Kecik kecik dah ajar bergossip ! Perghh ...

by - Julai 25, 2011

 

Nak salahkan sapa ? Melihat keletah budak budak mmg seronok .. tapi kalau dah ajar sejak kecik kecik lagi dengan bergossip , menyanyi , menari yang mana mungkin kecik kecik lagi dah gilakan glamer ( skang ni senang sangat nak glamer ! )

Kali pertama aku tonton JANGAN TIDUR LAGI kelolaan Cat Farish , aku tak berkenan satu part saja .. Tang lain ok je bagi aku .. 

DSC_0444 Ni haa.. aku tak salahkan dua orang budak ni.. Diorg ni ikut saja apa yang diminta penerbit.. Sapa yang patut ditegur ? Kedua ibubapanyakah ?

Kenapa ? Mereka ni budak lagi.. Bila dilihat soalan soalan yang ditanya , serupa macam pengacara Melodi tu haa.. " Bila nak kawin ? " " Tak nak cari pengganti ke ? " " Control macho ke ? " .. Soalan begitu ditujukan pada artis jemputan yang mana layak dipanggil pakcik buat mereka !  Dan soalan begitu ditanya pada mereka ? Ya Allah .. apa nih ? Ni ke didikan yang patut diterapkan pada anak anak kecil kita ??

Aku takla pandang hina sapa sapa pon.. Tapi mereka ni budak budak .. Tengok rancangan Aznil ngan budak budak tu .. Ada pengisiannya .. Orang tua dan budak budak pon leh layan .. tapi untuk rancangan ni ? hurm..

DSC_0448

Nak latih budak budak , biarlah dengan rancangan yang lebih berilmu.. kalau rancangan santai ni , rasa aku lebih sesuai untuk mereka yang dah dewasa gini ..

Sian diorng ... otak kecik kecik dah penuh dengan hiburan .. Haih .. Sori TV3 , bagi aku , jangan libatkan kanak kanak dengan dunia gossip .. Tu pon ada gossip gak tu ..walaupun kecik , tapi tetap ada .. Jangan pandang remeh soal kanak kanak .. Patut diterapkan ilmu pengetahuan bukan jaga hal tepi kain artis lain ..

You May Also Like

50 comments

  1. betul sgt..siyess rse menyampah sgt tengok td..sokln rse cam krg ajar bila budak kecik tanya cam tu..mmg x sukeee.ishh..x payah wujudkn 2 org tu pon xpe...

    BalasPadam
  2. salam...

    setuju tu,,,budak2 masa kecik nilah keno ajor leklok, dh tua bangka payah lah nak ajar...huhu...

    BalasPadam
  3. yg nyanyi2 pun saya tak kenan sgt,,,,

    BalasPadam
  4. td pun terpikir nat wat entry pasal ni bile tgk jgn tidur lg..celupar sgt mulut budak tu..walaupun ikot kehendak produksi tu...tp diajar mcm2...cube la ajar mcm yg kt tv9 tu...mengaji bagai...ni jg penggosip..ish3

    BalasPadam
  5. memang betol sangat...cara budak2 nie bercakap pun dah macam tak hormat orang tua...mmg la berdasarkan apa yg diberikn skrip utk mereka..tapi soal2 begini tak patut diberikan...dari mula saya mmg tak setuju...ini jugak mendidik mereka tak menghormati org tua...kewujudan mereka nie tak perlu pun tak apa..x ada cacat celanya pun...dulu jangan tido lagi punya program ok je...cuma sekarang nie...sebab budak2 nie...rasa macam kurg tertarik dah..

    BalasPadam
  6. @kemma
    memg x kenan... dgn buat muke toyer tu.. menyirap tgok.. takut nnt dah terbiase dgn org tua ckp mcm tu dng cikgu ape sume pon dah x mkn saman

    BalasPadam
  7. perghhh mmg tak suka rancangan nie..cam mengkondemkan artis je.pulak tu budak2 yg tanya..tak sesuaiiiiii

    BalasPadam
  8. tak penah nak tgk..sebab tak berkenan hehehe..

    BalasPadam
  9. makayah mahu melihat anak mereka glemer ,,,,

    BalasPadam
  10. teramat setuju dengan semua ayat yg en ben guna.

    BalasPadam
  11. betul jgk ap yg abg ben tulis, lagipun rncgn tu disiarkan pukul 11mlm, dah lewat bg kanak2.. sy dulu pukul 11 haram x dpt tgk tv...huuuu~ untungny mereka2 ni..:'(

    BalasPadam
  12. soalan suma padat2 haha :D peace

    BalasPadam
  13. seyes...saya setuju dgn sume komen2 kat atas tu. kebetulan saya tertengok rancangan tu tadi. agak terkejut bila terdengar cara budak2 tu bertanyakan soalan2 kpd cik artis & encik artis tu tadi...rasanya tak sesuai langsung gunakan kanak2 utk rancangan yg seumpama ini. kecewa dgn tibi tiga utk rancangan ini.

    BalasPadam
  14. betul la enth hape2..bg sy bile budak2 tnyer soaln kat org dewase mcm tu, mcm kurang hajr lak, memng bukn salh budk tu, tp mak ayh dieorg kasi jek..tu maslh nyer..kalu mak ayh dieorg x bg..x de la budk tu masuk tv..

    BalasPadam
  15. budak2 ni ikot je ape yg dsuruh .. tp dorang tu kecik lg,xtau ape yg patot n x patot dbuat ..

    memang nmpak kasar n x sopan bla bdk2 tu tanya kt artis ..kiita tgk pon menyampah, apetah lg artis tu sendiri agk2nya kan ?

    BalasPadam
  16. mmg betul sgt. artis yg nak jwb pon mcm, 'eh ape korang ni. baru budak nak tanye benda2 mcm ni.'

    same lah ben. kite pon x suke jugak part yg budak2 tu. mmg stuju sgt. rncgn aznil tu bagus. :)

    BalasPadam
  17. huhuhu .. tu la psl ..'
    kecik2 lg dah diajar bnde hiburan je ..
    patut la skrg ank muda ramai sgt nk kejar glamour

    BalasPadam
  18. ha..bawu tgk tadi..
    hehhee..tula..agak tekejot gak..
    nak ubah trend gamaknye tapi tulah
    x kene cara dan gayanye..ayooo...

    BalasPadam
  19. yup betol2 tak suke kowt bila budak-budak tu keluar,, macam kurang adap n dia akan bg contoh yang tak baik untuk bebudak dekat luar nantii,,
    patut ajar mereka hormat pada orang tua bukan tanya soalan yang tak hapa-hape tu kan ;)

    BalasPadam
  20. tu la..pernah jugak jadi topik hangat antara sibling..cerita ttg artis ni tak sesuai la utk budak2 camtu..tak sesuai utk di expose..nnti besar..erm..tah la..

    BalasPadam
  21. tak tengok pulak jangan tidur lagi tadi..tapi sblm ni dah penah tengok..

    nak cakap 'melentur buluh biarlah dari rebungnya'.. apa maksud peribahasa tu??

    budak budak ni kalau dah dibesarkan dengan sekeliling mereka macam tu dah besar nanti macam tu lah mereka..

    BalasPadam
  22. ade tgk gak part lisa surihani datang.. budak2 disuruh jangan tidur lagi..haha.. tak sihat btol

    BalasPadam
  23. yeahh teramat setuju...dak2 kecik dijarnye bergosip yerkk..baik aja math ke, omputih ke..ekonomi ke, lagi baguihh..kang besar nk jd mat n minah kepoh je kehh....tetttt...

    BalasPadam
  24. biasala abg ben..dorg ni da memang dilatih dengan hiburan berpanjangan..inilah generasi muda kita:)..hehehe

    BalasPadam
  25. sejak dlu lagi No pun jarang tengok cite tu..tp sejak bebudoak ni ada lagiiiii la No takmo tengok...sori la nk cakap, nampak mmg biadap..pernah baca komen wartawan dlu mcm berlumba2 je dengan pengacara. Lagi satu yg No tak setuju..budak2kan kene tido awal..apa motif budak2 tu ada situ?..

    BalasPadam
  26. melentur buluh biar lah dari rebungnya...:)

    excellence!

    BalasPadam
  27. I pon tengok jugak tadik. I geleng kepala. Nampaknya Ben pon geleng kepala jugak!

    I rasa tetamu jemputan tuh mesti terasa panas bila diajukan soalan-soalan cenggitu oleh budak-budak kecik! Dah macam kurang ajar. Sibuk ngan hal orang dewasa apehal?


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Logo baru untuk Ben Ashaari!

    [13PG] Kemalangan ngeri di tapak binaan

    [13SX] Makcik bertudung labuh KENTUT dalam lift!

    BalasPadam
  28. setuju! org yg ditanya nk jawab pun xsedap sbb yg tanya tu budak..

    BalasPadam
  29. dah kekeringan idea la tu..macam-macam

    BalasPadam
  30. dari dulu lagi memang tak berkenan dengan cerita ni. tambah pulak bahasanya kurang sopan. tiada pengisian. penuh dengan gossip semata-mata. ishhhh.. macam-macam aznil dah tade dah ke ?? tom tom bak ? ehehehehe

    BalasPadam
  31. setuju sangat...macam tu lah kalau nak cari keuntungan...main tangkap muat je...kesian

    BalasPadam
  32. setuju sangat...kesian kat bebudak...kecil2 dah bergosip...bukan masuk dalam exam pun cerita2 artis nie...

    BalasPadam
  33. slm...mama sokong 100% pendapat Ben tu...mmg betul kecik2 lg dah diajar bergosip bila dah besar lagi parahlah jadinya...tapi rancangan semlm tu mmg ada keterlanjurannya pada part budak2 tu...aduh nampak mcm kurang ajar sedikit bila budak lelaki tu mengajukan soalan dan membuat muka yg agak kebengangan bila jawapan yg diberikan tidak memuaskn hati...kesian budak2 tu telah diajar dgn cara yg kurang memuaskn hati kita semua...septutnya kanak2 tu x perlu berada di dlm segmen santai begini kalau nak memberikn tunjuk ajar sebagai pengacara bagilah pada segmen yg sesuai dgn mereka tu...pihak tv3 sepatutnya ambil tahu akan kes begini, kan tak elok kanak2 dibiarkn tidur lewat mlm kerana merekakn sepatutnya akan ke sekolah pada awal pagi esoknya...harap apa yg kita ckp2kn disini dpt perhatian yg sewajarnya pd pihak2 yg tertentu....watak kanak2 sekarang akan mencerminkan watak mereka bila meningkat dewasa nanti....melentur rebung biarlah dari rebungnya kalau didikannya baik baiklah jadinya dan kalau sebaliknya tak tahulah mama nak ckp lg...oleh itu renung2knlah yer...:)

    BalasPadam
  34. budak darjah 3 pon dah bercinta..huhuhuhuh.. mcm2 ada beb.

    BalasPadam
  35. aaa mana ben ni mcm pelik je tak update lg...

    BalasPadam
  36. belum tengok lagi yg musim baru ni, tapi betulkan memang tak sesuai, orang dewasa diwawancarakan oleh kanak2, tak masuk akal langsung

    BalasPadam
  37. budak dua org ini tak de pon tak cacat segmen JTL tuuu..menyemak aje mata tengok..

    BalasPadam
  38. Betul..betul..betul..saya sokong!
    melentur buluh biarlah dari rebungnya..kalau dah rebung pun penuh dgn hiburan...bila dah jadi buluh, nak buang hiburan melampau pada mereka mmng payah la...makbapa kena la peka hal2 begini...jgn usnahkan masa depan anak2...hemmm..

    BalasPadam
  39. Takot nanti dah besar jadi kureng asam jeruk pulak.. =.='

    BalasPadam
  40. yup memang ter kenan langsung...macam xde rase hormat kat orng yg lbeh tue langsung....tolonglah jger adab sket...xsusah pon..

    BalasPadam
  41. Nasib baik program tu bersiaran waktu malam. Budak sumer dah masuk tido. Taktau pulak kalau ade parents yang tengok sekali ngan anak2 time ni. Memori derang lebih baik berbanding dewasa. Berhati2lah wahai ibubapa sekalian dalam memilih rancangan....

    BalasPadam
  42. Betul tu abang Bengbeng. Patutnya bebudak tu diajar benda-benda yang lagi berpaedah. Benda-benda cengini memang tak sesuai langsung untuk dorang.

    BalasPadam
  43. sokong2.. kecik2 dah kena ajar benda2 camni, padahal umur sebaya dorg pada masa ni tu dok main dgn kawan2 lain. main kejar2 apa, ni tak dah didedahkan dgn dunia hiburan.. aku pun risau skrg ni, budak pun dah ada rncgan sendiri, tk musthail nnt bila dh besar akan ada sifat rasa bangga diri.

    BalasPadam
  44. HAISH...trok bebeno ler bebudok zaman skrang ni yerr...soalan yam die bagi macam tak hormatkan orng tua arr...

    BalasPadam
  45. Thank you semua. Entry dengan comments dalam ni nak dibahas dalam forum jumaat ni :)

    BalasPadam
  46. kecik2 dah di ajar benda2 yang tidak elok .. matang nanti dengan cara yg tidak elok2..awal2 dah terdedah dengan dunia gosip , artis ..hurmmm ..

    BalasPadam
  47. teruk sangat. kepochi. ayah saya pun geleng kepala bila tgk jangan tidur lagi nih . tgk budak2 tu amboi..macam mami jarum. gelak pun mcm makcik2 bedah.

    BalasPadam
  48. sokong2 tapi alangkah bagus klau semua komen nie dibg kat tv3.biar tv3 buka mata luas3

    BalasPadam