Perkara perkara harian yang membosankan aku ..

by - Isnin, Mei 16, 2011

 

Ok.. sebelum tu.. ada permintaan ... walaupun aku malas tapi kena gak la memandangkan aku dah mulakannya ... Yang pertama , aku terus terang ni , undi aku di DIGI WWWOW , klik SINI ... dan kedua , seorang rakan sedang dalam menyiapkan kajiannya untuk research.. klik SINI ..

Satu satu perkara yang merosakkan semangat persahabatan ialah double standard .. Ni kali kedua aku bangkitkan dalam blog aku ... Kalau dalam pejabat , double standard ni terang terang kita boleh nampak ... Ini akan mendatangkan satu perasaan yang amat tidak selesa bagi rakan rakan yang lain ..

Bukan cemburu tapi keadilan .. Pihak atasan perlu bijak menangani isu ini.. Jangan sampai ada kakitangan yang mula memboikot dlm diam .. atau paling tidak pon akan ada yang 'lari' ke tempat lain.. Jika yang lari tu adalah yang 'berkualiti' dari yang ditimang timang tu camana ? Sapa yang rugi ?

Seperkara lagi ... pihak majikan perlu membuka mata .. aku rasa ramai dah yang terasa sekarang ni ... Tapi semua memendam rasa kerana kekurangan yang ada dalam negara ini .. Mahu atau tidak , semua pakat diamkan saja ..

Bila akan terluah semua ini ? Tunggu pilihanraya akan datang ... masa tu , baru semua bukak topeng masing masing ! .Masa tu , jgn terkejut ...

Double standard , mmg satu penyakit secara terang-terangan yang boleh memusnahkan sesuatu organisasi... disebabkan nila setitik itulah , boleh hancur segalanya .. Waspada ...

You May Also Like

8 comments

  1. betul2. tak suke double standard. :'(

    BalasPadam
  2. Kena bersikap adil dan berterus terang.. Elakkan Double Standard..

    Baru lah seronok berkerja dalam satu pasukan..

    Pada pendapat saya seorang ketua perlu bijak memainkan peranan masing-masing..

    Amalkan corak pentadbiran secara demokrasi.. Elakkan corak pentadbiran secara detaktor atau Lassy-Fire (Maaf tak ingat macamana ejaannya)..

    Entri Terkini Di Blog Saya:
    Pertandingan Anugerah Blog Paling Popular Dapat Menjana Trafik Ke Blog Anda??

    Apakah Sumbangan Atau Kebaikan Pertandingan Ini Kepada Rakyat Malaysia

    Mohon Peserta Pertandingan Anugerah Blog Paling Popular Menyemak Status Pendaftaran Blog Anda

    BalasPadam
  3. tengah memendam rasa.... :(

    BalasPadam
  4. lagi2 kalo bos tu pmpn terserlah dabel stended nye

    BalasPadam
  5. humm payah nak kata....huhuhuhu
    kita ni naik sebab hasil kualiti kerja kita..nampaknya ada yg x senang guna cara halus.......menyingkirkannnnnnn arghhhh tensen...

    BalasPadam
  6. xpernah lagi rasa kena double standard, tpi dari bunyi mcm xsuka je...

    BalasPadam
  7. Setuju sgt!!!.







    XOXO, Chempaka Sari

    BalasPadam