Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 25 Jun 2011

Bila Allah pulangkan balik pada aku ..

 

Kadang-kadang kita terlupa .. tapi kadang-kadang lebih pada ego .. begitulah kita ni manusia ... Mudah benar nampak kesilapan orang .. taip bila kesilapan kita , kita butakan mata .. Wat wat pekak !

Nak ditakdirkan , apa yang aku komplen tadi ( link ) Allah pulangkan semula pada aku .. Malu ? Segan ? Menyesal ? Ego ? Semua ada .. hehehe...  tutup muka sat ..

Tadi aku g Alamanda .. Lepas solat Maghrib , terus g sana .. Plan nak beli dapur gas n nak beli barang dapur .. Ehem.. kena tinggal lagi minggu depan .. Wife ke Sabah lak ..

Sampai Alamanda , terus cari parking.. Biasanya time time gini mmg susah nak dapat parking .. Sekali nampak ada satu lot kosong.. Aku terus masuk.. aku perasan aku masuk jalan bertentangan ..

Hurm.. Kebetulan ada kereta nak keluar .. Aku dah lakukan kesilapan .. hehe.. Wife suruh aku angkat tangan.. Tapi bila aku tengok muka pemandu tu cam nak makan aku tu , aku keraskan hati .. Grrr..

Yup .. salah aku.. mmg patut dia marah .. tapi aku dengan ego aku .. Ego yang tak sepatutnya aku layan !! Hurm... menyesal pon ada .. patut tolak tepi segalanya tu.. Tak mati pon buang ego kita ni kan ?

Haih.. nak kata apa... nak undurkan masa pon tak boleh dah .. Terima je la apa yang Allah pulangkan pada aku .. Astaghfirullah al'azim ..

Hati hati dengan apa yang kita kata dan doa .. Allah Maha Mendengar ..

9 komen :

Acik berkata... [Reply to comment]

hidup kita ni kan turun naik, tenggelam timbul ... pastikan kita belajar drp apa yg berlaku, itu yg penting!

aida4eva berkata... [Reply to comment]

what goes around comes around kan :D

http://aida4eva.blogspot.com

Chempaka Sari berkata... [Reply to comment]

ni sebab trauma lah ni ye...hehehe. Tak bek tau dendam ni...

Zul Fattah berkata... [Reply to comment]

Biasa r ru Abg Ben.. saya pun pernah mcam ni..

bonda_tie berkata... [Reply to comment]

what u give u get back...
sbb tu kene buat perkara baik je selagi terdaya..

TeAqArH berkata... [Reply to comment]

wat goes around come around....
skrg ni ALLAH bg cash..^_^

fittiariri berkata... [Reply to comment]

biasalah tu...bila kita senyum org lain buat muka masam macam cuka,bila kita yang masam kita plak dikatakan sombong

Tea berkata... [Reply to comment]

benda dah jadi. pasni ingat2lah. :)

atiqah~ berkata... [Reply to comment]

Dugaan itu tanda Allah sayang.. :)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI