Aku takut dengan bandaraya KUALA LUMPUR ...

by - Mei 25, 2011

 

Semakin menjadi jadi .. Walaupun pelbagai usaha dibuat untuk mencegah jenayah termasuk juga kempen cegah jenayah namun masih ada jugak yang tak sedar diri.. jauh sekali nak insaf !!

Aku gemar menonton filem filem Hong Kong satu tika dulu.. bab bab gaduh tu la... lebih lagi gaduh berkumpulan.. pergh.. mmg cool .. kononnya nak terapkan pengajaran dalam filem tu ... ok la kan ?

Tapi kesannya ? Aku takut nak ke Hong Kong sbb ramai gangster !! Boleh ? hahahah.. tapi tu la kesannya negatifnya bila satu satu filem dibuat tanpa pk baik dan buruknya pada negara ...

Dan sekarang ni , pembikin filem di Malaysia gemar lak buat cerita begini dan berlatar belakangkan negara kita yg tercinta .. heheh... gamaknya apa sebenarnya nak ditonjolkan dalam filem tu ? Ganasnya rakyat Malaysia ? atau teknik perfileman negara semakin berkembang maju seperti filem filem luar yang mana dah lama menggunakan idea begitu ?

Cuba belek kembali akhbar-akhbar harian .. jenayah camana yang sering diberita dalam tu ? gamaknya dari mana mereka tiru semua je tu atau dapat idea ?

Hurm... sesuatu patut dilakukan oleh pembikin filem negara kita .. Nak kaut untung atau nak didik penonton ?

You May Also Like

16 comments

  1. bkan stakat gaduh2 je abg ben, skrg ni kan byk movie yg x brape bijak kuar.. mcm pelik je, nk nmpkkan yg org mesia ni x bijak ke?
    pelik sungguh, pastu dorg heran nape org mesia sndiri x sokong movie mesia.. tpi stiap kali tgk, msti akn kate "apekah?"

    BalasPadam
  2. mgu lpas asanya...masa kluar jln2 kt ts..nmpak 1 group nie...kt parking motor, dia tahan owg, xnmpk cm polis pon...pakai baju besa ja...kad polis polis pon x nmpk...xtahu la polis btul ka x...skrg nie mcm2 jenayah ada...

    BalasPadam
  3. saya stuju dgn pandangan abg ben...

    BalasPadam
  4. Setuju seratus peratus.... filem ni ibarat ajaran separa sedar dalam diri manusia... walaupun kita dah tau itu cuma lakonan...tapi dalam minda kita....benda tu akan diulang-ulang....

    BalasPadam
  5. pernah tinggal seketika di Kuala Lumpur... Mula2 memang rasa bangga sebab dapat menjejakkan kaki ke ibu kota Malaysia, lama skit dah jadi macam menakutkan dengan macam2 orang dan kejadian...
    Betul kata Ben, orang filem perlu lah buat filem yang menonjolkan kebaikan Kuala Lumpur, janganlah dok asyik buat filem yang menakutkan dan memberi kesan negatif...

    BalasPadam
  6. btol2...sokong abg ben 100%..didik rakyat bkn ajar wat jnayah..

    BalasPadam
  7. filem tu bawa pengaruh besar..macam kat india tu semua pengaruh tv..alahai, kes yg baru2 ni kat banting psal jutawan kosmetik tu...pembunuh mengaku dia buat keroje tu ikut filem dari negara sana!!!

    BalasPadam
  8. sokong.. bnyak tingkah laku berpunca dr media.. negatif o positif..

    BalasPadam
  9. tpi cerita yg mcm tu la yg rmai org nk tgk.. hummm,mengaut keuntungan semata-mata.. i tak suke keganasan!

    BalasPadam
  10. Ye setuju sangat ! Haih ape nak jadi dengan dunia sekarang :O

    BalasPadam
  11. hehe seuma trpulang pada mentaliti masyarakat tu sendiri.. ;D

    BalasPadam
  12. bwt0l juga 2..
    rasanya, xlama lgi dy0rang akn buat filem :ASID: k0t..

    BalasPadam
  13. La memang betullah tu. Diorang nak kejar pengajaran je nak kejar kutipan. NUR KASIH BARU BOLEH BAGI PENGAJARAN dan contoh baik. ni gangster. Budak2 tengok xde maknenya nak nak cari pengajaran, yg dia iut adegan ganas gans tu. Bohsia la, rempit lah, sempit lah...

    BalasPadam