Takda masa ? Gila ke apa ??

by - Julai 26, 2011

 

Argh.. lama tak g jengok orang tua.. Last g jengok ari Khamis ari tu.. Jumaat , Sabtu dan Ahad bz pindah opis .. Kat Kelantan pon lama tak balik .. Last balik nun masa g amik wife ari tu.. Hurm.. bila la agaknya berkesempatan lagi ..

Seringkali kita dok menangguhkan sesuatu yang baik atas alasan kesuntukan masa atau bz giler .. Paling mudah , melawat orang tua.. Ada yang suka lawat sebulan sekali berbanding lawat awek dia berkali kali dalam seminggu .. Alasan , $$ .. Duit abis kat awek atau bf tak pe.. Demi kasih sayang .. Gamaknya orang tua yang dah curahkan kasih sayang dari kecik sampai beruban bulu ketiak tu, tak nak pikir lak eh ?

Tunggu .. tunggu .. tunggu.. last last orang tua sakit .. masuk spital.. tak pe.. sakit biasa lagi.. tunggu lagi.. tau tau .. hurm... Masa tu baru nak teriak ??? Pelik aihhh...

Selagi mereka bernafas .. selagi tu tanggungjawab kita menjaga mereka .. Kita jangan fikir bab masa.. Masa tak pernah tunggu kita .. Entah entah , kita pergi dulu .. sempat ? Sikap suka menangguhkan kerja ni bukan tang tu jer .. bab solat ( aku pon sama bab ni ) , suka tangguh dulu.. tunggu hujung waktu , baru berkejar nak g dirikan solat.. Kerja dunia ni lagi penting ! Astagfirullah al a'zim .. Apa nak jadi ngan kita ni kan ?

Utamakan yang patut diutamakan .. Dunia ni satu persinggahan .. dahulukan yang patut didahulukan .. Ibubapa kita tu , tu je yang ada ...

You May Also Like

7 comments

  1. alamak abg ben. da 2 bulan tak balik.. x pe..minggu ni mmg nak blk kg pun. hargailah mereka sementara mereka masih ada...=)

    BalasPadam
  2. susah nak cari anak2 muda zaman sekarang y ikhlas jg mak pak depa bila dah tua..
    time susah/sakit tau pulak nak sebut panggil nama mak..huhu

    BalasPadam
  3. betul tu abg ben..
    setuju sangat.
    moga dijauhkan sy jadi anak yg macam tu..^^,

    BalasPadam
  4. salam singgah...
    jom join GA krafaina...
    ajak follower skali k.. ^_^

    BalasPadam
  5. ish, kena hargai mereka selagi ada. tapi saya pon jarang balik kmpg. sebab ayh cuti clash dgn bdk2 sekolah. tapi mmg akn make sure balik la sbln sekali or 2 bln sekali. kalau tak nenek merajuk. huhu.

    BalasPadam
  6. berbaktilah kp mereka sementara kita masih diberi peluang. jgn menyesal di kemudian hari ...

    BalasPadam
  7. saya 24 jam dengan ma pa..hahah. tp menyusahkan plak. dah umur 23 ni masih ditanggung semua lagi.

    BalasPadam