Bunuh diri !

by - Selasa, November 02, 2010

 

Ingat lagi tak entri aku berkaitan dengan tugas blogger ? Hurm... walaupun aku ni sekadar melepaskan entri entri biasa di blog aku ni namun dalam diam ada insan insan meminta pendapat dari aku .. Bukanlah nak kata pendapat aku ni bagus tapi mereka yg minta pendapat aku ni dah lama mengikuti perkembangan blog aku dari mula ..

Hurm .. baru baru ini aku dapat mail di FACEBOOK .. Aku terkedu membacanya .. Dan aku harapkan ianya sekadar gurauan semata mata .. Tapi bagaimanakah jika ianya betul ?

Ingin aku paparkan di sini tapi aku rasa seperti tidak amanah pulak sbb dia mintak pandangan aku atau aku rasa dia lebih nak meluahkan perasaannya .. 

Manusia .. tidak lari dari masalah .. cuma ada yang membantu dan ada yang cuma memandang .. Paling keji jika turut menambahkan lagi masalah dengan mengutuknya lagi .. Bukan tak de jenis ni.. ada .. ramai ....

Ingin sekali aku berkongsi dengan rakan rakan lain dan meminta pandangan mereka memandangkan pembaca blog aku ni terdiri dari pelbagai pemikiran ..

Tapi aku belum dapat lagi kebenaran dari dia.. InsyaAllah.. dia kata dia akan mengirimkan ceritanya .. Apa pun buat rakan kita tu , bersabarlah .. tiada jalan mudah untuk mengharungi hidup ini .. Yang nampak mudah pon sebenarnya perit !

You May Also Like

9 comments

  1. Betul tu..bila jiwa rasa kosong, syitan mula berbisik dan menyelinap masuk ke pemikiran kita, minta yang berkenaan tu beristighfar banyak2, yelah pak tua pun bukan lah baik sangat nak menasihatkan orang lain...bawak bersabar dan bertenang yeaa...

    BalasPadam
  2. Bila kita rasa kecewa dalam hidup..mmg rasa nak mati jew,tapi sedia ke kita nak lalui dunia kematian yang tak akan hidup kembali?dah cukup ke amalan dan bekalan kita?

    BalasPadam
  3. sabar tu penting...dtglah byk mana pun prob klo kita sbr pasti leh handle nyer..cr seseorang tuk luah isi hati..xbley pendam sorg2..sekurangnya ada kwn tuk nasihat kita...klo fikir sorang2 cpt sgt syaitan dkt dan nasihat kita...tu yg kita nak elakkan..

    BalasPadam
  4. apa masalah pun ada jalan penyelesaiannya..tuhan tahu kemampuan hambanya dan Dia takkan uji perkara yang hamba Dia tak dpat pikul...Apa-apa pun kembali kepda Dia dan mohon petunjuk Dia

    BalasPadam
  5. walau apa pon masalah yang datang

    mesti kuat hadapinya

    BalasPadam
  6. bile ade problem je sume org xwaras..ML ingat lg bf pekerja mak ML bunuh diri.die minum racun tikus sebb konon cinte 3 segi.ish,ngeri..xmo ingat...

    BalasPadam
  7. bunuh diri berdosa.


    btw, en ben. anda ditag untuk jawab karangan bahasa. TQ. :)

    BalasPadam
  8. semoga kawan ben ubah fikiran..

    memang perasaan kecewa amat menganggu kehidupan..

    semoga beliau tabah,,

    BalasPadam
  9. Ya Allah..mintak2 kwn En.Ben tu ditetapkan Iman dan tak buat menda2 mungkar...Aaammmminnnn

    BalasPadam