Pesanan Bob Lokman buat mereka yang masih belajar !

by - Jun 29, 2011

 

Lama betul aku tinggalkan minat aku ni .. Bz benar dengan update blog sehinggakan tertinggal minat aku yang satu ni .. Hehehe.. Minat aku ni , mmg dari kecik.. aku pasti korang pon cam tu gak .. Confirm minat punya ..

Seperti yang korang tau , baru baru ni aku beli sebuah buku di Mph .. Haa.. buku apa ? Heheeh.. tu pon nak kecoh kan ? Pedulik ar ! Aku bukan kecoh tapi nak berkongsi ... Tengok SINI ..

Ada satu part yang mana aku rasa aku patut berkongsi dengan korang terutamanya buat mereka yang masih belajar ..

" Buat adik adik yang membaca Travelog Hidayah ini , aku merayu dengan nama Tuhan Yang Maha Pengasih .. Janganlah engkau sia-siakan peluang untuk belajar . Hanya imu yang akan melorongkan jalan kebaikan di dunia dan akhirat .Ketololan di waktu muda akan mendera perasaan mu di masa tua .

Ingatlah , hargailah masa muda di sekolah. Jangan cuba untuk menjadi penjenayah kecil . Juga jangan cuba menyedut asap rokok untuk dipenuhkan balang oksigen di tubuhmu dengan asap yang diracik dengan nikotin , tar dan 4,000 racun yang akan menghantarmu mati konyol , mati sia sia dengan gigi lesu berkarat. "

Buku ni tak sampai setengah lagi aku baca .. Aku baca perlahan lahan.. hayati segalanya .. Sebab bagi aku , kisahnya adalah sangat menarik lebih lebih lagi dia adalah keturunan TOK KENALI , ulama yg amat terkenal di nusantara ini ..

Buku ni mmg menarik untuk dibaca .. Murah jer .. baru RM16 ..

You May Also Like

18 comments

  1. betul...tepat sekali...sangat sokong...ilmu yg ada jgn di sia2 kan...peluang hanya dtg sekali dlm hidup...

    BalasPadam
  2. betul2..ilmu itu lebih penting :)


    http://www.pwencessyuyue.co.cc/2011/06/contest-baju-raya-free.html

    BalasPadam
  3. Wah sempatlah BA baca buku.Lebih2 lagi bahan bacaan yg memberi pengajaran.bagus3...ingatkan asyik berblog aje..jgn mare

    BalasPadam
  4. belajar dan terus belajar..setiap hari ada ilmu yg boleh dikongsi bersama kan kan kan

    BalasPadam
  5. BOB Lokman adalah cucu TOK KENALI yg mmg dikenali.. :) dekat je ngan umah sy tu..

    BalasPadam
  6. Indahnya bahasa yg dia guna kan.

    BalasPadam
  7. saya memg anti perokok dan juga anti merokok!

    BalasPadam
  8. wah sangat bermakna kata-kata dalam buku ini... sekarang nie pun selgi hidup dikandung badan kita mesti menimba ilmu untuk menambah pengatahuan, jangan pertah letih untuk belajar

    BalasPadam
  9. selamat sihat.....jgn mendera badan....sebab ia cuma pinjaman sementara

    BalasPadam
  10. kadang kala kata2 dari orang yang baru tersedar dari lena yang panjang lebih menyentuh perasaan berbanding dengan kata2 dari orang yang dah lama perasan sedar...

    BalasPadam
  11. sama ngan situasi bro...agak kurang membaca buku sekarang, kadang2 betul juga kata prof engku aziz "internet musuh utama kepada buku"...;)

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah masa yg ada kt skolah dlu tak pernah disia2kan.....^^

    BalasPadam
  13. emm.. komsas skolah menengah, gelanggang tok kenali tu mmg cerita betul ke? ade sape2 tau komsas ni tak?

    BalasPadam
  14. wah..tok kenali tu adalah moyang suami saya.. :)

    BalasPadam
  15. as salam..
    wah..tutur baitnya sangat menarik minda untuk berfikir..

    betul. masa tak menunggu kita. masa tak sia-siakan kita. masa yang membesarkan kita.. cuma kadang kala kita yang tak menghargai masa..
    tapi masa tak berperasaan..wallahu'alam..kita?
    haih..

    BalasPadam
  16. Bob Lokman cucu Tok Kenali? wow

    BalasPadam
  17. owh. lu pun layan jugak. nais bro. =)

    BalasPadam