Kenapa mengharap 4 angka ?

by - Rabu, November 10, 2010

 

Segalanya bermula dari bawah ..  0 ! Secara perlahan-lahan kita mendaki .. Ingat .. bila mendaki kena guna kemahiran serta 'kekuatan' .. Kalau main belasah mendaki je , rasa-rasa bila nak sampai ke kemuncak ?

Menjawab pertanyaan ( macam dalam Parlimen lak ) KAK CHIK , di ruangan komen entri yang sebelum ini , dia mengatakan bahawa pasti akan ada yang frust jika tidak mendapat apa yang dia jangkakan ..

Hurm.. aku jangkakan aku akan dapat 5 angka dari blog ! Tapi dengan cara aku berblog ini , apakah aku akan dapat 5 angka ?? Memadai dengan apa yang kita usaha dan modal kita .. Nak lagi banyak kena guna kreativiti serta modal .. Blog kena nampak profesional .. Cara penulisan lebih 'gah' .. Promosi kena kuat .. Kekuatan teknik berblog perlu ada .. Jangkamasa .. Sasaran .. Banyak lagi faktor yang bisa membuatkan kita boleh capai apa yang kita nak ...

Buat masa sekarang , ramai yang sekadar bergantung pada iklan 'kejap kejap' tu .. Fikirkan .. kenapa perlu harap yang itu je.. kenapa tak buat bisnis sampingan melalui blog ? Banyak cara sebenarnya .. Tapi kita dibelenggu dek 'satu' tu jer .. Yang lain , 'sukar' .. Dan yang pastinya orang kita ni , segalanya nak cepat dan banyak .. Tapi modal tak nak keluar.. Fikirkan tu ..

Ali dan Abu .. Belajar sama sama .. Ali belajar sampai tingkatan 5 dan Abu sampai ke universiti .. Jika mereka memohon bekerja di satu syarikat .. rasanya sapa jadi bos dan sapa kali orang bawahan ?

Disini sapa yang lebih rajin dan paling layak akan menduduki jawatan tertinggi tapi !! Sapa tau berkat kerajinan serta daya usaha , tak mustahil mereka akan berdiri sama tinggi duduk sama rendah .. Cuma masa saja akan menentukannya ..

Jangan mudah putus asa .. Bukan dalam bidang ini saja , tetapi dalam apa jua bidang yang kita ceburi .. Ini maksud aku .. apa saja !

You May Also Like

18 comments

  1. BA: Rezeki masing-masing & rezeki Tuhan yg beri. yg penting usaha kannnn.....:)

    BalasPadam
  2. siapa rajin dapatla lebih..
    bukan setakat 4 je kan BA
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  3. ingatkan entry bercerita tentang 'kenapa org suke umur 40-an' ahaks...

    BalasPadam
  4. haha! gua bblog saje2 je. ade jugak tpikir nak wat bisnes kat blog. tapi belom mase lagi.

    gua ade nuff pn xpenah bejalan sgt! jnji gua senang hati tulis sudah. hehe~

    BalasPadam
  5. ben, agak2 bro xmo ker nak jadi motivator??:P

    BalasPadam
  6. sudah paham!
    apepun, usaha itu perlu..

    BalasPadam
  7. Kalau dah rezeki, insya Allah... yelah sapa tak nak duit, cuma pada pendapat mat gebu lah, kalau pemikiran asyik dibebankan dengan duit, kehidupan akan jadi agak tertekan, tapi ini bergantung pada gaya hidup masing2 dan di mana kita berada (duduk dibandar, kos sara hidup memang tinggi, yess i know that!), biarlah apa2 cara sekalipun yang kita buat, harus diiringi dengan keikhlasan, keseronokkan, halal dan tidak mendatangkan kemudaratan pada diri kita sendiri..

    BalasPadam
  8. ya betul.. blog akan membolehkan kita capai 5 angka kalau kita bijak mengaplikasikannya.. salah satunya buat bizz kan..

    BalasPadam
  9. Pandangan saya untuk En. Ben :

    http://sembil9n.blogspot.com/2010/11/harapan-biar-ada-usaha-tu-kena-jaga.html

    BalasPadam
  10. Back to my previous komen, mksud saya jgn trlalu fkirkan duit dlm brblogging.

    Saya stuju dgn Pakcik Mat Gebu, kalo trlalu mngejar duit nnti stress dn trtekan. Sbb tu saya brblog kerana suka dan minat, bkn duit semata-mata. InsyAllah blh brtahan lama.

    BalasPadam
  11. owh macam tu... bukan mudah ya bro...
    baik... gayah pon xmau putus asa... yahoo.. hidup bloging!!!hahaha

    BalasPadam
  12. Bukan senang nak jadi senang. siapa berusaha dialah dapat. usaha tangga kejayaan.

    BalasPadam
  13. @kakchik@ella yup .. kalau niat hanya untuk duit , maka buat cara untuk dapatkan duit .. kerja suka suka atau kerja untuk cari rezeki .. berbeza tu

    BalasPadam
  14. Menulis kerana minat lg penting dari mengharapkan duit semata2...
    semuanya tgk niat msg2

    BalasPadam
  15. peluang perniagaan : 5 reseller dicari :)

    BalasPadam