Kenapa la nak kacau hak orang ..

by - Sabtu, November 20, 2010

 

Haih .. pelik tul aku .. eh.. bukan aku je.. aku rasa ramai gak pelik .. Kenapa la manusia ni sering tak pernah puas yer? Dah kaya tapi tak reti reti puas ! Nak jugak dikacau hak orang .. haih .. Bawak bawak la beramal jariah dengan harta tu .. Tak luak laa.. InsyaAllah , Allah tambah tambah lagi rezeki tu berkat doa mereka yang menerima sedekah tu ..

Nawaitu Aidiladha .. lakonan hebat Jalil Hamid beserta beberapa pelakon lagi sangat menarik untuk ditonton.. Hurm.. lagu latar yang benar benar menyentuh kalbu mmg sesuai dengan drama ni ..

Cerita ni mmg ada realitinya .. Wujud di dunia kita .. Ramai antara kita yang makin kaya makin kedekut dan makin haloba sehingga hak milik orang lain pon nak dikebasnya .. Ada tu tak cukup dgn harta malah isteri isterinya sekali nak dikebasnya !! Astagfirullah al'azim .. tak bersyukur betul ..

Entahlah .. mengikut pengalaman aku la kan .. rezeki kita tu , kalau ada lebihnya , tak salah kita berkongsi dengan mereka yang layak .. Makin bertambah lagi ada la.. Tak caya ? Cubalah buat dengan ikhlas .. Ikhlas bererti dengan niat kerana ALLAH TAALA .. Kalau dibalas pon tak semestinya dalam bentuk kita hajati tapi ingat yer .. ALLAH MAHA MENGETAHUI ..

You May Also Like

10 comments

  1. cerite time hari raya semua sedih sedih kan? hohoo

    BalasPadam
  2. tak tgk pun cite tue
    hehehe

    BalasPadam
  3. tiap kali raya je kita pasti akan disogokkan dengan cite sedih.. :(

    BalasPadam
  4. cerita time raya mmg byk pengajaran..mmg byk berlaku dlm masyarakat kita..

    yg bagus jika contoh2 yg tak elok itu..ditonton sendiri oleh mereka yg bermasalah itu kan..tapi adakah mereka tgk tv yer?..

    media juga satu medium utk menyalurkan maklumat kpd masyarakat..agar apa yg dihidangkan mampu memberi keinsafan kpd kita..

    hepi2 blogging deh..

    BalasPadam
  5. em..citer yg menginsafkan..


    Mari Berbicara Hati Ke Hati :
    Kepala Batu Hati Jeli

    BalasPadam
  6. hye en ben lme x mendarat lorh..bz..

    tv pon x tgk..hahhahahaha

    cite raye mmg mcm tu..

    sedeh jer..ehmm

    BalasPadam
  7. kalau kita bersedekah Allah janjikan pulangan yang berganda.

    BalasPadam
  8. sebab ada setan kat dunia ni sebab tu manusia jadik camtu... ish3 (>_<)

    BalasPadam