2010 tahun bercerai eh ..

by - Disember 30, 2010

 

Alhamdulillah.. penghujung tahun dah kita yer ... Ada yang berduka ada yang bergumbira .. huhu ...

Tadi , aku baru dapat tau , rupa rupanya ada 2 orang kawan ku dah bercerai .. Hurm.. muda lagi .. Tak tau la tang mana sipanya .. Tak sesuai atau gatal tak abis lagi .. tak berani la nak kata... Yang mendirikan pelamin dan menerima baby pon ada .. kan kan ..

Cuma kali ni topik aku ni bab cerai .. Hurm.. best ke cerai ? Tak best tapi kalau dah terpaksa , nak kata apa dah kan .. dari dok memendam perasaan , baik selesaikan dengan cara yang sepatutnya ..

Ada yang tamo bercerai semata mata kerana malu kat ahli keluarga .. sanggup berpura pura atau berlakon depan keluarga menunjukkan mereka bahagia ... boleh gitu eh ? Haih ..

Tapi yang belum kawin , jangan jadi ini satu alasan untuk tidak mahu berkawin ... tak leh tak leh.. kawin tetap kawin .. Apa yang jadi selepas berkawin tu , bukan kehendak kita ... kita mampu merancang je ..

Bagi mereka yang merancang nak mendirikan rumahtangga pada 2011 nanti , rancang betul betul .. pastikan segalanya berada dalam kawalan.. kang huru hara nanti.. Yang penting , jgn lupa jemput aku yer.. hehehe..

You May Also Like

17 comments

  1. kan.kan.kan....
    dah macam trend pulak dierang nieh... ish3x...

    BalasPadam
  2. jodoh pertemuan di tangan Allah...mungkin orang muda suka ambik keputusan terburu - buru .

    BalasPadam
  3. den mtk jauhla cerai2 nie..

    da mls da nk bercinta..penat sigh. :(

    thn dpn nti jgn lpe dtg tau mjls den, klu jadila..InsyaAllah..hehe..

    BalasPadam
  4. isk2..xelok bercerai ni..bagai meruntuhkan masjid yg di bina

    BalasPadam
  5. tu la.. skang ni.. banyak sangat kes2 cerai.. masa belum kawen kemain sepahaman.. dah kawen baru la tak sefahaman..apa2 pun kita semua sama2 mendoakan kesejahteraan rumahtangga kita semua.. amin..

    BalasPadam
  6. jadik pattern dah en ben..
    kawen cerai...
    emm...ada kena mngena gan psychology..hua3..
    jgn jadikan pattern hidup kita sudahla...

    BalasPadam
  7. huhu. sedeynyer,. jiran umah sy lagi la. anak smer kecik2 lagi. isteri lari ke laki lain. huhu.. jom join forum komuniti buat bloggers brohttp://syoknyerblogging.4forum.biz

    BalasPadam
  8. mgkin jodoh tak pnjg .
    nak buat mcm mana kan .

    BalasPadam
  9. itu lah..skarang ni cerai tu mcm bnda biase je.. kdg2 terasa mcm marriage tu xde nilai suci pulak, mcm dibuat main je.. tp sy tau, xsume org pk mcm tu, rmi lagi yg memandang berat tanggungjawab berumahtangga.. cumenye, sy mmg xbole nak nafikan ade timbul perasaan gentar nak ade family bile dgr byk crite xbes..huhu

    BalasPadam
  10. following urs!
    come n join mine~
    liaanggun90.blogspot.com

    BalasPadam
  11. Baiklah bercerai En.Ben daripada merana jiwa dan raga.

    BalasPadam
  12. ooo dah macam trend pulak dah cerai berai ni.. apa nk jadi la.. kesin yang ada anak tu.. idup anak pun tunggang langgang.. Oh tuhan.. ko pertemukan la aku dgn jodoh yg kekal amin..

    BalasPadam
  13. Kawin untuk mengukuhkan Iman, bukan nak mengoyahkan Iman...Btol tak?

    BalasPadam
  14. sedeyyy, BFF saya pun baru je bercerai, semalam dah sebut kes, kesian anak kecik lagi....

    BalasPadam
  15. BA; Tak de sape nak kan penceraian. tp klu dh itu jln terbaik.....apa nak dikata kannnnn...

    BalasPadam
  16. kawen cerai dah adat dah tu kat malaysia ...tambah2 artis pelakon2 hu

    jom godek2 sini sambil tag
    http://misztrex.blogspot.com/2010/12/giveaway-blog-misztrex_29.html

    BalasPadam