"Aku tak nak masuk campur ! Maaf !!!"

by - Julai 26, 2011

 

Ni bukan kali pertama.. Berkali kali dah .. Akhirnya aku gak yang jadi mangsa akibat jadi orang tengah ..  Masalah-masalah gini , akhirnya orang tengah yang jadi mangsa ..

Di pejabat.. di blog .. di FACEBOOK .. ada saja yang meluahkan masalah.. dengan harapan aku menjadi sekutu mereka .. Aku pulak , dengan kebangangan yang ada pon turut serta .. Akhirnya mereka berpelukkan sesama mereka bila segalanya menjadi jernih.. dan aku ??? Mereka lak anti aku pastu .. haaa.. salah sapa ? Aku gaakkkk ... bangang kan ?

Maaf guna perkataan kasar.. Bangang dalam erti kata bodoh atau tidak cerdik .. tapi kasar sbb ditafsirkan begitu ..  Tapi itulah hakikat yang aku rasa .. Niat nak bantu , akhir makan diri sendiri ..

Semua pengalaman ni membuatkan aku matang .. Pengalaman diberi janji manis beribu ribu ringgit...bukan beribu malah beratus ribu.. Nasib baik aku tak sebangang yang disangka... kalau tak ? Pergh... Pengalaman menjadi orang tengah menyelesaikan masalah rumahtangga orang yang belum kawin dan juga dah kawin .. dan banyak lagi la termasuk di pejabat ..

Dan aku tak nak amik tau dah .. Aku jaga tekak aku dah skang .. Takmo amik tau tekak orang lain .. kecuali dia benar benar memerlukan.. InsyaAllah , aku cuba tolong kerana Allah ..

 

You May Also Like

24 comments

  1. pengalaman mengajar kita macam2. sbb tu orang yang byk pengalaman, dia dihormati.tapi ada gak tak belajar dari pengalaman dan still buat salah yang sama. ni la antara org bangang.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  2. tak mengapa mr. ben. bila mr. ben ikhlas menolong orang yang berada dalam kesusahan, nescaya walaupun mr. ben tak dibalas di dunia, akan dibalas dengan kebaikkan di afterlife kelak =)

    "siapa saja yang memudahkan urusan orang yang mengalami kesulitan, maka Allah akan memudahkan urusannya baik di dunia maupun di akhirat"

    -hadis Bukhari & Muslim-

    BalasPadam
  3. setuju dengan abg ben. aduyai. kita dah tolong, orang yang ditolong tu buat slek pulak kat kita. hurm. memang xtau nak appreciate bantuan orang lain.

    BalasPadam
  4. saya pun baru lepas kecewa dengan seorang manusia yang cuba malukan saya.

    BalasPadam
  5. hahahaaa lumrah dunia .. dah terlepas dari masalah .. lupa diri .. ngeh3 ... manusia la plak

    BalasPadam
  6. menjalani kehidupan, sudah pasti melalui pelbagai hal.. terkadang, niat baik di anggap jahat.. :) itu sememangnya kehidupan dunia abg ben.. namun, jangan pernah serik menjadi org tengah kerana Allah sangat suka mereka yg meleraikan pergaduhan..:) umpama jihad.. jihad ke arah pembentukkan ummah..:)

    BalasPadam
  7. ini mesti pernah terkena nih....
    xpe, bykkan menyebut kata² yg indah dgn memujiNYA lagi bagus kot

    BalasPadam
  8. sabo jolah kan abg beng beng boom..manusia nih mmg ada b'mcm2 jenis..

    BalasPadam
  9. Sabar banyak2...ikhlas kerana Allah, jadi tak dak sapa ley judge anything..peace =)

    BalasPadam
  10. alam en ben
    ini lah pengalamana yg kak alami ..selalu sgt jadi org tengah...akhirnya itulah g kesudahannya. diantara mereka berbaik mcm belangkas tapi kita yg tau ujung pangkal jadi mangsa. depa tak mau kwn lagi...senasib lah kita en ben...apa yg ptg la ni pengalaman itu membuat kita serik dah tak kan jadi lagi...

    BalasPadam
  11. hayooo
    cian abg ben..
    xpelah..
    moge x mnjdi mgsa dah ye..
    aii..manusia2...
    ada akal pon payoh
    x de akal pon payoh..

    BalasPadam
  12. memang bahaya jadik orang tengah.. sy pun penah kene.. patu serik dah.. sekadar boleh dengar.. nak tolong takot sudah..

    BalasPadam
  13. Bro, lain kali kalau ada orang minta tolong, bagi dia quotation untuk Consultation Fee. Mesti lepas tu depa ni dah tak nak kacau dah...koh koh koh

    BalasPadam
  14. itulah kenyataan hidup ini...bila kita nak membantu lain pulak yg jadik...sabar ya En.Ben...

    BalasPadam
  15. pengalaman itu penting
    bila sekali dah kene, kita pasti sentiasa beringat..sabar separuh dari iman....iman membentuk keperibadian....

    hehehehehhe!!!!

    BalasPadam
  16. sabo je la ...
    slalunye mmg org tgh yg tersepit ....

    BalasPadam
  17. ada hikmah atas ape yg blaku tu abg ben. pengalaman memang mendewasakan kita. =)

    BalasPadam
  18. orang macam tu campak laut bagi jos makan je abg ben. hehe :p



    sikit pon tak menghargai. ish2.

    BalasPadam
  19. Sebab itu dalam sesetengah keadaan, mementingkan diri sendiri itu perlu .. Hehehe

    BalasPadam
  20. hurm, btol kdang2 kne selfish...jgan tunjuk yg kite ni mcam superhero, bila2 org perlukan, kita bakal ada.sb xseme org bleh fham niat kita..:(

    BalasPadam
  21. dun trust people 100%, bantu setakat yang mampu..

    BalasPadam
  22. bz baru buka semester baru... lama tak kcu abang beng ! :P

    BalasPadam
  23. lain kali jangan join. sebab ben paling sasa di kalangan mereka..so nmpk macam ben ketua...so ketua mmg salu ditinggalkan pun :)

    BalasPadam