Kenapa aku suka buat SEGMEN ?

by - Sabtu, Disember 04, 2010

 

Satu pertanyaan yang menarik bagi aku .. Kenapa yer ? Hurm... Kenapa ?? Why ?? Hurm... tah..saja je kot .. hehehe.. Boleh terima alasan tu tak ?

Begini yer.. aku permudahkan .. SEGMEN terbaru aku ini dan akan datang sangatlah mudah caranya .. Aku TANYA MEREKA JAWAB .. Dan biasanya yang menjawab ini adalah blogger blogger yang baru dan sedang naik .. betul ?

Tujuan paling utama ialah ... promosi blog .. Samada blog aku atau blog mereka !  Bagaimana aku buat promosi blog ni ? Ini rahsia aku dan aku dedahkan ... Yang pertama melalui header aku .. aku hanya perlu jual nama BEN ASHAARI yang tertera di header tu ... Seperti yang korang nampak di dinding dinding LRT , bas awam atau sebagainya ... contoh iklan MAS , DIGI dan banyak lagi.. Kalau kita asyik nampak je iklan tu lama kelamaan , kita akan hafal .. bila sekali nampak je dah tau , oh itu .. tu blog dia .. Haa... Sebarkan ..

Kemudian mereka yang berminat .. terutama blogger muda ni .. akan buat entri .. Tajuk yang bakal menarik perhatian pembaca lalu masuk dan baca .. Sapa untung di sini ?? Kemudian dia akan baca dan jika tertarik maka dia akan sertai pula .. Keuntungannya ? Ok.. Setiap dari mereka yang join segmen ini akan aku buat senarai dan masukkan nama blog mereka semua itu didalam entri tersebut.. Ini adalah bahagian aku pula iaitu MEMPROMOSIKAN blog mereka sebagai balasan mereka sudi mempromosikan blog aku ..

Jangan lupa .. semua trafik setiap kali aku update blog , akan ke blog blog yang telah aku senaraikan tadi ... Hurmmm .. Inilah yang aku panggil ... POPULARKAN BLOG MEREKA DAN MEREKA AKAN POPULARKAN BLOG KITA ..

Konsep menang menang yang sangat berbaloi .. Hurm... Mula mula buat blog , bagi paling penting ialah ketengahkan blog kita dulu.. promosi dahulu ... sebarkan nama blog kita dulu .. baru tekankan pada penulisan ... Ada yang kata penulisan dulu baru promosi.. Bagi aku .. orang yang buat blog ni , dah tentu 'bijak' menulis .. masing masing dh ada keunikkan dan tau nak mencorakkan cara penulisan .. camana aku tau ??? Sbb dia berani bukak blog ! Orang yang tak bukak blog dia akan kata , " Aku tak tau nak tulis apa atau Aku takde idea atau Malas laaa atau aku tkde masa ( ye ker ..Najib tu banyak masa ke ) " ..

Ok.. kesimpulan.. SEGMEN yang aku buat adalah semata mata untuk hiburan ringan diantara blogger dan juga cara untuk mempromosi blog tanpa perlu ping di mana mana web ... Promosi secara ' MLM' ... tanpa perlu TAGGED !

You May Also Like

20 comments

  1. heheh.
    Encik Ben mmg bijaks.
    tips nih,

    BalasPadam
  2. hehe oleh itu buatlah segmen ag ye :)

    BalasPadam
  3. u tolong i, i tolong u...camtulah konsepnya...

    BalasPadam
  4. agree..macam prinsip mutualism. saling tolong menolong, bukannye cam parasit. hehe..

    BalasPadam
  5. segmen abg ben ni bnyk mmbntu blog org lain :) hehe tenkiu abg ben !

    BalasPadam
  6. Pada saya ben memang kreatif. Ben ada sifu ke? KOnsep win-win situation adalah konsep yang hebat. Hari tu bila saya komen aja kat blog ben ni dan ben promo pula dalam blog ben traffik saya terus meningkat 200% dari biasa. Thanks ben kerana tak lokek share ilmu.

    BalasPadam
  7. kalau all bloggers have the same mindset, lebih aman ler dunia blogging

    BalasPadam
  8. @Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman
    Salam Dr.. terima kasih kerana sudi singgah ... dan yang lain lain juga.. terima kasih ..

    Sifu... hurm.. sifu saya adalah pengalaman hidup saya... dan juga apa yang saya belajar dulu.. gunakan segalanya ke dalam dunia blog .. Sebenarnya tak abis lagi idea saya ni.. banyak yang saya nak buat lagi.. hehe.. insyaAllah

    BalasPadam
  9. memang program anjuran BA nih banyak manfaatnya, beri keuntungan kepada dua-dua pihak jugak. semoga terus berjaya dalam berblog.

    Latest Entri :
    Blog Oh Blog!!
    Senyum Itu Sedekah

    BalasPadam
  10. abg ben memang terlalu berguna untuk semua...teruskan2....saya perlukan org yg baik mcam abg ben...

    BalasPadam
  11. abg ben memang baik. tq abg ben :)

    BalasPadam
  12. Setuju!!...sila la wt lagi segmen tanya2...ritu tak sempat nak join sbb duration pendek sgt..sampai 12 mlm jer..:'(

    BalasPadam
  13. truskan buat segmen byk2.. tq abg benn..

    BalasPadam
  14. win win siutation,..bagus2..teruskan mr,ben...kami nak masuk lagi...hehe...encik ben bukan blogger yang kering idea. =D

    BalasPadam
  15. a.ah kan . kalau kita selalu tgk sesuatu , kita akan lg mudah mengingatinya

    BalasPadam
  16. haha.. dh tau dahh..
    gud job brader ben! :D

    BalasPadam
  17. saling kebergantungn ( eh betoi ke word aku ni...) lantakla...heeee

    BalasPadam