" Mati ? Ala.. nanti nanti je la aku mati.. boleh eh ? Lom sampai seru lagi ni ! "

by - Julai 31, 2011

image" Rileks dulu .. "

" Muda lagi nak mati .. kan ? Nanti nanti dah tua , baru la mati ek .. lom terasa nak taubat lagi ni .. ok ? "

"Loh .. pasal lak kata cam tu ? "

" Erk... kalau nak tutup aurat pon , tunggu seru.. nak solat pon tunggu seru .. mati pon leh tunggu seru gak kan ? "

" Hurm ... "

Masa menunggu kitakah ? Kita ni sapa eh sebenarnya ? Hamba duniakah ? Atau .. hamba Allah ?

You May Also Like

22 comments

  1. Ada satu lagi!
    "Wei, jangan cakap macam tu.. Kang aku betul-betul mati kang.."

    BalasPadam
  2. semua di tgn tuhan..tuhan yg menentukan..

    BalasPadam
  3. seram tengok batu nisan tu.. macam terbayang bayang nama sendiri terukir kat situ.. thanks abang beben untuk entry peringatan ni.. :)

    *sangat sangat kagum tengok abang beben.. idea manjang ada.. sampai nak komen pon, tak tau nak taip apa.. keep it up! :D

    BalasPadam
  4. nak buat sesuatu semuanya bermula dgn niat.Rasa2nya seru ni takde penjelasannya,cuma org kita ni mudah terikut2 apa yg org lain cakap n buat

    BalasPadam
  5. huuuuu
    semoga x jadi cam ni~
    mati itu tidak akan berkurang sedetik..takkan terlebih sedetik~

    BalasPadam
  6. jangan dok tunggu seru.. gi cari seruan tu..

    BalasPadam
  7. masaalah umat akhir zaman..

    BalasPadam
  8. sama2 kita menambahkan amal ibadat dibulan puasa ni,selamat berpuasa abg ben!!!!

    BalasPadam
  9. hidop mati bukan kt tgn kita

    BalasPadam
  10. slm...hidup mati itu ditangan Allah maha penciptaNya...mati itu tidak mengenal tua ke,muda ke ,budak ke yg pasti jika ajal sudah menjemput semua itu tidak boleh dilengahkan...semoga amalan kita mencukupi utk kita menemui Allah yg menciptakn manusia di dunia ini...hanya amalan yang soleh dpt membantu kita bila disana nanti...Amin...:)

    BalasPadam
  11. for sure we are His servants.but the world keep on telling us to just walk away from all the task we are supposed to do for being His servant. kena istiqamah byk2 bnda ni.sampai seru is completely ridiculous i think.huhu

    BalasPadam
  12. kita lalai dengan perkara dunia..penyakit al-wahan.

    BalasPadam
  13. duk tunggu hidayah dtg kat kite susah la.lau kite sendiri x usaha nak cari...jenuh la nak tunggu org suap je..sampai bile??

    BalasPadam
  14. sebab ramai kita cuma takut mati dari takut tuhan..-Allah

    BalasPadam
  15. sama2 la kite memperbykkan amal ibadah dibulan mulia ni=)

    BalasPadam
  16. haisy,,, mcm2. ade jugak yg cakap x dpt hidayah lagi la. sedangkan hidayah 2 perlu dicari :)

    BalasPadam
  17. wuuu~~
    semua nak kena berseru..seruan azan di masjid pon tadak sapa nak hirau..sembang!!
    huhu..

    moga2 ramadhan kali ini dihayati sehingga ke hujung nyawa ;)

    Selamat berpuasa abg ben

    BalasPadam
  18. alfatihah buat ayahanda tercinta.
    http://adzriel.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    BalasPadam
  19. Janji Allah itu pasti. Kematian langsung tak menunggu walau sesaat.

    BalasPadam