Bila bab PHD , majoriti blogger PEREMPUAN !

by - Khamis, Julai 28, 2011

 

" Gulp.. aku tak kata .. mereka tak kata .. Abis tu , sapa yang kata ? "

Entah .. tapikan .. tapikan .. cuba kita tengok balik blog blog yang selalu 'berperang' berbanding blog blog yang mana bloggernya adalah lelaki ...

Ampun maaf yer .. bukan nak burukkan blogger perempuan .. Tapi apa yang aku perasan , itulah dia .. Bukan aku je.. ada sorang rakan aku pon begitu gak.. Dia kata , sejak dia berblog .. blogger perempuanlaaahhh yang banyak bawak mulut .. Padahal blog dia bukan cerita apa apa sangat tapi bila berchatting , tu diaaa..

Sama gak dengan aku .. sejak aku mula berblog , aku kena attack ngan blogger perempuan jer .. Blogger lelaki ? Dalam kepala mereka bagaimana nak kasi trafik tinggi.. Tutorial blogging .. Dan camana nak tackle awek blogger ! Part ni hampeh !

Benarkan pendapat ini ?? Pengalaman korang camana lak ?? Benar atau tidak kenyataan ini ? Tolong jangan gunakan SAMA JE LELAKI PEREMPUAN ... Sila beri pendapat berdasarkan pengalaman anda atau rakan anda yang mana anda mengetahuinya ...

Terima kasih ... Malaysia Boleh !

You May Also Like

33 comments

  1. tengok pengalaman yang baru blogging ni, memang nampak banyak blogger perempuan.

    blogger laki jarang la, unless benda tu serius macam kes iframe tempoh hari.

    BalasPadam
  2. kikiki
    cam tawu jek ape owg nak jawab..siap bagi warning awai tuh..hehehe
    emm..
    mungkin la..tapi saya pon x tawu sejauh mane kebenarannye sebb saya masih baru kok dalam blogging2 nih~ bukan sebb saya pompuan saya ckp cam tu..heheh..tapi saya pon baru belajo..baru nak nek tangge nih~ hehhee
    =p

    BalasPadam
  3. ble bab PHD, memang ramai pmpn..
    ble bab degree, pmpn gak majoritinya..

    ble bab cerita2 hot ni pun majoritinya pmpn...ade je topik tntg individu yang nak dibangkitkan..hehe..sori kaum Hawa..

    BalasPadam
  4. blogger perempuan ni memang tidak d nafikan emosi terlebih sikit. hehee tp pndai2 lah supaya jgn guna blogspot ni menjadikannya suasana yg tidak baik :)

    BalasPadam
  5. Wana pun tak tahu nak cakap sebab wana pun still newbie.

    BalasPadam
  6. Sama jer! hhahahaaha... Ok2.... Sebenarnya sebab jumlah blogger tu sendiri bro..... Perempuan lagi ramai dari lelaki.... Katalah nisbah blogger perempuan kepada lelaki adalah 10 : 1. Jadi...... secara teori nya...lgik la perempuan lagi banyak yang ada PHD nie..... kalau mengikut purata perempuan kepada perempuan atau lelaki kepada lelaki..... Mungkin SAMA...

    Cuma lelaki nie berselindung sikit.... dia tak serang direct macam perempuan..... LElaki serang cara psikologi... Mungkin dengan HACK terus!! Ha ha ha.... Just for my opinion la bro... Tapi bagi aku kalau ikut nisbah P/P dan L/L... Sama sajer... Cuma jumlah blogger yang ramai perempuan je menyebabkan perempuan lagi ramai kita tengok dan baca....

    Blog aku ramai lelaki yang tak suka.....kenapa yer? Sebab banyak kene atas batang hidung depa ker? Hmm.....

    BalasPadam
  7. hehe.. orang pompuan kn suka bergosip... biasala kn :)

    BalasPadam
  8. tk dinafikn.. blogger pmpuan kuat emo nye..
    hmmm...

    BalasPadam
  9. kena fikir jugak la encek beng sekarang ni blogger perempuan lebih ramai dari lelaki sebab tu la terjadinya perkara macam ni..cuba tengok kalau blogger lelaki lebih ramai,dah tentulah banyak kejadian perang antara korang..hahahahaaha..berperang pulak bukan main teruk lagi sampai keluar entri sindir menyindir..kikiki..setakat saya berblog ni masih belum jumpa lagi blogger perempuan bergaduh dalam blog..kalau ada,bagi link kat saya pada sesiapa yg tahu..hehehe :)

    BalasPadam
  10. Ade buku tajuk die "men are from mars , women are from venus" banyak cite pasal perbezaan lelaki perempuan..Tapi dari pengalaman saya, nampak perempuan lebih sensitif terhadap isu2 yang melibatkan perasaan. Cara tangani stress lelaki n perempuan pun berbeza.

    Ade gak terbaca artikel pasal info yang perempuan ni mempunyai "naluri keserasian" (limbic system) yang lebih dalam. Mende ni menyebabkan perempuan lebih senang nak tersentuh hati, mengekspressikan diri, n connected. Sebab tu perempuan lebih sesuai jadi individu utama dalam penjagaan anak. Tapi disebabkan tu jugak, perempuan lebih susah tangani stress.. Perempuan mudah amek jalan yang berselekoh dan berliku2 bila berdepan ngan stress. Fikir melalut kesemua tempat.

    Lelaki bersifat lebih direct dan tegas. Lelaki kalau bunuh diri kebanyakannya akan pilih "gantung @ tembak kepala dgn pistol". Perempuan akan pilih makan pil tidur sebotol. Dari situ boleh nampak perbezaan..

    Dalam blog, mungkin fakta2 tu yg menyebabkan kenapa perempuan lebih banyak mengkritik.. =D

    BalasPadam
  11. "Blogger lelaki ? Dalam kepala mereka bagaimana nak kasi trafik tinggi.. Tutorial blogging .. Dan camana nak tackle awek blogger ! Part ni hampeh !" betul la tu...

    BalasPadam
  12. itu la kelebihan jadi perempuan :) kitorang kan unik, laki suka perasan macho

    BalasPadam
  13. super duper bersetuju dengan PEMBAWA_WACANA! hahaha

    BalasPadam
  14. aku xsambung da la ben...hahaha cukup la..

    BalasPadam
  15. perempuan susah nak kawal emosi lorh.
    Klu serang menyerang,tarik-tarik rambut ker..
    memang perempuan no 1..hehe

    BalasPadam
  16. ada dengar jugakk. tp setakat ini syukur tak terlibat sebab geng blogger saya semua hati wangi dan baik-baik... sayang diog...

    BalasPadam
  17. haippp!haippp!

    haipppppppp!!!!!

    ikut pengalaman yupp!blogger perempuan yang selalunya tutttttt!
    IKUT PENGALAMAN ok.Entri kadang-kadang bikin panas!Tapi selalunya saya TER-sesat keblog yg mcm itu.Blog2 perempuan yang saya follow setakat ini semuanya clean je entri dorg.

    Haipppp!nanti dulu...
    Semalam bw TER-sesat ke blog punya-nya seorang lelaki.Haaaaa...hentam seseorang siap sebut nama penuh org yg di hentamnya.Lepas tu blogger lelaki jugak gi tegur lam ruangan komen.
    So nak tak nak Saya stick pada jawapan,SAMA JER LAHHHH en.Ben.


    haipppppppp!

    BalasPadam
  18. actually ade betolnye..prempuan kan emosinye lebey..berbanding lelaki..so die lg banyak ckp..lelaki pulak lg banyak diam n buat bodo..

    tp bukan sme lah kan...moga dielakkan..

    BalasPadam
  19. pengalaman aku, blogger lelaki (seorang je) yang kurang ajar dan suka bawak mulut. Dia pernah bercerita tentang keburukan orang (tentang kesalahan yang tidak sengajakan dan aku rasa sangat remeh temeh) lain pada orang lain, bila ditegur, dia tuduh kita yang gila traffic.

    haish, aku tak faham langsung dengan makhluk (sorang) ni!

    BalasPadam
  20. Hehehehehe biasalah tu masing masing lain lain ragam . Tapi betul jugak , blogger perempuan ni kadang2 extra emotional . No doubt about it anymore :P Cheers!

    BalasPadam
  21. xpenah jmp blogger lelaki bercakaran..tp blogger pompuan ada jmp 1..huhu..no komen sbb br jmp 1..hehe

    BalasPadam
  22. dah lumrah pompuan ni kaki gosip...ekekekeke...tp sy gosip cikit-cikit jer :P

    BalasPadam
  23. abg ben kne faham... perempuan ni kan banyak mulut.. semua benda nak jadi cerita... sebab tu banyak penulis novel perempuan...

    BalasPadam
  24. ha..ha.. standardlah Ben...pompuan kat peramah lebih bab bercerita.

    BalasPadam
  25. Mostly blogger pempuan nih lebih kepada emotional, entry pon banyak bab2 kisah hidup, kata kt org n nak lepaskan geram.

    bytheway laki lak suka isu2 hangat, gempak n cool.. so laki kureng emo2 nih..

    Sudah ketentuan nafsu pempuan 9 n laki cuma 1. jadi kalau laki lebih emo nt jadik pulak macam Ashraf ehehehe kan dh kena naik turun mahkamah.. teeetttt itulah pendapat Miaainis =))

    BalasPadam
  26. lelaki ada 9 akal 1 nafsu..perempuan 9 nafsu 1 akal..sebab tu perempuan lebih cepat emosi berbanding lelaki.. perempuan lebih suka bertindak mengikut perasaan tapi lelaki guna akal..dan lelaki ada ego tersendri,takkan benda2 kecik pun diorang nak kecoh2 dan PHD kan.jatuh saham lah..Kesimpuln,blogger perempuan lebih PHD...saya pun kadang2 jeles gak dgn blogger2 lain yang femes tapi takdelah nak kecoh2...kita kena ingat rezeki kita lain2..mungkin rezeki dia femes kat blog,mungkin rezeki kita kat tmpat lain kot..InsyaAllah..

    BalasPadam
  27. pmpuan ni mmg sensitif sket. lagipon blogger pompn lagi rmai dt lelaki..

    BalasPadam
  28. Ben, pada saya perempuan atau lelaki bukan isu. sepatutnya kita fokus kpd tugas n tanggongjawab kita. dlm masa sama kena redha apa yg berlaku. Insaflah kita tidak sehebat mana. masing2 ada kekuatan dan kelemahan. kita patut saling bantu membantu dan bukan sebaliknya.
    Yg ada PHD tu tak sedar kot siapa dirinya n kemanakah matlamat yg nak dituju dlm hidupnya sekarang n seterusnya......
    Dlm masa sama kita juga perlu check (muhasabah)diri kita kot2 ada yg perlu buat adjustment dimana2. maklumlah kita tak pernah terlepas dari khilaf.

    BalasPadam
  29. Ben, pada saya perempuan atau lelaki bukan isu. sepatutnya kita fokus kpd tugas n tanggongjawab kita. dlm masa sama kena redha apa yg berlaku. Insaflah kita tidak sehebat mana. masing2 ada kekuatan dan kelemahan. kita patut saling bantu membantu dan bukan sebaliknya.
    Yg ada PHD tu tak sedar kot siapa dirinya n kemanakah matlamat yg nak dituju dlm hidupnya sekarang n seterusnya......
    Dlm masa sama kita juga perlu check (muhasabah)diri kita kot2 ada yg perlu buat adjustment dimana2. maklumlah kita tak pernah terlepas dari khilaf.

    BalasPadam
  30. em.serius ni.sebenarnya jantina bukanlah faktor nya.buktinya, ramai je blogger lelaki yang phd ni.ade jugak yang berlagak diri tu otai, padahal tak sampai setengah tahun pun blogging.trafik pun tak tinggi mana.setakat bawah 400 dah mula nak berlagak.mula nak hentam blogger sana, blogger sini.kata itu salah, dia saja yang betul.

    benci blogger yang berlagak otai ni.konon semua die je yang betul.blog pun macam pokok krismas, ade hati nak hentam orang lain.

    BalasPadam
  31. aku setuju...
    berdasarkan pengalaman aku yg xlme berblogging n...
    penah aku dok bgi idea kat sorg blogger gurl nih...
    die ade wat entri ala2 18sx la...
    aku pon soh la die wat label 18sx memandangkan label cm2 kompom rmi dok bace... hahahaha...
    ade ke patut die ckp aku xphm ape entri yg die tulis...
    mmg aku da bace sampai abes, tpi biase la citer2 cm2 ending die mesti xseperti yg kite bygkn...
    tpi xsemena-mena die dok wat entri pasal aku plak...
    entri baik2 xpe...
    n dok kutuk2... sial la... puiiiiiiii....
    hahhaha

    BalasPadam
  32. PHD tu Permanent Head Damage. Kikiki

    BalasPadam