Aman tapi terancam ..

by - Disember 29, 2010

 

Semalam aku terbaca di akhbar bagaimana seorang tokey kedai hampir kehilangan nyawa akibat perbuatan mat mat rempit yang cuba menyamun dia dengan cara yang amat merbahaya ..

Ni tadi .. kat UTUSAN , warga emas maut di tetak dalam satu kejadian samun di Gopeng .. Kena pukul dengan besi paip lagi tu.. haih.. giler la..

Apakah manusia semakin hilang kewarasan akal akibat mencari jalan mudah untuk hidup ? Kembali ke zaman barbarian ? Membunuh untuk hidup ? 

Malaysia yang aman ni pon dah makin kalut .. Nak kemana mana pon sekarang dah kena fikir berkali kali .. walaupun depan rumah .. Jiran sendiri dah susah nak dipercayai... haih .. dunia dunia ..

You May Also Like

6 comments

  1. Salam Ben,
    betul tu .. siapa sangka jiran kita mungkin juga penjenayah. Kejiranan sekrang tak sama macam dulu. Dulu kampung halaman mana ada pagar2 .. bunyi kentut dan sendawa boleh je di dengar sebelah menyebelah .. siap main laung2 lagi ... tapi skang ni beza, kita sendiri yang membina tembok untuk halang kemesraan. Bila tak mesra, jiran sendiri pun kena tetak ...

    Itu belum tgk keruntuhan dalam keluarga lagi. Kita semakin hilang nilai dalam kehidupan.

    http://hasrulhassan.blogspot.com

    Baca luahan saya terhadap pemegang pasport indon.

    BalasPadam
  2. bahaya nya sekarang ni . org jahat dah x tumpu pada perempuan je kan , asal ada peluang , dorang akan mula bertindak

    BalasPadam
  3. bila syatain merasuk nafsu, jiwa tenggelam, akal karam..
    ape la diorg ni, nak kaya tapi mls berusaha

    BalasPadam
  4. Bukan kat Malaysia je..kat mana - mana pun , selagi manusia dah hilang kewarasan dan pertimbangan..semua jadi kucar kacir.Dah tak aman lagi dah.

    BalasPadam
  5. sekarang ni susah kita nak tau mana lawan, mana kawan kan....betul tak?

    BalasPadam