Jap halal , jap haram ..

by - Mei 31, 2011

 

Bukan bir tu yer .. Ni kisah benar yang dah berpuluh tahun lamanya .. Erk.. puluh ke ? Kot.. lebih kurang la... lama gak tu kan ? hehehe..

Pagi tadi kan .. haaa.. aku nak g keje kan.. naik erl kan.. ternampak laa seorang perempuan ni.. satu dunia kenal dia wehh.. haaa.. sangat sangat fofular okeh ! bukan artis .. bukan ahli muzik.. takde kaitan dengan lawyer .. apatah lagi blogger .. haaa..

Bertudung dan comel.. berbaju kebaya ketat yang wajib dia pakai g kejer ..hehehe.. bila dia jalan .. tu diaaa... belah kain haaa... sampai atas peha tu haaa... gulp .. nasib baik aku rabun..

OK.. tu bukan isunya .. isunya ialah , kadang kadang atas permintaan sesebuah organisasi mengkehendaki kakitangannya memakai pakaian yang mana rasanya tak sesuai di pakai ...

Yelah , ada sampai tahap boleh dikatakan mmg membuka aurat dia secara tidak langsun .. tapi bila ditanya , katanya 'terpaksa' .. hurm.. tu jer punca rezeki dia .. nak cari kerja lain , susah ...

Berapa ramai antara kita sanggup berhenti kerja demi menjaga maruah dirinya dan juga agamanya ? Hurm ...

You May Also Like

17 comments

  1. ehem, flight attendance ke?

    jom singgah dan bace:
    yeah ! memang aku hepi .

    BalasPadam
  2. Yelah , ada sampai tahap boleh dikatakan mmg membuka aurat dia secara tidak langsun ..

    typo = langsun ..

    BalasPadam
  3. bagi aku betterlah cara keje lain dari kena buka aurat tu..fikir seketika, adakah berkat kerja yang kita buat dengan membuka aurat tu?

    BalasPadam
  4. hehehe..mesti flight attendance..kalau kerja BSN pun sama kan kalau tak salah..yang sanggup berhenti kerja untuk memenuhi tuntutan agama?..rasa2nya leh dikira ngan jari..

    Jom terjah sini!!..
    http://ibundadelight.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. hurmmm
    pki tudung..tp kejap halal , kejap haram.kejap dosa , kejap tak.sian dia...demi kerja.tak tau nak kata apa.moga dia mencari pekrjaan yg membolehkan dia menutup aurat sepenuhnya jika itu yg dia mahukan

    BalasPadam
  6. siape? siape? nak tau! berdebar lak. haha

    BalasPadam
  7. kerana tuntutan kerja,tapi tu bukan alasan..payah

    BalasPadam
  8. as salam...bila kita menghina agama sendiri tak mengapa.Bila org lain menghina kita marah, cuba kaji betul2...agama/al quran/hadis
    dah beritahu x boleh begitu..x boleh begini...tp kita tetap buat.Tidakkah itu menghina namanya?Ntah laa....

    BalasPadam
  9. ceh...
    ingatkn jmpe sape la tdi..
    haha...

    http://zulfadlizulkifli.blogspot.com/

    BalasPadam
  10. pada sye, boleh kata terlalu sikit yang sanggup berhenti kerana agama.. sebab macam abang cakap tu.. Kerja susah nak dapat..

    Memilih pun iye jugak.. Atas faktor gaji..

    Memang rezeki ada mana-mana je, tapi berapa kerat mereka yang belajar kat Uni atau kolej sanggup berhenti kerja then bukak kedai jual burger kat pasar malam? Atau jadi cashier kedai kat shopping complex? Hmm..

    BalasPadam
  11. banyak lagi kerje yang boleh berpakaian lengkap...
    cuma yang penting adalah rasa tanggungjawab kepada diri sendiri, tepuk dada tanya iman...

    BalasPadam
  12. demi wang
    apa yg spatutnya dijaga dilupakan begitu sahaja..
    dunia2...

    BalasPadam
  13. haha..kain halal haram
    takpon kain syurga neraka..kikikikii

    BalasPadam
  14. tu rezeki dia kan.. nk buat lagu mana. kita doakan je lah dia dapat kerja lain.

    BalasPadam
  15. cari kerja yg boleh menutup aurat lah..
    inysaAllah selamat dunia akhirat..

    BalasPadam
  16. haish orng sekarang..da jadi bende biase bagi diorg..nk buat camne kan..

    BalasPadam