereka tak nampak apa yang kita cuba buat kecuali mereka sendiri ada blog ..

Kawan.. yang menyokong .. Yang ni kan , sangat sedikit je boleh jumpa.. Serius .. Yang menyokong tatkala kita di bawah lagi sehingga la dah berjaya ,mereka tetap ada ! Kalau kita jatuh kembali pon mereka akan datang memangku kita dan seterusnya memberi kata semangat untuk kembali bangkit ..

Kawan .. Spesis ni tak leh pakai .. Depan baik.. belakang pon baik gak.. baik punya cilok !! Ni serupa lalang yang aku cerita tadi tu la .. Belakang kita , dia punya cucuk jarum.. perghh... dasat gila ..

Yang ni , pon bahaya.. Kawan yang dari mula dah mmg tak sokong .. nak kata dengki tu tak tau la .. kot bukan dengki .. bukan irihati.. tapi tak tau apa penyakitnya .. Tak leh tengok orang lain berjaya kot ?

Satu lagi kawan ni pon ok gak.. LU BIKIN HAL LU , GUA BIKIN HAL GUA .. JANJI LU TARAK KACAU GUA , LU PUNYA BARANG .. SELAMAT !

Jadi kita ni kawan yang mana satu sebenarnya ??

You May Also Like

27 comments

  1. Entah kenapa, dunia ni dihuni oleh berbillion manusia tapi selalu saya rasa saya takde kawan.Pernah juga ada kawan yang kononnya karib.Bila dia susah, kita sanggup tolong dia walaupun risikonya tinggi.Tapi bila kita susah, jangankan nak hulur tangan membantu, jumpa pun buat-buat tak kenal.Hinggakan, sangat susah untuk saya percaya pada sesiapa..

    BalasPadam
  2. susah nak jumpak kawan yg senang sama senang susah sama susah..banyak yg hampehhh jee.bila kita senang semua dok bawah ketiak tp bila kita susah semua larik lintang-pukang =_='

    BalasPadam
  3. huuuu, saya harap saya mnjadi kawan yang menyokong ,menerima baek dan buruk kawan tu~ kawan mencermirkan kite... =)

    BalasPadam
  4. jom kita kawan..
    hahaha..

    kawan yang menyokong..
    bukan kawan makan kawan..^^,

    BalasPadam
  5. yien pun kena,
    dh 3 org yang yien dapat tahu'
    dorang kutuk bila yien baru ada blog,
    macam2 dorang tulis kat entry dorang,

    punca nya, yien baru 4 bulan buat blog, dorang dah satahun tapi follower tak sampai seratus...

    yien kena caci, sbb amik publisiti abang...arghhhhhhhh sangat sedih.. :(

    BalasPadam
  6. semoga abg ben terus maju jaya :)

    BalasPadam
  7. Setuju dengan Encik Ben...memang susah nak punya kawan yang betul-betul ikhlas mahu bersusah dan senang dengan kita.

    BalasPadam
  8. kita sering ingin mencari kawan yang sempurna pada kita,yg ada semasa naik jatuhnya kita,susah senag kita.

    tapi pernah tak kita pikir adakah kita seorang kawan yang sempurna pada pandangan orang sekeliling kita???..

    fikir-fikirkan....=)

    BalasPadam
  9. kawan ? hehe sikit sangat aku berkawan dalam dunia nyata dan blog ni

    BalasPadam
  10. susah nak jumpe kawan sejati,susahsenang bersama...sehati sejiwa,
    yang ramainya...depan lain belakang lain...

    BalasPadam
  11. saya tak jumpa lagi kawan yang mcm ni. saya teringin nak jadi kawan yang baik. dah cuba. tapi bila kita dah buat baik, sokong..bila sampai time kita, semua orang buat tak tahu. semua lupa kawan. nak berjaya masing-masing. daripada dulu sampai sekarang, semua orang yang saya jumpa semua mcm ni. sampai saya pon tak 'sampai hati' nak jadi baik sangat sebab rasa diri dipijak. dah banyak kali kena.

    BalasPadam
  12. Mas pernah ditikam kawan sendiri... depan Mas dia berlagak macam pijak semut pun tak mati tapi bila di belakang pelbagai cerita buruk tentang diri Mas dia jaja!

    sampai satu tahap orang lain percaya sebab dah selalu dihasut oleh dia... tapi Mas tak berdendam, Mas tetap kawan ngan dia!

    cuma sekarang dia malu sendirilah...

    BalasPadam
  13. alya memilih kwn yg menyokong, yeaa kawan jenis nie susah nak dpt..tapi insyaallah selagi alya berblog, alya akan sentiasa menyokong kwn2 selagi termampu..dan alya juga akan sentiasa menyokong abg ben, kerana abg ben merupakan org yg pertama yg alya kenal utk dijadikan rujukan dalam dunia blog.. :)

    BalasPadam
  14. kawan??
    nak cari betol2 susah senang nan kita banyak ~ yang ikhlas, ade la sorang 2,

    BalasPadam
  15. kwn?kwn2 cf xde pun yang menyokong cf berblog..sume pandang sebelah mata je..cuba tgk kalau dah berjaya nanti, pasti ramai yg dtg menghimpit ucap tahniah, semoga berjaya, yang fhm cuma kwn blogger.kwn yg tu kwn sejati ke x?sangka baik itu lebih baik..

    BalasPadam
  16. saya x de kawan baik..kawan2 biasa je ada la..itu memang ramai..yg jadi kawan baik sekarang adalah suami saja la..kalau bab2 dunia blog ni saya x mau sentuh pasal susah gak ye berkawan dengan HURUF..hikhik :) just kidding la..

    BalasPadam
  17. betoi 2..susah nk jume kwn yg same2 susah sme2 sng..xkisah la dlm dunia maya ke dunia sebenar..same je..sush kowt

    BalasPadam
  18. Kawan yg sentiasa menyokong dr belakang..tak tikam punya..tekan kibod je..hehe

    kwn sejati sukar dicari..yang penting kita tak khianati kawan..walaupun kita dikhianati..Allah lebih tau apa yg ada dlm hati2 kita..

    Apa org nk anggap..bior itu hak dia..jika kita benar dan ikhlas..tak ke mana rezeki kita kan..sorang pegi insyaAllah berpuluh2 tengah klik link blog kita(eh bkn kita..blog Ben..blog KH blum smpi tahap tu lg..one day insyaAllah..)

    BalasPadam
  19. saya xde kawan bek.. rase nye kalau jatuh bangun pon orang xamek port kut.. :)

    BalasPadam
  20. Betul tu. Paling banyak jenis kawan makan kawan. Ada yang baik di depan tetapi belakang ditikamnya bulat bulat. Bukan apa, 1 je masalah diorang. Masalah xleh lihat kelebihan yg ada pada diri kite. Bukankah kawan tu bermula dengan keikhlasan? Bukannya penuh dgn hasad dengki. Berhati hatilah bila berkawan.

    BalasPadam
  21. sy pon ade fren yg depan baek, belakang lagi baek. baek punye cilok je.tau tau da tikam belakang. then siap kutuk2 kt Fb lagi. tp buat buat mcm tuju kt org laen. haihhh. susah nk ade fren yg btol btol sokong kite dari susah hingge ke senang :)

    BalasPadam
  22. kawan pun byk ragam nye abg ben...
    tp prinsip saya pulak "walau sejahat mana orang tu,mesti ada kebaikan seseorg tu"
    ~peace~

    BalasPadam
  23. Alhamdulillah.. saye ade sorang kawan yg sentiase ade time susah n senang.. kalo kite ikhlas berkawan dgn org, InsyaAllah, orang pun ikhlas nk kawan dgn kite.. sebab tu org cakap, what you give you get back & what goes around comes around.. :)

    BalasPadam
  24. saya realized something..dalam berblog ni penyokong adalah di kalangan blogger sendiri. mmg xde sokongan dari kawan pun bila start dari zero.

    contoh, saya start dari zero. kawan2 saya xde pun yang support. yg support pun blogger. but then bila blog saya mula ada pembaca...dan kebetulan kawan kepada kawan saya yg tak support saya tu suka baca blog saya n kata best. then baru lah kawan yg xnak support tadi tu...eh namee tu kawan aku, kami rapat sangat.

    emm, dulu xnak support pun. menyampah.

    semangat saya pun dtg dr blogger dan ben.

    adik bradik pun sama la macam kwan2. mana ada support. siap condemn sbb saya suka buat hal sendiri depan laptop. tapi xdela mengadap lappy sebab layan web gossip .

    BalasPadam