Biarkan segalanya berlalu ..

by - Isnin, November 08, 2010

 

Putus cinta ? Alaa.... ni yang aku letih ni.. Yerr.. aku tauuu.. cinta pada Allah , Rasul dan agama terbaik bukan ? Tak pe.. aku tau .. semua orang tau .. Tapi skang topik aku ni berkaitan cinta manusia terhadap manusia .. Ok ? Faham ? Baguih..

Berapa ramai yang putus cinta tahun ni ? Ramai aku rasa.. Lebih parah lagi jika mereka mengupdatekan kisah cinta mereka dalam FB , blog , twitter dan pelbagai lagi agar satu dunia tau kisah cinta mereka.. Romantik kan ? Hehe.. Bila putus cinta? Terus spastik kan ? haa... tu laa..

Menderita .. pasti menderita bila putus cinta.. Aku ? Penah ke ? Penah.. tipu la tak penah kan .. Menderitakah aku ? Weh.. derita weh.. sepanjang ari dengar lagu SPRING .. SEJIWA , SEPI TANPA CINTA dan banyak lagi la.. hahaha.. bengong punya keje kan ?

Tu dulu .. zaman agogo .. skang Ben Ashaari sudah besar ! Sudah kaya .. ek.. skrip Anakku Sazali lak.. sori eh.. Ala.. yang sudah tu sudah.. Kita hidup ni sekali je.. setiap saat yang berlalu tu tak boleh diundur semula.. Rugi tau dibiarkan begitu. Nak frust menonggeng.. boring arr..

Jangan dilayan perasaan tu.. Cari je yang baru ... Erk.. apa ? Lelaki boleh la ? Apasal ? Lelaki ni hati kering ke ? Lelaki ni malas nak cerita panjang .. perempuan banyak kat luar tu.. kena lak zaman skang ni .. Macam macam jenis perempuan ada.. Sila pilih je.. Dari yang mahal hinggallah yang yang percuma.. Ada ke ? Ada tuu.. yang dok bagi free je tu.. hahaha.. jgn marah aaa... hakikat ..

Oleh itu , hargailah setiap detik yang ada tu.. jangan persiakan .. setiap saat kita semakin tua .. setiap saat itu juga kita menghampiri kematian .. maka , gunakanlah setiap saat tu kearah kebaikkan .. Menikah pon satu kebaikkan kan ?

You May Also Like

11 comments

  1. teringat kenangan lama ke EN.BEN...hikhik..

    BalasPadam
  2. sokong sangat.. setiap saat perlu hargai diri sendiri.

    BalasPadam
  3. adeh..
    macam kene perli pulak. huahua :P

    BalasPadam
  4. semua tu pelajaran kehidupan utk mematangkan diri...

    BalasPadam
  5. hehehe...betol3..sokong 150%..:)

    entri terbaru:
    http://efagurlz.blogspot.com/2010/11/ibu-vs-kekasih.html

    BalasPadam
  6. ye skang ade macam kategori perempuan..nak yang baik nilai diri sendiri adakah baik??

    http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/11/tuhan-berikanlah-aku-cinta.html

    BalasPadam
  7. salam en.ben..

    yah betul setuju dengan en.ben

    BalasPadam
  8. Sabda Rasullullah SWA "Sesungguhnya perempuan yang baik itu adalah yang rendah maharnya"

    Tapi skang sudah terbalik daaa.. donia donia!

    BalasPadam
  9. yOsh abg ben... sangat stuju...

    BalasPadam