Teringat orang tua di malam hari..

by - Mei 30, 2011

Esok , keje ...lama sangat dah aku cuti ... ikut hati berenti jer ..hehe ..ok ok ..tu bukan topiknya .. Entah kenap sejak dari tadi aku dok teringatkan org tua aku .. hurm .. sian dia ..

Umur dah jangkau hampir 70 tahun.. sekali ganda dari aku rupanya...yeker 70 ? Ke lebih eh ? Aku spesis malas kira umur ..

Teringat dia yg tak reti penat tu membuatkan aku rasa sangat syahdu di mlm ni .. Entah terfikir bagaimana aku jika dia tiada lagi ...

Dulu , waktu aku kecik ..aku pernah berdoa..jika nak mati. , biarlah aku mati dulu ..aku tak sanggup hidup sebagai anak yatim piatu ...syukur , alhamdulillah ...sehingga hari ini aku masih menatap wajah mereka ..

Memikirkan hal tu ...terbayangkan rakan rakan pembaca di blog aku dan juga blogger ada yg bergelar yatim piatu..bagaimana mereka mengharungi segala kehidupan ini tanpa kasih sayang dari ibu bapa ..

Hurm... sejak dewasa ni ..aku tau erti perasaan seorg ayah pada anaknya walaupun aku tak da anak lagi ...

Hurm...bila kali terakhir korang lukakan hati mereka ? Hurm ..dah mintak maaf ?

Published with Blogger-droid v1.6.8

You May Also Like

10 comments

  1. hu..um..mmg dua2 orang tua kita x penah kenal erti penat lelah cozz nak tanggong anak2 diaorang,,n sbgai tugas kita untok balas jase diaaorang plak..Amin

    BalasPadam
  2. kita sama tapi x serupa..

    teringatkan abah yg telah tiada dengan diiringi lagu sepi by aizat..terlalu rindu sbb smlm hari jadi abah..

    miss him so much..stop here, i cant go further...

    BalasPadam
  3. hmm sedih lak post tgh2 mlm ni.. alhamdulillah, hari2 tengok muka dorng sbb dok ngan diorng lg.. hehe

    BalasPadam
  4. sayu nya,,,nak peluk emak la!!

    BalasPadam
  5. sedih lak baca n3 en.ben ni saya dah pun kehilangan ayahda tersayang sejak 7thn yg lepas lagi dan cuma hanya ada bonda saja tapi dah saya dok berjauhan di oversea lak ni lagi ler sayu rasanya coz sethn sekali nk jumpa pun susah.

    syukurlah pada mereka yg diberi peluang dapat berjumpa org tua selalu...hargailah mereka selagi mereka ada...:)

    BalasPadam
  6. a'ah dayah pun selalu terfikir biarlah dayah mati dulu atau kadang2 ada jugak teefikir nak mati bersama2..tak dapat bayangkan perasaan seseorang bila kehilangan ibu ayah mereka..sama2 kita sedekahkan al-fatihah kpd rakan blogger kita yang dah kehilangan ibu bapa mereka..

    BalasPadam
  7. teringat kt ayah..dye keje terok semate mate nk cari duet, nk tgk anak dye bejaye dlm pelajaran..kalau duet simpanan dye tinggal cket pon xpe, janji anak dye cukop duet blanje,makan minom sume..

    BalasPadam
  8. entry ni buat saye sedihhhh!!sebab selalu menyusahkan mak ngan abah sayeee.. T_T

    semoga mereka dikurniakan kesihatan yang baik..AMIN..

    BalasPadam
  9. Mas dah yatim piatu abg ben...huhuhu

    hanya kenangan dengan mereka je yang menjadi semangat utk mengharungi kehidupan!

    BalasPadam
  10. rindunye kat mak kat umah.. mak adalah segalanya.. dri kecik dia xpenah jemu layan kami.. rindu sgt2 kt mak :'(

    BalasPadam