Bila mereka mengaku mereka kawan ..

by - Mei 28, 2011

 

Yang mana satu kita ?

  • Memeluk kawan bila mereka berjaya ?
  • Bertepuk tangan ketika mereka menaiki pentas ?
  • Membantu ketika mereka terduduk ?
  • Mengharapkan balasan ketika membantu ?
  • Menangis kerana kejayaan kawan ?

Atau ....

  • Tunggu masa je kawan jatuh dan ketawa dalam hati ?
  • Menjeling dari jauh ketika kawan tercari cari bantuan ?
  • Tersenyum riang ketika kawan dalam kegelisahan ?
  • Menghulurkan bantuan tapi mengharapkan balasan ?
  • Tunggu masa untuk amik kesempatan ?

Atau korang ada jawapannya sendiri .... Zaman dewasa ni .. kawan bukan seperti kawan nun di sekolah rendah dulu ... atau nun kawan di sekolah menenangah dulu ... Segalanya punya agenda tersendiri .. kepentingan tersendiri ... Sapa untung sapa rugi , mereka yang bijak memainkan watak memasing itulah yang untung ...

You May Also Like

17 comments

  1. susah nak cari kawan yg betul2 sejati zaman sekarang ni en.ben..

    BalasPadam
  2. saya semua yg atas tuu :) insyallah ^^ love all my friends :D

    BalasPadam
  3. semua kawan-kawan saya baik2... insyaALLAH =)

    BalasPadam
  4. tangan di bahu mata jeling keatas,. mulut kasi senget sket,. keh keh keh

    BalasPadam
  5. ye la Ben... macam2 kawan ada. Pandai2 lah berkawan agar kita tidak tergolong dlm kumpulan ke-2 tuh...

    BalasPadam
  6. teringat kawan di sekolah rendah dan menengah.gembira bersama.tapi bila kawan di zaman dewasa, sentiasa kena berhati2..serik mempunyai kawan makan kawan.depan kita berpura baik.belakang hanya Allah yang tahu.

    BalasPadam
  7. zaman sekarang susah nak cari kawan yg betul2 setia coz byk da dgr kwn yg makan kawan.
    http://sambalikanbilis.blogspot.com

    BalasPadam
  8. Kawan = masa senang dier ada bersama.... masa susah dia tolong kita.. masa mati dier datang ke kubur kita...:)

    BalasPadam
  9. berkawan selagi boleh. kalau suka teruskan kalau tak suka tinggalkan boleh ke ?

    cool blog you have here. :D

    BalasPadam
  10. zaman sekarang susah nak cari sahabat sejati..tapi Alhamdulillah nad mempunyai sahabat yang sanggup bersama dengan nad xkira nad senang atau susah..Alhamdulillah..nad bersyukur..:)

    nak pomot link jap :: Miss Nadya Punyer Blog

    BalasPadam
  11. Setuju sangat ^___^

    Susah nak jumpa kawan yg betul2 kawan sekarang.

    BalasPadam
  12. BUKAN SENANG NAK CRI KAWAN SUSAH SENANG :D

    BalasPadam
  13. kawan zaman sekarang..
    tanamkan propoganda tersendiri
    'hidup kau engkau urus,
    hidup aku aku urus'

    'urusan masing-masing,
    kubur masing masing'

    even hati sama merah,
    rambut sama hitam,
    dosa pahala sama2 ada,
    tp ko dun wori...
    dpt balasan masing'

    patut ke, propoganda camnie?

    BalasPadam
  14. as salam..
    ada..tapi jauh..semua jauh2.
    bukan nak menilai, sekadar melihat dari pandangan dan kata hati..
    hanya doa yang dapat mengiringi ketiadaan masing2.

    =)

    BalasPadam
  15. bkan senang nak mendapatkan sahabat yg sanggup susah senang bersama, berkongsi suka dan duka

    BalasPadam
  16. betul en ben,takde yg percuma skrg,persahabatn pun bukan percume,ade imbuhannye

    BalasPadam