" Bila budak kecik tau malu !! "

by - Julai 31, 2011

 

" Alamak... ada orang datang .. "

Zaassss ... laju dia berlari mendapatkan tudungnya .. terus dia pakai .. Baju lengan pendeknya tadi , di sarungkan dengan jaket yang kebetulan ada berhampiran dengannya ... Malu kata dia kalau ada lelaki tengok ..

Tergamam aku ..

Baru darjah 6 tapi dia dah tau malu ... Semoga dia terus malu sehingga dia dikebumikan nanti ...

You May Also Like

19 comments

  1. dah diajar sjak kecik lg tuh..
    moga2 dia kekal bgtu..

    *Harap2 mse bsar tak terkena kejutan budaya*

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah .. semoga dye macam tu sampai bebile .

    BalasPadam
  3. Alahamdulillah... Ben saya ni jaga aurat bila berada di luar rumah, tapi masalah timbul jugak, bukan pada saya tapi juga adik perempuan saya. Sebab adik lelaki yg suka ajak kawan le[ak rumah ni. Bukan tak bagi tapi... tulah. Kita pun tak sedar. Kan bagus kalau dia inform dulu pada semua orang.

    Harap jadi iktibar pada kaum adam yang lain bila nak bawak kawan datamg rumah.

    BalasPadam
  4. gua lagi malu der, orang datang gua teros kunci pintu rumah.kah kah kah
    pemalu tak gua?

    :)

    BalasPadam
  5. wow!mmg respect kt budak tu.even wanita yg dah matang pn payah nk buat cmtu.haih~

    BalasPadam
  6. budak kecik dapat didikan yang betul..
    alhamdulillah ..

    BalasPadam
  7. bagus ! bertudung dengan hati, bukan terpaksa :)

    BalasPadam
  8. waa..bgus la kalo cam2..

    BalasPadam
  9. Alhamdulilah....bagusnya budak tu kecik2 dah diajar.....

    kita yang dah bangka ni amek iktibar....

    BalasPadam
  10. alhamdulillah... sejuk perut mak die... moga2 berterusan sampai akhir hayat... patut jadi contoh pd org lain ^^

    BalasPadam
  11. anak2 yang terdidik menjadi contoh TERBAEKKK!!!
    orang tua patut koreksi diri lebih2 lagi....sebab kita makin dekat dengan kubur,kan?

    BalasPadam
  12. alhamdulillah..she should be happy coz she got a good religion value from her parents..

    BalasPadam
  13. macam adik saya yang kelima...umur 13 tahun dah dihantar masuk sekolah agama untuk jadi tahfiz. hafal quran . sejak tu, bab2 aurat ni mmg peka gila. sampai tidur pun pakai jubah n tudung sbb abang ipar ada. beza benar dgn saya. semoga saya belajar sesuatu dr adik saya.

    BalasPadam