Nikmat kehidupan ini ..

by - Jun 28, 2011

Salam .. selamat pagi ..

Nyamankan udara pagi ni .. sejuk jer. Rasa tenang gitu .. Entah mengapa sejak subuh tadi asyik teringatkan mereka yg dah pergi meninggalkan mereka ( al-fatihah ) ...

Kalau giliran aku ? Banyaknya dosa aku .. hurm ..dosa sesama manusia ... Dosa dengan orang tua .. dosa dengan rakan-rakan .. banyaknya..

Teringatkan janji janji Allah akan balasanNya di daam kubur .. menakutkan ...tak terbayang azabNya..

Dan aku masih berdiri .. diberi peluang untuk memperbetulkan diri .. dan aku masih takut .. tapi pada masa yg sama , aku terasa rindunya padaNya ..

Korang tak terasa ker ?

Published with Blogger-droid v1.7.1

You May Also Like

30 comments

  1. May Allah bless us .

    ameen .

    BalasPadam
  2. mati itu pasti....
    marilah mengejar mati yang sempurna...

    BalasPadam
  3. wahh org disana dh bgn tido yer..org disini baru nk tido..:D

    memang kita hidup kena selalu ingat kematian...mudah-mudahan kita dapat menginsafkan diri.btw...alfatihah buat semua arwah yang baru dan lama meninggalkan kita.

    BalasPadam
  4. Al Fatihah untuk semua yang da mengahdap Ilahi.. ='(

    BalasPadam
  5. selamat pagi Abg Ben !. kematian itu pasti akan datang.. singgah sini..

    http://simpl3blog.blogspot.com/2011/05/malaikat-maut-mengintai-kita-70x-sehari.html

    BalasPadam
  6. kalau nak dikira takut, rasanya semua orang takut...
    cuma dah bersedia atau pun tidak je...
    insaf sekejap...

    BalasPadam
  7. terasa sgt2.. semakin hari.. masa semakin hampir, kte dah lewati sehari usia kte.. ble jga je dri tidur tdi.. rasa syukur sgt2 Dia msh bgi kte peluang utk hidup..

    BalasPadam
  8. Selalu terasa mengenangkan amalan yg tidak cukup....
    Setiap kali punch kad sbnrnya perjalanan sudah smkin hampir & setiap langkahan kita semua sbnrnya menuju ke kubur.

    BalasPadam
  9. terasa hidup ini masih byk lagi perlu dilalui...tapi, sedetik keinsafan, kenapa dibalas dgn setahun kealpaan? Huhu..semoga kita sentiasa beringat dgn tggungjawab kita sebagai seorang hamba Allah..InsyaAllah..Salam ukhuwah...

    BalasPadam
  10. moga2 kita sentiasa mensyukuri nikmatnya...

    BalasPadam
  11. hidup kiter ni hanya pinjaman. tiber maser, pinjaman itu akan ditarik balik.

    BalasPadam
  12. Salam...
    Mati itu pasti datang..tnpa apa2 petanda..jadi sesama la kite muhasabh diri..bykkan amalan dan taat pd Nya...

    Jemput singgah
    http://teratakniagaku.blogspot.com

    BalasPadam
  13. sangat terasa... entry berkaitan nak buat mlm ni. alfatihah juga.. sedih!

    BalasPadam
  14. terasa sgt abg ben... semalam pun, saya hampir saja...pergi..tp alhamdulillah..kuasa tuhan..#

    BalasPadam
  15. mati itu pasti... tapi tak sangka terlalu awal di jemput Ilahi... kdg2 aku dah tak rasa sedih lagi... sbb mereka telah pergi ke tempat hakiki... tak yah fikir urusan duniawi...

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum Abg Ben..

    Jamal dah tolong cekkan Google PageRank blog Abg Ben nie..

    Tahniah Ben Ashaari sudah PR 4..Jamal dah tag Abg Ben dalam entry nie

    GOOGLE PAGERANK UPDATE JUNE 2011

    BalasPadam
  17. bila teringatkan mereka...saya jadi insaf dan sedih..masih ada masa utk cukupkan bekalan...insyallah;)

    BalasPadam
  18. aku nak mati dlm iman.tp dapatkah aku jejakkan kaki kat syurga hakiki tu??huhu

    BalasPadam
  19. semoga kita sentiasa berada dalam lindungan-Nya, insyaAllah...

    kebetulan angin sejuk menerpa jendela feeling abis baca entri ni...

    BalasPadam
  20. setiap org pasti akan merasa peritna ditinggalkan yg tersayang kerana ajal maut..
    kita pun xtwu bila lagi kita akan rasa nikmatnye hidup..
    :)
    http://willlovefade.blogspot.com/

    BalasPadam
  21. terasa sangat2...specially bila terdengar brita kematian lagi terasa....bersediaka kita menghadapNya?terampunkah dosa2 kita?terjaminkah syurga utk kita?....tapi dalam masa yang sama terfikir bagaimana keadaan keluarga kita specially anak kita apabila ditinggalkan...bolehkah dia mendapat kasih sayang yg sama seperti kita?siapa nak tanggung keluarga kita?mampukah keluarga kita berdiri tanpa kita?...walaupun rindu padaNya tapi dalam masa yg sama takut untuk menghadapNya...hanya doakan yang terbaik dr Nya kerana ALLAH lebih mengetahui

    BalasPadam
  22. redha akan anugerah Allah menjadikan kita orang terkaya di dunia...:)

    BalasPadam
  23. Salam Abg Ben.

    Hmm tulah bila kita fikir balik, tuhan tu bila2 boleh tarik nyawa kita. tapi problemnya bekalan yang kita ada tu tah cukup ke idak.

    jom jalan blog saya. :)

    http://grandecaffelatte.blogspot.com

    BalasPadam
  24. owh... smoga dpt menginsafkan diri kita.. :)

    BalasPadam
  25. Tu la abam Ben..kita selalu kene memperingati diri kita dengan kematian. Mungkin entri ini sesuai untuk dijadikan panduan..

    Muhasabah Diri Sebelum Terlambat!

    BalasPadam
  26. itu lah,, kadang2 buat something tak pikir dosa pahala, tak pikir hidup mati. hmm,,bila dah sendirian, sunyi, ada masalah, barulah kita ingat padaNya.

    BalasPadam
  27. abg ben, thanx sangat2 jadi follower pertama blog saya.. appreciate sangat.. ^^

    BalasPadam
  28. terasa sangat abg .. huhu , kdg bangun pagi .. tgkk sekeliling tmpat tidur.. n said idup agy aku hr ni ..

    BalasPadam