Lepas BERSIH , apa pulak ?

by - Jun 30, 2011

Tak campur politik ,tak leh gak ..aku pon nak bersuara gak ..tapi kena ati ati laaa... Hehe ..

Saja layan berita td .. aku nampak mcm nak jd negara Thai dah.. baju kuning vs baju merah gitu ..

Pasni, apa saja tuntutan kalu tidak dilayan pasti akan guna jalan terakhir iaitu perhimpunan di jalan raya.. kalu bertukar pucuk pimpinan pon sama gak.. sampai bila bila tkkn abis...kan ?

Hurm...niat mmg bagus .. tp kesannya ? Bygkn jika ada pihak amik kesempatan... Nk suruh gubal akta.. cm byk kes baru baru ni.. mls nk sebut...tp sure korg tau punya..

Bg aku terlampau byk buruk dr baik... Nk sangat serah memo, pos jelah..haih...

Published with Blogger-droid v1.7.2

You May Also Like

27 comments

  1. daripada BERSIH di jalanan, baik kita pakat ramai2 membersihkan sungai2 yg tercemar di Malaysia. Kebersihan tanggungjawab bersama!

    BalasPadam
  2. daripada BERSIH di jalanan, baik kita pakat ramai2 membersihkan sungai2 yg tercemar di Malaysia. Kebersihan tanggungjawab bersama!

    BalasPadam
  3. Kan.. Banyak buruk dari baik.. Bukan orang tak sokong BERSIH tapi cara dorang tu tak betul.. Hantar 2,3 orang ke pejabat SPR atau ke Istana untuk serah memorandum.. Senang cerita..

    BalasPadam
  4. malas nk komen apa2!
    karang takut plak kne ISA..
    hahaha!

    BalasPadam
  5. hukk memacamm ler sekarangg neyhh >.<

    BalasPadam
  6. erm.. sbb bnda ni, cuti dibekukan =.=',baru je nk kelik kmpung mggu ni kna stndby..
    nk kemana pn xleh..tpi xpe.. dh tugas nk wt cmne.kang org kata xde keja lak hehe..

    http://www.my-shopping2u.com/2011/06/bila-blogsp-bermasalah-wndow-live.html

    BalasPadam
  7. Salam Abg Ben...

    Setuju ngan Abg Ben... Kadang2 tak faham dengan segelintir rakyat Malaysia... (-_-")

    BalasPadam
  8. gi bersih kat lorong jahi taib lagi bagusla!!

    http://khairulakmalazman.blogspot.com/2011/06/udah2-la-perasaan-hasad-dengki-phd.html

    BalasPadam
  9. kalau pos ... boleh campak je masuk tong tak sape tahu.

    BalasPadam
  10. Aduh... tak boleh ke buat cara "bertamadun"? kawasan kejiranan saya byk kotoq ni... kalau nak bersih mai sini tolong kami... hehehehehehehhe
    Klik Sini untuk ke blog saya

    BalasPadam
  11. itu la menakut kan jer.....masing2 ada agenda masing2 baik buruk tuhan jer yang tau.

    BalasPadam
  12. Lepas BERSIH... KOTOR pula lah..
    Ha-ha-ha:D

    BalasPadam
  13. sebelum ada niat nak bersihkan negara kononnya..adalah lebih baik bersihkan hati kita dulu..hati kita ni betul2 bersih ke x?fikirlah benda2 yg asas dulu..barulah fikir perkara yg besar2..ini tidak..kat rumah pun tunggang langgang anak2 remaja sendiri pun asyik keluar ngan jantan je..itupun si bapaknya ada hati nak pegi perhimpunan bersih negara kononnya..pigi dah kau..hampeh tahap sratos..!! huhu

    BalasPadam
  14. tapi ramai jer yg sokong bende alah nie ,,,, agak2 knp ? tepuk dada tanya iman ... :)

    BalasPadam
  15. kalau betul nak tunjukkan ketidakpuasan hati..bukan dengan cara macam ni..kita bukan mcm negara Mesir..if perhimpunan BERSIH dilaksanakan...akan betul2 memperbaiki keadaan? kita semua sepatutnya lebih banyak membaca sejarah lalu..dan tak semudah membuat perhimpunan untuk membuat perubahan..sebenarnya tentang perubahan mental bukan cuma fizikal jer..

    BalasPadam
  16. setuju dgn pendapat abg ben! nak serah memo kat YDPA perlu ke berhimpun? htr terus directly xleh ke? hurmm.. saya xminat sgt politik2 ni.. tp xsuka dgn apa yg blaku skrg ni.. :)

    BalasPadam
  17. em..sdey tgk rakyat Malaysia..xtahu bersyukur..jadi mcm negara luar baru tau..xtaula pe nak jadi..sume ade kepentingan masing2..hrp2 Malaysia still terkawal lah..huhu

    BalasPadam
  18. ermmmm..apa lah salahnye kalau rakyat malaysia menunjukkan rase yg tidak puas hati terhadap kerajaan. Cube tengok! harga semua naik melambung.. kalau n tahu,di Malaysia,harga kereta disini lah yg paling mahal didunia! errrr... saya sokong Bersih! :) (ckp dgn cara yg baik,dan hanya memberi pendapat)

    BalasPadam
  19. tuntutan2 yg diorg mintak mcm akan byk yg ditolak je.. -_-

    BalasPadam
  20. sejarah menunjukkan demo akan membuatkan sesuatu bangsa lebih maju.

    contoh, iran, perancis, dan mesir sendiri.

    saya duduk di mesir. ramai penduduk ckp, mesir sekrang lebih aman dari dulu.
    sejarah tak akan menipu :)

    BalasPadam
  21. hak bersuara, hak mereka. sama je dgn perarakan lain. biarkanlah. bukan mereka merusuh. yang merusuh tu polis.

    BalasPadam
  22. for me,kalau memang berhimpun secara bersih apa salahnya. itu juga menunjukkan perpaduan rakyat. dan itu juga dpt memastikan tuntutan yg dibuat diberi lebih perhatian. itu kan hak bersuara rakyat. sampai bila hanya perlu mengikut dan tidak berani bersuara. saya hanya pemerhati. menyokong apa yg saya rasa betul dan perlu, dan sama sekali tidak akan bersetuju dan menyokong apa yang saya rasakan tidak betul dan tidak wajar. peace. just my opinion.

    BalasPadam
  23. kalau nak tau ini lah cara terakhir..
    kita kata perhimpunan seperti mesir adalah "bodoh".
    tapi cuba lihat negara mesir sekarang??lebih elok dari dulu okey...
    kalau guna pos dalam tong sampah le jawab nya..:)

    cuma berkumpul dan berarak..
    kalau polis tak bertindak ganas insyaallah tak de yang buruk akan berlaku..

    BalasPadam
  24. salam...

    hahaha..betui tuh...pos ja memo tuh
    bagi posmen banyak keje skit...hahahaha...

    BalasPadam
  25. Bersih? Yang lain.. dah cukup Bersih kah? Fikir sejenak.

    BalasPadam
  26. harap rmi sedar -ve bnda ni

    sape suka race??? http://eleventx.blogspot.com/2011/06/lets-race.html

    BalasPadam