Butakah aku atau dunia fesyen semakin ketandusan idea ?

by - Julai 29, 2011

" Huk aloh .. tu anak dara sapa tu ? Macam tiang lampu dipakaikan lampu lip lap di hari raya jer .. "

Kan dah dapat dosa.. ngumpattt jer dalam hati .. nak suruh aku tutup mata , susah .. yelah , mau gak aku langgar org kan ?

Tu bab fesyen .. tak kira la bertudung atau tidak .. kalau boleh saratkan dengan hiasan , kasi sarat ! Baru nampak elegan dan jelita .. kan kan ?

Bab pakaian ? Huih .. serius.. mintak ampun mintak maaf .. bukan mengutuk bukan mengeji tapi itulah hakikat di depan mata .. pakai sendat selagi boleh .. aku sendiri malu lalu pegang lemak di kiri kanan pinggang aku .. camana diorg leh tak kisah dan tak malu bila lemak mereka menjadi tontonan umum terutama lelaki ... cam aku ni.. hehe..

Bukan menghina .. bg mereka yg sememangnya dah berisi tu tp pakai sopan takper la .. ni yg bergaya ala ala model eropah yg tak pakai baju dlm tu .. kira konon kering lagu tu la eh ? Eh ?

Kalau rasa badan tu cantik , simpan .. kasi tunjuk kat suami.. buat tiger show sekali..sah sah suami sayang giler punyalahh..huhu..

Harap Ramadhan ni bawa perubahan buat kita semua dan utk selamanya...

Published with Blogger-droid v1.7.2

You May Also Like

46 comments

  1. mlm td bru jer baca topik nie dlam majalah dara.com. Berfesyen x kena tempat. Kadang2 ader owg yg x perasaan baju yg diaowg pakai tu hanya sesuai tuk g kenduri kendara atau majlis2 tertentu shj...

    BalasPadam
  2. yup betul tu..
    pkai perhiasan yg bunyik2 keling2 sehingga menarik perhatian org terutama kaum adam pun tak digalakkan.
    salam jumaat :)

    BalasPadam
  3. nak wat cmne abg ben..fesyen akhir zaman...huhu diorang rsa duk ckup lawo la duk pkai cmtu..esh2..

    BalasPadam
  4. tu lah silapnya. bertudung bukan sekadar fesyen tapi untuk menutup aurat. fesyen semakin mendominasi syariat penutupan aurat. setuju dgn abg ben. semoga ramadhan tahun ni bawa perubahan kepada diri kita. amin

    BalasPadam
  5. hemm.... bukan tak tau.... cuma kadang-kadang suka sangat mengikut gaya orang kan... huhu....

    BalasPadam
  6. orang timurkan suka ikot trend barat..apa yg bart semua ad nak ikot..

    BalasPadam
  7. betol tuh abg ben..skang neh banyak yg jd mangsa fesyen + fesyen disaster :)

    BalasPadam
  8. ekekekeke... tu la kdg2 syuzi pn pelik.. dorg ni badan dah mcm TONG DRAM lagi mau pki sendat2.. kite yg pmpuan ni plak yang malu tengok... huhu.. nak2 lak bile syuzi terpandang mate lelaki2 tengok tiap inci badan si pmpuan tu.. iisshh .. malu sungguh..

    astaghfirullahalazim...

    BalasPadam
  9. mood nak raya tu a. ben lip lap lipa lap cam lampu kelip-kelip.... hihihihihihi

    BalasPadam
  10. hmm betul2 kadang2 sengaja je,,, dh tau kene tutup lagi mau bukak... bang ben soalan kedua contest apa bang ben?

    BalasPadam
  11. Bukan 'lemak' laaa Ben..

    BABATTTTTT terbuntoiii!!!

    tah?!! huh!!

    BalasPadam
  12. slm En.Ben...yer la kenapa anak2 dara skg ni suka tayang body cam tu kan kekadang tu bukan anak dara jer yg mak dara pun ada pakai baju sempet n sendat2 mcm tu pernah sekali mama nampak seorg makcik ni pertengahan umur jugakla dlm lingkungan 40an keatas x tahu nak agak berapa umur die dahlah berumur tapi masih pakai baju yg sendat mcm anak dara skg pakai tu..ya Allah dahlah berumur tapi masih nak pakai baju yg mcm tu agak2lah makcik ....harap maaf yer ibu2 kalau yg dpt membaca komen mama ni dok kutuk2 u all plak...mama pun kaum ibu jugak tapi bila nak pakai sesuatu baju tu kenalah fikir sesuai ke tak pada kita baju yg nak dipakai tu nanti dok dikata org plak sape yg malu kita dan keluarga kita...:)

    BalasPadam
  13. nasib ah sy kering cam model eropah..pakai apa pon x sexy punya hehe

    BalasPadam
  14. Choooppp!! Off topic!

    Sesaper order Baju blogger BA color 'pink' takde stok ye.. harap maklum..

    Dah tukar color 'merah'..

    lalalalalalalalala...

    BalasPadam
  15. kalo cakap pun macam masuk telinga kanan keluar telinga kiri.. betul kata muiz ilusinasi.. fasyen akhir zaman.. itulah tanda2 kiamat kecil.. kite doakan diorang berubah ke arah yang positif.. sy pun berharap agar ramadhan kali ini membawa perubahan yang baik dan untuk selamanya pada diri sendiri dan semua muslimin dan muslimat.

    BalasPadam
  16. kalo bab berpakaian ni, masing2 punya citarasa...kalo ditegur, kang melenting pulak...

    BalasPadam
  17. dah berbuih mulut bro dibagitau benda nie.... Depa rasa lemak berlebihan tu kecantikan luaran kot...he he he

    BalasPadam
  18. en ben tak buta
    mereka yang tak celik

    BalasPadam
  19. ..

    kadang memang naek segan gak..
    bila yg jadi mangsa fesyen nih...
    menutup aurat dah menjadi
    ' membalut aurat " sahaja...
    tapi kan lebih elok bila kita lihat benda mcm ni kita doakan semoga mereka berubah...tak salah mengutarakan pendapat untuk mengingat kan semua...tapi kena ingat juga doa tuk diri sendiri....ada org dok kutuk anak org anak sendiri.....??? renung2 renungkan....selamat beramal...semoga ramadha kali ini..memberi keberkatan...

    ps : masih byk kelemahan ...

    BalasPadam
  20. hehehe
    malu2
    saya sebagai warga hawa maluuuu
    huhuhu
    betolla
    simpan la mentega2 kat kiri dan kanan tu molek2..huuu

    BalasPadam
  21. ehehehe. tahu takpe. menyakitkan mata yg memandang. tapi kan, kengkadang bukan anak dara je, makcik2 pun ado. lagi lahh =='

    BalasPadam
  22. fesyen muslimah skang nie pun dh byk yg ikut body....fesyen tudung dah semakin singkat...ader 1 lagi masalah besar...kt luar dh elok tutup litup tapi tup..tup dlm lama sembang sosial de lak gmbr yg free hair bersama family...camner tu?

    BalasPadam
  23. setuju2x... mmg klu naik LRT bulan posa nie ntah macam mana erk?? dah ramai sangat pakai sendat2x nie...terjojol2x sana sini..

    pakai laa sopan sikit..

    BalasPadam
  24. Waaaa...agak2 la nk berfesyen..wardina tu up to date gak tp sopan je...lawa dah cmtu...

    BalasPadam
  25. Salam Jumaat.

    Betul tu Abg Ben. Yang bertudung tu tak salah nak berfesyen. Cuba ke blog saya. Mcm2 gaya ada kalau nak berfesyen asalkan aurat tetap ditutup. Untuk yang memang terdedah auratnye tu.. tak payah la nak didedahkan lagi.. cukup2 laaaaa

    BalasPadam
  26. haha .. sebab besar la nk nmpak sekecik mungkin tu pkai baju sendat bang .. :))

    BalasPadam
  27. mungkin berpakaian begitu bagi pandangan mereka sendiri 'cantik'...tapi mereka tak pk pandangan org lain...itu yg jd cmtu tuh...

    semoga mereka dpt hidayah dan petunjuk..amin...

    BalasPadam
  28. betul2 simpan utk bakal suami(kalau belum berkahwin) :)

    pakai tudung & sopan cool apa.hehe

    BalasPadam
  29. kalau ternampak makcik2 yg tayang lemak2 tu...ai kita yg malu.. =(

    BalasPadam
  30. keyakinan diri dia tinggi sgt tu..he..he,..

    BalasPadam
  31. hehehe.......fesyen ye, kalau elok pakailah...

    BalasPadam
  32. minta dtg ke blog sy,dn mnta komen entry LUAHAN MATA SI PERINDU..,jua mnta js bik korg,doakn shbt sy ni...

    BalasPadam
  33. elok bebeno la yer....sempena ramadan ni boleh blajo2 pakai tudung sopan sikit. baju ketat seluar ketat tu buang jer pasang niat nak berubah insyallah semua akan menjadi

    BalasPadam
  34. org kita xyah nk ikot sgt la fesyen org barat sne...menyampah plak....nk menyumpah pon kdg2 ade jgk...

    BalasPadam
  35. Bile tak berfesyen dikata kekampungan, tapi bile terlalu mengikut arus fesyen melebih-lebih pulak. HUHU...seelok2nye biarlah berfesyen yang menutup aurat. tu lagi penting dan anggun. sedap mata memandang.

    BalasPadam
  36. fesyen di dunia akhir zaman..makin teruk..huhu..sedih..

    BalasPadam
  37. geli kot tgok pompuan gemuk pakai sendat2..nak ikut fesyen pon agak2 la weii..sedar la diri tu sikit..huhu.. buat tambah dosa org laki je..huhu

    BalasPadam
  38. Agree bro. Baru je Wana buat entry smlm pasal fesyen pelik. :)

    BalasPadam
  39. pada akhir zaman, manusia seolah-olah berpakaian seperti berbogel <-----

    memang aku tak nafi wess,,

    kadang-kadang tenguk perempuan berpakaian, memang lekap kat badan, cukup-cukup (macam balut buku teks sekolah tu, takmau kasi longgaq langsung, + kalau warna kain pun dah sama dengan warna kulit tu, lagi ++++ teruk) nauzubillah

    BalasPadam
  40. tiger show tu yang tak tahan tu huhu. Hmm yang perempuan pun rasa malu BEn, tak tau laki pun tak suka jugak...

    BalasPadam
  41. dah jadi fesyen dah tu..
    jangankan yang ada lemak, yang tak ada lemak pun sama..

    pakai baju baby tee tapi pakai tudung pun ado..

    BalasPadam
  42. jgn tkut utk mnegur dpn2 klau tk tgur nti dikira subhat

    BalasPadam
  43. no komen la abg ben..diri sendiri ni pun masih xsempurna..xnk la mengata sape2.buat tambah dosa je kan.terpulang pada diri masing2..kalau sy nmpk gurl muslimah pakai mcm tu.sy doa je dorang berubah.aminn

    BalasPadam