Bila Allah pulangkan balik pada aku ..

 

Kadang-kadang kita terlupa .. tapi kadang-kadang lebih pada ego .. begitulah kita ni manusia ... Mudah benar nampak kesilapan orang .. taip bila kesilapan kita , kita butakan mata .. Wat wat pekak !

Nak ditakdirkan , apa yang aku komplen tadi ( link ) Allah pulangkan semula pada aku .. Malu ? Segan ? Menyesal ? Ego ? Semua ada .. hehehe...  tutup muka sat ..

Tadi aku g Alamanda .. Lepas solat Maghrib , terus g sana .. Plan nak beli dapur gas n nak beli barang dapur .. Ehem.. kena tinggal lagi minggu depan .. Wife ke Sabah lak ..

Sampai Alamanda , terus cari parking.. Biasanya time time gini mmg susah nak dapat parking .. Sekali nampak ada satu lot kosong.. Aku terus masuk.. aku perasan aku masuk jalan bertentangan ..

Hurm.. Kebetulan ada kereta nak keluar .. Aku dah lakukan kesilapan .. hehe.. Wife suruh aku angkat tangan.. Tapi bila aku tengok muka pemandu tu cam nak makan aku tu , aku keraskan hati .. Grrr..

Yup .. salah aku.. mmg patut dia marah .. tapi aku dengan ego aku .. Ego yang tak sepatutnya aku layan !! Hurm... menyesal pon ada .. patut tolak tepi segalanya tu.. Tak mati pon buang ego kita ni kan ?

Haih.. nak kata apa... nak undurkan masa pon tak boleh dah .. Terima je la apa yang Allah pulangkan pada aku .. Astaghfirullah al'azim ..

Hati hati dengan apa yang kita kata dan doa .. Allah Maha Mendengar ..

9 ulasan:

  1. hidup kita ni kan turun naik, tenggelam timbul ... pastikan kita belajar drp apa yg berlaku, itu yg penting!

    BalasPadam
  2. ni sebab trauma lah ni ye...hehehe. Tak bek tau dendam ni...

    BalasPadam
  3. Biasa r ru Abg Ben.. saya pun pernah mcam ni..

    BalasPadam
  4. what u give u get back...
    sbb tu kene buat perkara baik je selagi terdaya..

    BalasPadam
  5. wat goes around come around....
    skrg ni ALLAH bg cash..^_^

    BalasPadam
  6. biasalah tu...bila kita senyum org lain buat muka masam macam cuka,bila kita yang masam kita plak dikatakan sombong

    BalasPadam
  7. benda dah jadi. pasni ingat2lah. :)

    BalasPadam
  8. Dugaan itu tanda Allah sayang.. :)

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.