Wahai LELAKI , jgn tunggu tua baru nak nikah lagi !

by - Mei 29, 2011

 

Hehehe.. panasss.. panass... sat nak cari 100 plus.. kasi campur sama ais batu baru leh minum .. Ahhhhhhhhhh.. legaaa.... sebelum aku mulakan , maaf yer... jgn marah marah yer .. baca dulu eh..

Aku dok tonton drama AIR MATA BUAYA lakonan Eizlan Yusof dan Abby Abadi .. kisah si suami yang tak abis abis ngorat anak dara .. haa.. kiranya pantang nampak dahi licin , ekor timbul , tanduk pun tumbuh.. haaa..

Tapi kan biasanya bila kes kes begini , alasan mereka .. ehem.. kena bertapis skit tang ni.. kang ramai tak nak undi aku dah.. huhu.. ok sambung.. biasanya la kan.. wanita pasti akan menggunakan alasan yang sama jeee jika suami mereka nak nikah lagi... Apakah alasan itu ?

  1. Awak tu dah tua ...
  2. Dah tua tua pon gatal lagi ker ..
  3. Mampu ke awak tu ..
  4. Anak anak dah besar .. malu la skit ... atau ..
  5. Anak anak tu kecik lagi.. sian kat diorng ..
  6. Tang kawin nak ikut sunnah nabi.. tang lain ?

Haaaa.. ada banyak lagi tapi ni antara yang selalu digunakan la .. hehehe... tapikan .. tapikan .. haaaaaaa... ada tapi ni.. hehehe ... tapikan .. ok... baca ni lak ..

Kalau lelaki tu muda lagi .. camana ? haaa.. kalau tua tu , lain la kan.. ni muda? Haaaa... Muda , mampu .Kalau bab anak tu , yang kecik pon jadi isu , yang besar jadi isu .. maka bab anak tu cumalah satu alasan , kan ?

Tang ikut sunnah nabi ? Kalau si suami nak ikut sunnah nabi , kenapa si isteri berat lak nak ikut eh ? Haaaaaaaa... bila suruh ikut camana isteri nabi berpakaian , cara layanan pada suami .. haaa... tamo plak.. kan kan ?

Hehehe.. bukan pee.. sebenarnya , alasan alasan yang para isteri guna zaman ni nah kuno dah.. silalah cari alasan lain untuk halang suami mereka kawin lain ...

Ops.. Berlaku adil ? Manusia mana boleh berlaku adil... laki ke perempuan ke.. yang boleh cumalah , bertimbang rasa dan bertanggungjawab.. kalau mampu bersikap demikian , pon tak bagi gak camana tu ? Hahaaha...

Mesti ada fikir aku gatal dah nih.. bukan la.. aku tengok drama tu jer.. balik balik alasan tu.. balik balik alasan tu... carik alasan lain lak boleh ? Satu lagi.. skit skit cerai .. skit cerai... ADeh...

Ok ? Aku nak lari jauh jauh dulu nih.. hehehe...

You May Also Like

14 comments

  1. xmampu nk ckp pe tpi btul apa yg abg ben ckp tu... tpi laki ni nk kawin lbih dri satu jarang kte tgk kawin dgn org cacat,,jnda susah ada ank ramai. andartu.. ank yatim yg susah, jarang jumpa mcm tu sdgkan tu lah tujuan asl poligami.. smua nk kawin ngan org yg lawa, sksi & etc.. bla tnya ckp tu sunnah nabi, mksud sunnah tu tau ke tdk..sy pn tatau

    BalasPadam
  2. hahaha..tapi kalau dah si suami nak kahwin lain...nak buat camne kan... :)

    BalasPadam
  3. hahaha.. mantap entri nie bro... huhuu... jap lagi mesti blogger pompuan attack sebab tak setuju... cabuttttt...

    BalasPadam
  4. Itu adalah penyakit biasa kaum lelaki. Berkahwin lah sehingga cukup 4 seandainya dah rasa diri mampu berlaku adil pada semua isteri, anak-anak dan mertua. Tapi berapa ramai yang mampu berbuat sedemikian?

    Kita hidup nak happy, tenang bukan nak nenambah masalah. Boleh tenang ker hidup kalau hari2 ada sahaja masalah rumahtangga?

    BalasPadam
  5. "Abang nak kahwin lagi? Boleh.. Tapi.. Calon biar saya pilihkan.. Saya tak nak madu yang GEDIK2.. Calon yang saya pilih tu gerenti berkat niat nak poligami Abang tu" :)

    BalasPadam
  6. "Abang nak kahwin lagi? Boleh.. Tapi.. Calon biar saya pilihkan.. Saya tak nak madu yang GEDIK2.. Calon yang saya pilih tu gerenti berkat niat nak poligami Abang tu" :)

    BalasPadam
  7. susahlah nak komen hal macam ni...
    tepuk dada tanya hati masing2lah, apakah matlamat kita dalam perkahwinan... huhuhuhu

    BalasPadam
  8. perkara utama adalah,suami tu dulu yg sepatutnya ikut rukun iman dengan betul..jangan tinggal solat,jangan tinggal puasa,barulah dapat membimbing isteri pulak..kalau yang tu pun suami x leh nak ikut,x perlu la nak tunding jari kat isteri x nak ikut sunah nabi ke apa..suami kan ketua,kenalah jadi guru yg bagus untuk isterinya..apo laa.. :)

    BalasPadam
  9. apa nak kahwin lain boleh...kasi kereta mewah sebijik, banglow sebijik settle ...hehehehe..

    BalasPadam
  10. apa nak kahwin lain boleh...kasi kereta mewah sebijik, banglow sebijik settle ...hehehehe..

    BalasPadam
  11. "alah, saye kaye. sy yg sapot abg lagipun slame ni. takpe, nikah je. byebye." KIHKIH. phm sendiri laa.

    jum bace:
    umrah dan haji

    BalasPadam
  12. betul tu Mr. ben,... dah umur hampir separuh abad pun nak kawen lagi. Kesian anak isteri.

    BalasPadam
  13. betul tu Mr. ben,... dah umur hampir separuh abad pun nak kawen lagi. Kesian anak isteri.

    BalasPadam
  14. kalau saya tak nak bagi alasan kat atas tu.saya terus terang je cakap kat dia tak boleh.kongsi2 tak main la.haha..pape pun setuju ngan komen shoping2u and Mrs. Yie =)

    BalasPadam