Sombong giler melayu tu !

by - Jun 25, 2011

 

Baru balik dari Ali Bistro , Precint Diplomatik Putrajaya .. G tapau nasik je kat sana .. hurm..

Hidupkan kereta ..baru nak gerak , ada sebuah kereta Merchedes depan aku .. Dan laluan aku ada sebuah kereta dok parking ikut suka main tekak jer .. padahal banyak lagi tempat parking .. hurm..

Kereta yang dipandu oleh satu pasangan yang confirmnya satu bangsa dengan aku ni dipandu dengan perlahan .. Ikutkan aku boleh je jalan dulu ..tapi aku lepaskan dia dulu la...

Best part .. nak angkat tangan pon tak.. wat dek jerr.. perghhhh ... Ni la dia... Banyak kali la aku buat camtu pada kereta kereta yang sama level ngan aku .. Dan 90% dari mereka , semua angkat tangan tanda terima kasih dan aku membalasnya ..

Bukan la apa.. kita ni kena la berbudi bahasa sedikit .. aku sendiri pon bila melintas , ada kereta berenti sedangkan tu laluan dia .. aku tak de nak segan silu nak angkat tangan dan senyum padanya.. sebagai tanda terima kasih.. Haa.. hidup pon lagi aku.. bukan bila buat gitu , kita mati terus kan ? haihhh.... tu po susah ...

You May Also Like

25 comments

  1. uit, apela susah sangat ke nak berteima kasih =.="

    BalasPadam
  2. biase le tu...orang melayu kalau bawe kereta besar aje..dah tak heran dah orang lain..sori ye I nak angkat tangan...

    BalasPadam
  3. manusia....kdg2 dia anggap manusia lain cam xde ape2....

    jom sertai
    Komen Entry dan Dapat Ganjaran

    BalasPadam
  4. belum kene kt diri sendiri, mcm tu la...

    BalasPadam
  5. dah hilang budi bahasa dalam masyarakat.

    BalasPadam
  6. cermin dia gelap kot ? tak pongg ce dia bangga diri :) saboww je lah ye :)

    BalasPadam
  7. eh,tak baik taw sombong tak bertempat...

    BalasPadam
  8. betul tu abg ben...tak kalau kereta lain bg jalan selalunya saya akan angkat tangan sebagai tanda terima kasih.kalau malam tu lain cerita mungkin kalau angkat tangan tu tak nampak..ni terang benderang..mungkin keretanya tinted dan akan menyebabkan abg ben tak nampak kalau dia angkat tgn...? kihkih..

    BalasPadam
  9. jgn jadi melayu yg sombong!! i get da point abg ben..

    BalasPadam
  10. biasa la tu kalau jenis orang yg dh sedia berlagak lps tu bawak kete besar lagi la double2 berlagaknya...sakit hati je tgk kan...time tu mesti pkir kalau aku bwk bulldozer ni mesti dia takut n lari ke tepi ...

    BalasPadam
  11. ITU LA MANUSIA BILA PAKAI KETE BESAR SIKIT MULA LA ANGKUH...DIA INGIAT KITA HERAN KE APA. SAMA2 MAKAN NASI LA TAK KAN2 KAN2.

    SENYUM ITU KAN SEDAKAH, KALAU SENYUM PUN BUKAN KENA BAYAR. KEH KEH KEH

    BalasPadam
  12. @Hazmin

    hurm.. takde tinted pon.. berdepan je ngan dia ..

    BalasPadam
  13. ish, takkanlah diorang tak prasan kat ben kot, sapa tak kenal ben ashaari blogger terhangat di malaya kan. sabarlah ye ben, jgn tegang2..
    eh! korang muda2 ada menabung tak?

    BalasPadam
  14. ahaaa. bukan melayu tulen kot.. mix apa2 kot. hahah.

    BalasPadam
  15. hidup susah, mati pun susah.. haha

    BalasPadam
  16. bukan susah pn nk berterima kasih atau tak pn tu mungkin sebab amalan biasa yang menyebabkan dia jadi terbiasa...

    BalasPadam
  17. selalu terjadi time selisih amik anak kat skolah..yg pakai 'antik' tu pulak ada sifat kemanusiaan dan tau adab budi bicara...apa yang penting..doakan mereka semoga mereka di ampunkan segalanya...amiin..

    BalasPadam
  18. pergh...berlagak la tue...mentang2 keta mahai...

    BalasPadam
  19. sabar je le abg ben,,.saye slalu kene situasi begini..nak wat cmne da org cmtu sombonggg...

    BalasPadam
  20. yg x pakai mercedes pon sombong gek kengkadang..

    BalasPadam
  21. Baru tadik I terperangkap dalam satu situasi kat satu simpang tiga gara-gara TNB dah blok satu lorong sebaik sahaja selepas trafik light. Mujur kereta sebelah kanan I memberi laluan. Kalau tidak, tersangkut lah I kat tengah-tengah kotak kuning, begitu juga lah kereta-kereta kat belakang I. So I pon angkat tangan tanda terima kasih. I rasa pemandu tuh nampak tapi I tak nampak siapa dia.

    Bagus pemandu kereta Proton Saga lama tuh. Kalau I berada di tempat dia, I pon akan melakukan perkara yang sama.

    Entri 18PG:  Girl Housemates from Hell!

    Entri 18SX:  Logorithm's Wordless Wednesday #3

    BalasPadam
  22. errkk...biasa laa org cenggitu..sombong kot..huhuhu

    Jom Terjah Sini :)

    BalasPadam
  23. biasalah lah ben..manusia ni bila rasa diri mereka berada sikit,pki kereta mewah sikit mulallah berlagak dan bangga diri.

    BalasPadam
  24. ape salahnye berhemah di jln raya...bkn kene bayar pun ckp terima kasih tu...sabor jelah dgn golongan mcm ni

    BalasPadam