Dulu halal , skang dah haram ! Awas yer .. - BEN ASHAARI

Dulu halal , skang dah haram ! Awas yer ..

 

Adeh.. pening pala gini aihhh ... kenapa laa tak ditapis dulu baru benarkan dijual ??? Skang sapa pening ?  Kalau tak cukup kakitangan , kan ramai dok menganggur tu haa.. lepasan U kan ramai ?

Terbaru , di BHARIAN.COM ... aku terbaca mengenai air yang dijual secara terbuka kepada umat Islam di Malaysia ni , rupa-rupanya HARAM ! Haaa .. kenapa ? Gulp.. 

Menurut akhbar berkenaan , kandungan alkohol di dalam air tersebut  melebihi dari apa yang sepatutnya ... Haaa.. terlebih sudah .. patut ramai mabuk eh ? hehehe.. guwau jer ...

Aku pon penah minum air tu.. air apa ? Aku rasa ramai tau .. Alooo.. bukan arak okeh !! Dulu air tu , ok jer .. kata mereka halal .. ala , cam air berkarbonat tu jer .. hurm...

Pengajaran selepas ni , tamo dah minum air air tak tentu hala ... Nak minum pon , 100 plus.. tu pon lepas workout .. air lain ? tamo arr ... risau dah .. sana sini dok haram .. Memula halal  tetiba haram ..

Harap pihak berkuasa dapat tambah lagi kakitangan agar perkara perkara begini tidak jadi lagi... Skang sapa susah ??? 

Rujuk SINI

24 ulasan:

  1. masalah media kita selalu nk sorok 'brand' yg bermasalah tu.. kita jd tertanya2...
    takleh ke bgtau terus.. sng untuk umat Islam elak..

    BalasPadam
  2. 1st time dengar jenama tue...
    hahaha...

    BalasPadam
  3. semalam dah kuar metro pasal nie.. Mr Ben.. air ape ye ? adakah ISTAK ? kenapa dorang tak cakap je air ape..kang ade lagi yg pergi minum..

    BalasPadam
  4. semalam dah kuar metro pasal nie.. Mr Ben.. air ape ye ? adakah ISTAK ? kenapa dorang tak cakap je air ape..kang ade lagi yg pergi minum..

    BalasPadam
  5. semalam dah kuar metro pasal nie.. Mr Ben.. air ape ye ? adakah ISTAK ? kenapa dorang tak cakap je air ape..kang ade lagi yg pergi minum..

    BalasPadam
  6. kecewa sikit dengan usaha untuk mengwarkan apa yang haram dan halal...tak banyak mcm orang promote movie T.T

    BalasPadam
  7. Mesti Barbican ni. Ni pun baru dapat tahu semalam. Nasib baik tak penah minum..

    BalasPadam
  8. bab halal haram dah macam jadi mainan pulak!

    BalasPadam
  9. air apa yg dulu halal skang haram tu???

    BalasPadam
  10. napa tak di letak nama minuman terus? hmm~ tp kalu dah ke arah bir2, ada tnda halal pn naz tak minum. was2 sejak dl.huhu

    BalasPadam
  11. ish, bahayanya... nasib bek tak minum yang pelik2..

    BalasPadam
  12. air apa tu??? skan ni mmg, bnda haram jual mcmtu je.pastu ada logo halal lgi.. tu yg sedihnya negara islam jdi mcm tu,mana pimpinan islam kte.. ada jgak pnah tgk ngan mata sniri..pork with chicken.. ada logo halal.. dn ada kwn ckp..pnah tgk halal 50%.. bila halal cmpur haram.. otomatik r haram terus....walau setiti arak pun msuk lam sebelanga susu...haram 100%..

    BalasPadam
  13. Nasib baik pcm minum kopi, yogurt dan kurang minum air yang aneh2 nih semua...

    BalasPadam
  14. erk! ya ampunnnn baru tau...

    BalasPadam
  15. sedangkan air kopi kat kluang station pon xhalal..ni kan air2 pelik lain..tensen jek..ptot le sedap jek.

    BalasPadam
  16. huhu...air apa ben?adakah air yg pernah saya minum juga...melayang2 gak badan walau minum 2-3 teguk..huwaaa.apakah air itu?

    BalasPadam
  17. air apa? 100plus ke? ke coca cola?

    BalasPadam
  18. sekadar berkongsi pandangan..

    http://abuhanif186.blogspot.com/2011/05/bir-halal-bertukar-haram-komen-aku.html

    BalasPadam
  19. baru minum mggu lepas..perasa lemon,delima,raspberry..abih camner ni..?kena samak ke?

    BalasPadam
  20. Adoi la...Nape tak tulis je jenama minuman tu yg dulu Halal sekarang dah HARAM plak.. Kalau iyer la...Barbican...adus...sebab minuman ni aku pernah beli kat Gombak - bukan kat kedai sebarang ye..tak ingat nama kedai tapi kat kedai tu memang jual produk2 Halal keluaran orang Islam, ada kaset ceramah agama...jual tasbih berbagai lagi...orang yang jual pon bkn sebarang orang tau...

    http://dmanjapenawar.blogspot.com/2011/05/himpunan-1-juta-belia-vs-eraedar-n.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DmanjaPenawar+%28DManja+Penawar%29

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.