Petir bunuh 40 orang !

by - Mei 25, 2011

 

image

Gulp .. aku mmg cukup takut kalau berada di kawasan terbuka bila petir sedang 'bertelagah' di langit ... huhuh.. takuttt.... Biasanya kalau berlaku , aku akan cepat cepat cari tempat terlindung ..

Dan tadi , aku tergamam bila membaca berita di BHARIAN.COM .. pergh... 40 orang mati dan  150 orang disambar petir selepas Bangladesh dilanda cuaca buruk ketika kebanyakan mangsa sedang menuai di sawah padi atau memancing ikan ..

Hurm...tak terkata apa dah aku .. Apa yang aku belajar dulu , bila ada petir , pastikan kita tidak berada di kawasan tanah lapang , atau berlindung di bawah pokok .. huhu ..

Cerita lanjut , leh baca kat SINI ..

You May Also Like

15 comments

  1. salam, memang perlu berhati-hati bila sewaktu ada petir terutama bila berada tempat yang paling berisiko disambar petir...

    BalasPadam
  2. inalilah..thanks bro, aku pun tak tahu pasal hal ni...

    takdir kan..kesian gak walaupun dieorang bukan orang kite

    BalasPadam
  3. sy kalau dgr petir..siap sembunyi bawah selimut..hehehe

    BalasPadam
  4. sy kalau dgr petir,siap sembunyi bawah selimut..hehehe

    BalasPadam
  5. uish..banyaknya sampai 40..dunia sekarang ni menakutkan..Amal nak kena tambah ni.. :)

    Jom baca ni :Transformer 3 menyerang anda.. "Our World, Their War"

    BalasPadam
  6. dahsyat!

    saya paling takut dengan petir .konfem sorok bawah selimut.. :)

    BalasPadam
  7. uihhhh sangat2 menakutkan..mesti banyak saitan dok begayut tu..erkss
    dah takde pokok tempat derang tu agaknya..innalillah

    BalasPadam
  8. takut.. tpi bila bunyi petir wat rilek je..pokok pinang dpan umah saye penah terbunuh sbb petir..sjak peristiwa tu...atok saye da xleh makan pinang da :(

    BalasPadam
  9. memang sangat2 berbahaya petir ni~

    BalasPadam
  10. memang sangat2 berbahaya petir ni~

    BalasPadam
  11. Ya allah...Innalilla...

    cukup takot dengan bunyi petir tambah lagi kalau dok rumah sorang2..

    BalasPadam
  12. Memang tak berani nak ada kt luar rumah bila petir, kilat sabung manyabung...

    BalasPadam
  13. Innalillah....



    XOXO, Chempaka Sari

    BalasPadam
  14. mmg takut la dgr bnyi petir..

    BalasPadam