Segmen di pagi hari ??

by - Isnin, Jun 27, 2011

 

Yearghh.. keje giler ! hahahaha .. tak pe tak pe.. korang tak yah buat entri.. saja nak tengok masing masing punya visi sewaktu nak buat blog .. hehehe..

Haaa.. Berminat nak join ? hehehe.. tak yah buat entri... jawab terus je kat komen tu haaa... Mudah je kan ? Pepagi gini disertai dengan hujan lebat , pastinya banyak idea disamping mata sebelah yang dah tertutup rapat .. kan kan ?

Begini persoalannya .. " Apakah perkara pertama yang timbul dalam kepala korang sewaktu nak buat blog ? " ...Haa.. maksudnya , bila korang dah abis register dan deco blog tu , apakah yang korang fikirkan tentang blog korang tu ?

Heehehe.. aku ? huhuh.. mana leh tulis dulu.. nanti korang tiru wooo.. aku tulis esok je eh.. biar korang tulis dulu.. Well.. aku kan kena dahulukan kawan kawan .. ok ? Amacam ? Mari berkongsi ..

Tinggalkan jawapan korang di ruangan komen beserta url blog korang.. Haa.. ni takde disenaraikan yer.. hehehe.. kot ada kawan kawan teringin nak blogwalking di pagi hari.. hehehe .. Nite Babe !

You May Also Like

97 comments

  1. blog saye wujud disebabkan ia adalah assignment!! Lecturer suro buat..So lepas2 buat cantik2 semua visi saye target dapat A lah!!

    tu je at the beginning..hehe~

    http://zaarahayat.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. dah lama tak jengguk en ben.
    oke.menjawab persoalan en ben. cik min dri dlu smpai skrg tulis kisah syok sndri cik min. HAHA.

    jom singgah sini...

    http://keybordcinta.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. huhu..kepuasan pembaca apabila membaca!

    BalasPadam
  4. 1st person

    : Nak buat entry paling menarik n berisi untuk tarik n memuaskan hati pembaca supay diorg tggalkan pndapt atau komen..:)

    http://www.prince91.com/

    BalasPadam
  5. Time mula-mula bukak belog, saja nak kongsi resipi2 tak pon peua2 yang saya slalu amalkan..tapi lama2 jadik belog yang takdew wawasan plak..hikhik.. saya tulis je ape yang saya suka...

    :: Tadi dapat komen dari Anon. Tersentak jantung. Tapi bila teringat nasihat abg ben, terus snyum balik..hehe

    http://belogcikarda.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. perkara pertama ialah, semoga penulisanku dlm blog ni membawa kebaikan kepada diri dan orang lan..dan jadi diri sendiri..
    dan moga aku dpt simpan memory lama baik baik..untuk flashback satu hari nanti..

    *masa tu tak tau apa itu pasal femes2 ni* hehehe

    http://syuesyada.blogspot.com

    BalasPadam
  7. first thing first! nak share pnglaman ngan kawan-kawan lama.:) mula-mula nak wat travelog..nak cerita daily life..:) dan lain2..haha...ape yang terjadi sekitar hidup :)

    http://faqarabduljalil.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. first buat blog sebab assignment..lepas tu , update sebulan sekali..lepas tu cuti..masa cuti selalu update dan ianya best..pertama sekali benda pikir adalah ayat nak tulis dlm blog..sebab xde pengalaman nak buat blog sebelum tu..lepas tu baru pikir nak lawakan blog..huhu..


    http://birumuda91.blogspot.com

    BalasPadam
  9. ha3..masa mula2 buat blog dulu tak tahu pun akan ada group2 ni semua..buat untuk peribadi je..tapi bila semakin ramai yang follow, membuak-buak lah perasaan nak jadi blogger yang aktif..^^ he3..

    jom jenguk dan kira nya beruntung diri ni kalau nak di follow..^^ hak3..
    http://aremieroul.blogspot.com

    BalasPadam
  10. orang ajak bwat blog nie. mcm menarik aja, so ikot lah. then lepas buat blog tanye membe2 nak tulis apa kat blog !

    BalasPadam
  11. gua time first buat blog memang terikut kan trend member2 r, lepas gua buat .. nah . rasa mcm nak bajet buat entry best2 n entry yg berinfo lah kan, tp tp ternya sekarang tak . at the end buat entry rasa suka suki ja. hupdate pun malas :)

    BalasPadam
  12. petama ber blog ps .. ps buat entry smua puisi karya ps .. dan sekarang tak minat lagi .. sebab banyak orang cakap puisi tak best .. hhuhuhuhu kang ni ps buat entry pakcik SEO ajer .. lagi senang

    www.penulissenja.com

    BalasPadam
  13. lupa nak letak link = http://oneohwan.blogspot.com/
    :)

    BalasPadam
  14. As salam abg ben! selamat pagi. okay. aye saje nk join. sementara menanti mata terlelap.. jawapan aye :

    memula dulu dua tiga kali gak aye pk nk buat blog tapi .. tak pernah jadi cuz tk tahu motif utama nak buat blog ni.. kawan aye penah cakap.. jgn buat blog gara2 nak cite hal peribadi yang korunk dok gado gan bf or gf .. takde pekdah rite.. so, aye selalu sgt pk.. kalau aye ada blog.. ape yang aye nak share adalah berkaitan knowledge.. tak kisah knowledge ape pun.. dan aye tknk orang tahu siapa aye di blog ni.. biar sekadar nama dan blog sahaja .. itu lebih baik sebab biar orang suka blog kita gara2 isinya dan bukan gara2 orangya.. yelah kan .. kita manusia rambut je sama hitam tapi hati lain-lain .. like that la kan abg Ben.. tapi ini just pendapat aye dan motif utama aye buat blog adalah ntk share knowledge.. itu sahaja.. jika sesuatu yang aye share itu tidak tepat .. aye alu2kan readers tegur direct tpi secara hormat dan sopan santun la kan.. kita orang melayu kan.. penuh adat. hehe.. buat blog untuk mematangkan fikiran dan mencari ilmu untuk diri sendiri juga. selain tu.. mampu memperbaiki mutu pembacaan dan ilmu pengetahuan relate dengan semua isu di dunia. jadi, kalau ada bloggers yang nak share about their life. its ok cuz itu hak masing2 .. masing2 itu mempunyai pendirian mereka sendiri. apa yang boleh kita buat.. kita just respect their right. itu sahaja. mudah je hidup ni.. =)

    uish.. panjang pulak kan. okaylah abg Ben.. thanks because give me a chance to write here.. tqvm!! =)

    BalasPadam
  15. perkara pertama?

    erm saya wat blog ne sebab nak isi masa lapang ketika takda aktiviti, n sebab nak share apa yang saya ada dengan orang dan juga untuk kepuasan.

    BalasPadam
  16. Tujuan saya buka blog x yah cerita la... rasanya abg ben dah tau... cuma dok pikiaq benda apa yg boleh kongsi dgn pembaca... macam sembang2 dengan kawan2 punya topik, sedikit info... mula2 ingat nak buat camni.. pehtu start dok mereben.. hahaha

    BalasPadam
  17. Selamat siang :)

    menjawab persoalan di atas :

    hmppp, nak buat tajuk apa yerk ? Nak update apa yerk ? erk , sapa yg akan jadi mangsa aku lepas nie utk edit kan blog aku yerk ? o.0
    *evil thinking* :D

    hah , itu larg yg saya pikir kan tyme first-2 sign up buat blogger xD
    mcm sengal je -.-'

    BalasPadam
  18. jujur la masa mula-mula buat blog nie nak share something yang berguna tapi disebabkan kedengkian seseorang terus jadi macam malas nak buat blog . but dorongan seseorang jadi semangat nak menulis . kembali hidup semula blog jieha , hehehe.

    http://lovediarynur.blogspot.com

    BalasPadam
  19. benda pertama eyk....?????
    hmm,,nta laaa..mula2 tu saje je..tapi lama-lama jadi seronok..so buat je la walaupun tade yang nak bace..sobss sobss sobss..abang ben pun tak sudi nak jenguk..sobbss sobss sobbss lagi..hukhukhuk..*ngeeee..:P

    http://amy467.blogspot.com

    BalasPadam
  20. nak cerita pengalaman hidup setelah ditinggalkan bekas kekasih..

    dulu emo sangat-sangat..hahaha..sekarang dah tak daa.

    http://www.syazwancdm.blogspot.com/

    BalasPadam
  21. mula-mula xde motive pun nk tulis blog ni.. pastu dah lama-lama baru sedar yang blog ni medium untuk share something.. so skrng stiap apa yang aku tulis untuk dishare dengan blogger dan readers yang lain.. :D

    http://eleventx.blogspot.com/

    BalasPadam
  22. upst! terlupa letak url. heheh sory abg Ben cuz penuhkan ruang komen. =p

    url aye :
    http://www.cxopportunities.blogspot.com

    id aye : cx's

    BalasPadam
  23. saya sebenarnya tulis blog ni sebab saya nak meluahkan apa yang saya rasa,pendapat saya dan apa yang saya jalani dalam kehidupan harian.saya ni pemals nak tulis diari sebenarnya so sy gantikan diari dengan blog lah :D lagipun nanti saya boleh baca post saya yang saya dah tulis dulu mesti kelakar bila baca balik apa yang kita dah tulis :)

    ::http://japillasopeah.blogspot.com/::

    BalasPadam
  24. masa mula2 blogging dulu, gary dah set, "aq nak orang baca blog aq.." sebab tu la blog pertama gary berunsur informasi.. lepas tuh baru buat blog yang merapu meraban.. hahaha~

    BalasPadam
  25. salam ben dan semua...
    saya ni sangat suka bercakap dan berceloteh.dulu sangat ketagih ngan facebook sampai suami marah asik buat status je sehari banyak kali .saya pun suka letak gambar kat facebook untuk dikongsi dengan rakan lama dan keluarga di tanah air.alang2 suami dah marah sik main facebook , saya pun fikir blog adalah tempat terbaik untuk saya luah apa yang saya nak share tentang kehidupan saya diperantauan dgn mereka yg disayangi di tanah air. Masa tu saya tak terfikir la pulak boleh dapat rakan alam maya di blog ni . Cuma niat nak share pengalaman je kat blog biar orang baca .

    http:www//lydiamiza.blogspot.com/

    BalasPadam
  26. 1st time gune background hitam.. rase nak menjadikan blog tu satu blog yang serious dan penoh dengan quote2 yang berkaitan ngan psikology (dulu teringin nak jadi pakar psikologi)

    BalasPadam
  27. bila korang dah abis register dan deco blog tu , apakah yang korang fikirkan tentang blog korang tu ?

    masa aida mula2 register blogspot,aida ingat nak cerita pasal my life je dalam blog tu. tak sangka plak tercerita pasal lain jugak. pasal realiti show la.. hape la.. huhu. ;p

    BalasPadam
  28. Perkara pertama, saya nak tulis cerita kat blog saya.. cerita online.. tapi saya bukan penulis..

    Sekarang, masih terkebil kebil buat episod untuk e-novel.. jemput baca. walaupon tak pro..

    http://farahzii.blogspot.com

    BalasPadam
  29. apa yg saya fikir? semestinya saya buat blog ini mula2 untuk berkongsi cerita ..dan kalau setakat cerita harian je x ckup, knelah tambah dengan info semasa dan juga info yg berkaitn dgn bidang saya..macam saya ni pelajar Seni Bina Landskap, sya bnyk kongsi info mengenai kepentingan landskap, aktiviti brkenaan Landskap mcm IFLA congress (international federation of Landscape Architecture), masalah yg berlaku ngan bumi, contoh bandar dalam taman dan mcm2 lagi..

    apa yg penting, saya dpt menulis apa g ada dlm kepala saya dan juga merupakan hobi baru saya ..harapan saya, kwn2 lain boleh faham apa yg saya tulis dan dpt kongsi bnyk benda dgn korg semua (^___^)

    daripada: www.mohdkhairi.com

    BalasPadam
  30. kisah bmula swaktu cuti sem.. bosan lah yg amat!! xde benda nk buat.. start kat FB, terbaca blog org lain.. lepas baca entry blogger yang best2, lawak, cite personal, kesah pgalaman hidup/seharian dll... then tetiba pulak tpkir nak ade blog sndri sekadar nak isi masa disamping berkongsi pgalaman baru yg blaku dlm khdupan seharian mcm yg blogger2 lain buat 2.. Maka, wujudlah

    http://observasisemalam.blogspot.com

    Sekian~

    BalasPadam
  31. Perkara awal yeh...hermm..kawan buat Blog dapat duit sebulan 400...die dapat, pastu care die cakap bukan main senang nak dapat 400 tu ..wah sy pun berminat la nak main blog..tapi bile dah masuk dunie Blog lain sudah rasenye, bukan senang nak jadi senang..

    Abg ben nak tau ape entri 1st sy? sy buat Novel bro wakakka, ingat lagi tajuknye.. Mia...cerite berkenaan seorang anak kecil yang kematian ibunya ..tapi msalahnye budak tu x tau pon ibunya dah meninggal dunia..tapi masalhnye dah delete Blog tu...skung buat Blog baru...tapi ingat nak wat balik cerite tu, sebagai tande penghargaan untuk diri sendiri...

    BalasPadam
  32. Join Segmen En Ben Ya..Hihi

    Menjawab soalan En Ben, pertama sekali menceburi di dalam penulisan bidang blog adalah untuk berkongsi perjalanan kehidupan serta sebagai catatan ingatan saya pada masa akan datang untuk renungan kembali dan ingin menjadikan blog saya sebagai medium utama untuk saya perbaiki bahasa melayu..Haha

    http://shafiqhashim.blogspot.com/

    BalasPadam
  33. السلام عليكم و رحمة الله

    nak test sapa pandai baca jawi,hehe.

    بيلوغ سايا وجود سيباب:
    1:نك سمفيكن ميسيج دعوة ملالوي بيلوغ

    2:كاوان بائك سايا دمليسيا تاك أدء فيسبوك

    hehe.tu la sebab nye udy buat blog.dan Alhamdulillah skrg masih lg tujuan tu x larik..cuma de selit2 bende mengarut!haha

    http://udy7.blogspot.com/

    BalasPadam
  34. sbb sy buat blog?hurm byk sbb dia.dulu dah ade blog deanapunyabelog.blogspot.com thn 2008 tp sy dah lupa password.so sy buat yg bru.tuh slh satu sbb tuh.

    Lg satu sy suka menulis,sy suka bercerita dr sudut pndgn sy,sy jarang cerita pasal personal life sy.sy menulis secara general.

    sy tak kira org suka atau tak.sy suka org membaca dan sy jugak suka membaca.Sy tak meniru entry orang lain.idea fresh.wahh tu boleh dikatakan sebab jugak ke?hahah.apa-apapon sebab utama dia adalah untuk semua orang baca blog sy.

    http://dyapunyabelog.blogspot.com
    jemput singgah kawan-kawan(:

    BalasPadam
  35. salam..

    hum...kalau tanya alif....

    mungkin sebab alif sunyi dan perlukan kawan kot....

    dan semestinya untuk kongsikan segalanya yang bermanfaat...

    http://bloggeralif.blogspot.com/

    BalasPadam
  36. Blog? Dulu ak wat blog atas dasar nak mencantikkan blog. makeup2 skit bagi cun ala mcm makeup keta la hu3..tapi lama kelamaan terpikir kalau makeup je lebih, nak letak isinya apa plak?

    perkara pertama yang timbul dalam kepala aq adalah ak nak try menulis!! Gurlp,bleh ke lelaki menulis? dulu masa skolah bab karangan aq memang power la muaheee..stakat karangan kura-kura race dgn arnab tu, takyah cakap la tutup mata pon leh buat hu3(bukan riak) so, apa salahnya nak try dalam blog plak.Apa yang perlu ditulis? kalau dalam karangan mesti ada tajuk yg telah diberi tapi kalau dalam blog?

    So, 4 hari 4 malam bertapa kat atas katil memikirkannya. maka kpla ku mengeluarkan mentol lampu reban ayamnya dan mengatakan tulis pasal apa yg bermain difikiran, dan keadaan sekeliling pastu jadikan itu tajukknya..so, sampai sekarang la apa ja yg berlaku dan rasa nak tulis terus melekat dlm blog :) org nak baca kee tak blakang citer...

    Okbai tido dah 2:45 PGI neh Zzzzz...

    BalasPadam
  37. Salam Bro.
    Aku masa mula-mula buat blog dulu - time tu blog pasal gambar2 aku tangkap dengan kamera aku. Aku terus je promote blog aku kat dalam ruangan forum yang selalu aku lepak. Pastu aku godek2 feedburner dan buat signature yang ada link ke blog aku tu.

    Tetapi tu dulu, skarang dah makin komplek dah blog aku yang ada ni.

    Lepak di BANGKU KOSONG

    www.hasrulhassan.com

    BalasPadam
  38. apa yang saye fikir?? fikir nak tulis blog je la. tulis entry macam tulis diary.BF BF BF. pastu 2 3 hari BW.dapattahu ramai dah berjaya dengan blog.. lepastu try nak jadi macam abg macam cik epal dan macam yang lain.. tapi xboleh.. sebab saye bukan cik epal. xkan nak tiru 100% lak..

    sampai sekarang masih belajar dan cuba menjadi yang terbaik.. atleast ade orang ingat bbyuya atau blogsaye ade macam awak ke??! tu pun da puas da^^

    tapi bile ek? usaha je la jawabnye..

    teringin nak berjaya macam abg ben dan macam yang len^^

    BalasPadam
  39. pestime rasenye komen . haha !
    hye abg ben , sy budak baru , peace !

    first thing ;
    sharing is caring .
    berkongsi about life story and .
    simple simple jek .

    http://myra-ashrul.blogspot.com

    BalasPadam
  40. nak tulis pasal dry sndry jek. sebab saya nih pelupa. dan bila tua nty. buley tnjuk kat anak cucu cicit blog nih kan. HAHAHA

    BalasPadam
  41. mula2???mula2 pikir...apa bendala blog tu??mulala tangan dok menggatal nak klik mouse cari kat google...habes diselongkarnya google...maka terbentuk sebuah blog..bila terbentuknya blog tersebut...
    maka...buruk tulla blog aku ni..apa aku nak tulis?aku bukannya reti buat ayt, suruh merapu bolehla..

    sampai sekarang dok terpikir lagi..macam manala boleh sampai niat nak buat blog dulu ni??? tak paham sungguh...

    sekarang ni?bnyak lagi kena dibaiki...smua aspek..wlaupun scara tak sengaja..tapi nk jugak belajar...


    pergh...ni komen paling pnjang pernah ditaip...

    BalasPadam
  42. Assalamualaikum..

    menarik segmen pagi ni.. buat saya teringat masa buat blog ni..
    Saya suka reka kisah dan cerita dlm kertas sebelum saya ad blog, bila ad blog, sy mkin banyak idea untuk menulis, setiap cerita yg saya buat,mesti ada mesej untuk disampaikn dan harap pembaca dapat terima mesej yang disampaikn dengan cara yang santai..

    http://nazihanali.blogspot.com/

    BalasPadam
  43. Assalamualaikum abg ben (:
    oke menjawab kepada persoalan .

    mula-mula fikir nak buat blog sebab nak gantikan buku diari . sebab kalau buat diari pakai buku asyik hilang je . adik baca, kakak baca, mak baca, abah baca . kantoi la pasal boipren2 semua . malu wooo :P lagipon dah lapuk pakai-pakai buku ni .so disebabkan zaman dah maju and teknologi dah canggih, blog kan ada ! :P so timbul la idea disitu nak luahkan perasaan sedih, suka, peribadi, cerita pasal perangai orang-orang disekeliling and yang lebih penting, mak saya tak boleh nak baca kalau kat blog :P

    http://unguvioletlovelifestory.blogspot.com/

    BalasPadam
  44. salam..

    atia pulak pada mulanya kenal blog dari arwah rumate atia masa matriks dulu. masa tue tak minat sangat sebab ingat tak boleh hias macam kita hias myspace ngan friendster.

    entah macam mana lepas arwah meninggal tetiba terniat untuk discover pasal blog. sebab sebelum atia kenal arwah, atia suka bercerita dalam diari. tapi buku diari dah penuh. jadi atia jadikan arwah tempat bercerita.

    bila arwah tak de atia hilang tempat bergantung. jadi nak mula balik tulis diari. tapi masa tue kat matriks. nak beli buku tetiba rasa banyak lagi benda laen yang penting untuk dibeli. tak nak membazir.

    jadi teringat pasal blog yang arwah perkenalkan dulu. lama2 dapat tau rupanya blog pown boleh hias macam ms ngan fs. lagi advanced.

    lepas daftar, then hias apa yang patut atia terpikir pe yang patut atia tulis. lepastue terlintas idea untuk menulis tentang kawan2 atia. bermula dengan menulis tentang arwah. jadi atia namakan blog atia masa tue my lovely friend.

    tapi tetiba terperasan yang atia lebih cerita pasal diri dari kawan2. tue yang tukar nama blog ke kisah seorang gadis melayu..

    blog lama--> http://kisah-gadismelayu.blogspot.com/

    entah macam mana blog lama atia ada poblem. kwn2 atia x dpt update dari atia. masa tue baru paham function sebenar blog. jadi terpaksa bina blog baru. tp atia tak abaikan blog lama. atia guna blog lama sebagai blog untuk join contest.. heeeee~

    blog baru--> http://atia-gadismelayu.blogspot.com/

    BalasPadam
  45. mula2 buat belog sbb nk tolong mmber buat asgnmnt..sbb dya tau sy rajin on9...pehtu da alang2 tu..wat belog sendri...masa tu tgh final exam..xtau nk lepas tension kat mane..tros lepas tension kt blog sndri...dr situ la bermulanya dunia blog ni..^_^

    http://naklempang.blogspot.com

    BalasPadam
  46. salam bro ben ,
    blog eyja ni dulu awalnya lepas dah sign up sume eyja nak cerita pasal personal life eyja je .
    so kenangan2 yg eyja ada tkkan luput ,
    bila baca pun ingat lagi n buat eyja ingt sapa eyja yg dulu .
    haha

    tp kdg2 eyja cite jugak apa yg eyja rasa or pendapat pasal sekeliling .
    hee ;) tu je .



    http://eyjalukman.blogspot.com/

    BalasPadam
  47. yee ! masa mula2 berblog dulu ingat nak kejar duit aje . entri entah hape entah . lepas deco blog tu selalunya lagi bersemangat nak buat entri . walaweh :)

    tapi sekarang dah tahu untuk apa berblog . lagi suka berblog bila ada orang baca apa yang kita tulis , eh taip . yeahh !

    weh korang , mai lah singgah blog cheq :)

    http://inikisahtia.blogspot.com/

    BalasPadam
  48. Assalammualaikum.

    apa yang saya fikir? Hihihi..mula-mula saya buat blog dulu sebab ada contest DIGI shaterring nation tahun 2008 waktu time STPM. Waktu tu blog dijadikan medium untuk menjawab soalan2 yang dikemukakan DIGI. waktu tu memang BUTA IT giler2x..Hihihi, lepas tue blog tu pown saya delete sbb tak pandai sgt nak berblog..Akhirnya, bila masuk Universiti, saya rasa sangat bosan dan saya banyak sgt cerita nak dikongsikan, jadi saya tulis dalam blog lah..Walaupun syok sendiri...Yang paling best actually dapat berkongsi luahan hati dengan kawan2..Apa2 pown, blog saya tak lah sebaik blog yang lain..tp itulah saya...hihihihi

    from : http://nuraisyahhasanah89.blogspot.com

    BalasPadam
  49. Sofea mula mula belog sebab nak tulis apa yang jadi dalam hidup Sofea so nnt bila besar... sikit sebanyak boleh baca balik apa yg pernah jd dlm hidup Sofea. :) tapi bile dah lama kelamaan.. blog jadi makin flexible.. Its not only about u, tapi about the readers preference jugak, about ur sincerity to share & ur ability to communicate.. So in conclusion blogging is a new world utk kita develop new skills, & buat kawan cyber wic have the same interest like we do.. to write & read. Best :)

    http://www.engkusofea.blogspot.com

    BalasPadam
  50. saya buat belog sebab..
    hurm...sebab..sebab..
    saya pun tak sure sangat.
    tapi yang penting,saya suka buat entry tentang apa yang bermain di fikiran saya. haa..tu lah dia.
    walaupun entry saya tak berapa ikut perkembangan semasa, saya tak kisah..
    mungkin entry saya berguna untuk orang lain juga...
    peace :)
    http://cinonetstory.blogspot.com/

    BalasPadam
  51. Vee start tulis blog sebab minat nak menulis and share my thoughts. mase mula-mula ada blog semu agadget nk letak sudah nye rasa semak jekl tu jadi a bit simpler. law rajin blogwalking la.. =)

    http://nurulshaida.blogspot.com/

    BalasPadam
  52. ,mula2 buat blog... mmg nampak macam takde tujuan... sebab update pon jarang..

    ,tapi lama-kelamaan,berblog da jadi satu aktiviti yang best sebab dapat share info yang kita tahu... perjalanan hidup pun ada sikit2 diselit dalam entri...

    ,apa yang saya tulis di dalam blog sekarang ni mungkin akan jadi kenangan di masa depan... boleh baca balik.. kira macam diari online la... heee ~

    ,da panjang sgt merapu ni...

    http://skytechxtreme.blogspot.com

    BalasPadam
  53. apa yang saya fikir ?

    saya fikir cuma dua perkara :

    1.apa itu belog?

    2.dan apa aku boleh buat dengan belog

    kesudahannya,saya dapat impak yang positif !

    ikhlas:
    http://belogchemad.blogspot.com/

    BalasPadam
  54. seronok bila dapat tengok blogger lain komen kat entri saya lalu mereka memberi respon yang baik di samping memberi pendapat dan cadangan...

    apisv2.com

    BalasPadam
  55. menjawab kepada soalan tuan iaitu "Apakah perkara pertama yang timbul dalam kepala korang sewaktu nak buat blog ? "

    bagi saya, saya hanya fikirkan bagaimana untuk berkongsi artikel-artikel yang bermanfaat di dalam blog saya tu.

    sebelum tu kawan-kawan semua dijemput untuk membaca dan memahami artikel 15 tips blogging terbaik yang dihasilkan daripada himpunan 15 artikel-artikel tip blog yang ringkas di blog saya. klik sini, 15 tips blogging terbaik untuk dimanfaatkan


    ok, sambung.

    sebolah-bolehnya, itulah tujuan dan niat saya yang saya ingin kekalkan sampai bila-bila.

    kalau nak fikir bab duit banyak mana sangat kita boleh kaut dari berblog ni kan?

    kalau pasal popular atau dikenali ramai pun berblog bukanlah pilihan yang terbaik.

    jadi dengan niat untuk sama-sama berkongsi maklumat, kebaikan sentiasa melimpah-ruah di antara kita dan semua pembaca.

    bagi saya ianya adalah satu kepuasan bila kita tulis satu perkara, dan orang ramai dapat ambil manfaat dari perkara tu..

    macam artikel ini, perkara yang perlu dilakukan jika terlanjur

    insyaAllah..

    harapnya amalan kita semua diterima olehNya..

    amin..


    http://naimulfirdaus.blogspot.com/

    BalasPadam
  56. Salam, abg ben.
    ok. sesudah register blog ni..
    apa yang aye terfikir adalah nak cerita pasal aktiviti harian-suka-suki..
    bukan tu je..kalau leh, tetiba je rase nak popular kan blog ni. tapi..
    nampaknya sekarang...
    semuanya menjadi yang agak lain.
    sekarang, aye berblog sebab nak berkongsi mesej dan menulis artikel-artikel yang mungkin biasa je..
    semuanya mudah-mudahan dapat menyuntik jiwa dan mengisi keimanan. InsyaAllah.
    apa yang penting, bukan suka-suka nak tulis cerita sendiri semata-mata, tapi..nak berkongsi ilmu dengan kawan-kawan..
    semoga dapat menjalin ukhumwah sesama blogger semua..walaupun..aye tak pernah involve lagi dalam mana2 gathering blogger ;)

    segala tips dari otai2 bloggers..sentiasa menjadi panduan untuk mengharingi dunia blog yang serba mencabar ni..cewahh..

    ;) wassalam.
    www.matapenaalsunan.blogspot.com

    BalasPadam
  57. Owh .perkare pertame yg muncul dalam kepala sy bile dah siap registr n deco blog,saya rse orang tak nak bace blog saya.Kompem.Tambah pulak saya tak tulis ikut trend.Tapi peduli la.janji semua idea sendiri.baru puas.

    BalasPadam
  58. salam..first buat blog sebab tgk my sis..asik berblogging jr..dia mcam addicted..so saya try berbloging..now sya tau nape and saya pon addicted gk..hoho

    BalasPadam
  59. Masa mula-mula buat blog tu, saya fikir apa entri first yang nak ditulis dan fikir macam mana nak kembangkan jenis dan gaya penulisan dari situ. Saya memang dah lama pasang niat nak buat blog, daripada sekolah menengah lagi, tapi hajat tak kesampaian sebab tak ada internet. Bila dah masuk universiti barulah mampu berinternet. Masuk pulak kelas Writing Skills, jadi semangat nak menulis dan ada blog sendiri berkobar-kobar. Tapi tak tahu nak tulis isu apa, dan bahasa apa yang patut diguna, jenis blog (peribadi atau umum), layout blog dan macam-macam lagi la. First blog yang saya follow adalah blog sepupu saya je. Daripada blog beliau, saya cuba belajar tentang dunia blog ni, dan alhamdulillah, masih dapat bertahan sehingga ke hari ini, dan mampu mempunyai domain sendiri, walaupun masih terdapat pelbagai kekeliruan, dan masih terlalu mentah dalam dunia blog ni. Hehu :)

    Wydaz.com

    BalasPadam
  60. tujuannya masa tu cuma suka-suka je...nak cerita pasal life sendiri & isu2 yg boleh dibangkitkan...lagi satu mmg dari dulu teringin nk ade blog sbb terikut2 dgn member2...hehe tu je kot..

    http://paksyahot.blogspot.com

    BalasPadam
  61. Segmen Pertama , Harap kalian dapat join untuk memantapkan lagi penulisan kalian :)

    Meh join segmen che mad :)

    http://belogchemad.blogspot.com/2011/06/la-tahzan-mencari-erti-hidup.html

    BalasPadam
  62. perkara pertama selepas buat blog, secara jujurnya, masa tu, tak tahu apa nak buat, tak tahu nak cerita pasal apa? lama juga blog tu kosong, biasa bw tengok blog orang, macam mana dia orang hendel, lama2 barulah faham, jadi secara inisiatif, lahirlah blog sekarang, yg ada sedikit informasi dan berkongsi sedikit ilmu

    BalasPadam
  63. mula2 buat nak berkongsi sesuatu yang bermanfaat dengan semua orang.. nak tambah kawan.. :)

    BalasPadam
  64. TAKDE PK APA APA.
    BUAT JE.. BARU PK.
    ADA SETUJU?

    http://nurhafiz2009.blogspot.com

















    TAK SETUJU?...
    :
    :

    BalasPadam
  65. Memang payah bila idea x datang,tapi selalunya bila ianya datang tiba2,terus tulis je la..
    http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/06/cara-cara-pembiakan-jin.html

    http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/06/bandar-hantu-kah-atau.html

    BalasPadam
  66. Masa first time buat blog masa tuh tengah tacing (sila tampar aku dengan dengan penampaq sulong)

    Then blog yang lama tuh terus delete sampai la satu ketika teringin nak berblog semula atas dasar ingin mendidik melalui penulisan tapi dalam konteks berbeza...sampai la sekarang...


    http://akulahpaklan.blogspot.com/

    BalasPadam
  67. Jay buat blog ni sebab nak ramai kenalan di samping dapat sama2 share pengetahuan dan ilmu..dapat juga kita sama-sama majukan bidang blog ni..

    http://jai-diari.blogspot.com

    BalasPadam
  68. At first,sy x tau pun fungsi sebenar blog..sy just nak buat bloglist utk writer feveret sy je kat blog sy sebab sy suka baca e-novel..hehe..lepas sy tau ape itu bw,sy terus teruja dgn dunia blogging ni..lagi2 bila t'jumpe blog2 yg lawa2...n blog yg superb mcm blog abg ben ni...sy rasa blogging ni boleh isi kekosongan hidup sy yg kdg2 kebosanan ni...sy seronok sgt bila dpt kawan2 baru dr kalangan blogger n sy suka sgt baca ape yg dorang tulis...mcm ade suatu interaksi bila kita komen en3 dorang...:-D

    http://www.me-miss-fifieyqa91.blogspot.com/

    BalasPadam
  69. sebab nak berblogging pada mulanya, untuk test kemampuan bermain dengan kod-kod html dan javascript yang ada..

    http://simpl3blog.blogspot.com

    BalasPadam
  70. buat blog sekadar untuk suka-suka, berkongsi pengalaman dan meluahkan perasaan :)

    jemputlah singgah :)

    http://blackfipper.blogspot.com/

    BalasPadam
  71. assalamualaikum,
    saya nak join segmen pakcik ben nie.. *pakcik ke ? tak kesah lahh..

    saya buat blog nie untuk saya luahkan isi hati saya. kalau saya luahkan dekat orang, nanti orang tu mesti tak faham apa yang saya cakap @ diorang gelakkan saya. dah banyak kali dah kena.lagisatu, kalau saya luahkan secara face to face, saya tak berani. tak tahu nak cakap apa. ehehhe. blog ini untuk share pasal life saya ( tak semualahhh , ada yang still secret lagi. haha ) , pasal gambar-gambar yang saya tangkap dan saya edit. saya akan upload dekat blog. bukan nak berlagak ke apa, cuma nak share je gambar-gambar tuu.. tak kesah lahh orang nak kutuk ke puji ke.. itu hak masing-masing kan..? heheh :D

    http://amiza-azmi.blogspot.com/

    BalasPadam
  72. mula2 buat blog cuma fikir nak cerita tentang kehidupan diri sendiri dan keluarga je...tapi bila dah belajar dari blogger2 yang dah lama, ubah sikit gaya penulisan kepada entri yang pelbagai seperti nasihat, kisah dan teladan serta tips2 yang berguna! teringin juga nak jana pendapatan seperti blogger2 yang dah terkenal, cuma perlu banyak belajar lagi...tapi takpe kan? sikit2 lama2 jadi bukit!

    http://www.massaari.com/

    BalasPadam
  73. first sekali yang yuyue fikir time wat blog ialah nak luahkan apa yang terbuku dalam hati nieyh haaaa...macam diari lar kan..lau abang ben godek2 lam entry yuyue yang mula2 and yang pertengahan,memang banyak pasal cinta..pasal emo2..berkait dengan PERASAAN..

    yuyue tak tahu pasal follower

    yuyue tak tahu pasal trafik

    yuyue tak tahu pasal blog boleh buat duit

    yuyue creat blog sebb yuyue "nak"...sekarang dah ubah cikit cara berblogging..banyak tips dari emo2..ehehe....

    BalasPadam
  74. Suka bercerita, memberi pendapat minat yg terperap sekian lama. harap ramai yg suka.

    BalasPadam
  75. sy wat blog tuk share kat org pape pun yg sy rasa terbaik dlm hidup sy dan orglain pun akan dpt manfaat sama cam sy dpt...sy xtau psl trafik.blog sy terbuka tuk sume org yg rasa nak amik kebaikan dan manfaat yg sy nak kongsi...dialu2kan tuk baca n dtg...sy ikhlas tuk berkongsi...

    http://dilamin.blogspot.com/

    BalasPadam
  76. perkara pertama yang sue nak tulis tentang anak sue la..syawal yafiq tu...nak semua tau kehidupan sue selepas menjadi ibu untuk kali pertama di muka bumi allah ni...heheheh...perit jerih nak membesarkan anak yang banyak ragam ni...dan semestila tentang kehidupan sue yang penuh suka dan duka..bila tiap pagi buka blog, selalo nak tulis tentang ape yang sudah jadi pada hari semalam...

    http://syawalsimpsons.blogspot.com

    BalasPadam
  77. perkara pertama masa buat blog nak citer pasal kucing-kucing yang mama bela,masa tu anak dara lagi.
    tgk url mama sumimie miau miau..mmg kat opis ada bos panggil miau-miau sebab mmg taksub dgn kucing tapi sekarang dah lain..lebih kepada anak!

    http://sumimie-miau-miau.blogspot.com/

    BalasPadam
  78. testing...testing....ketaq lutut nih...first time tulih kat blog otai en ben..slalu dok singgah tapi takut nak komen2 bagai nie...coz rasa cam picisan jer...

    sebab kakchik register blog kecik yg jarang2 dijenguk tu sebab nk tlis review buku jer...coz x de sapa2 kat umah ni yg kakchik leh share apa yg kakchik baca...jadi kakchik share je la ngan keyboard...kalau rasa tension ngan buku tu..ketuk keyboard kuat2...zalimmm....

    sebab lain..coz tempat utk luahan apa yg terpendam & x leh nak share ngan orang lain walaupun ngan org yg paling rapat...sebab x semua benda leh terluah dgn senang...so, bila dah luah kat tulisan tu...kira leh la release penyakit kat kepala tu sket kan....

    nak kena tinggal url....
    mak aishhhhhh...segan den....

    ni dia umah kecik kakchik yg kadang2 dah cam nak ilang nyawa tu...

    http://aimieafifah.multiply.com..

    segannnnnnnn...

    BalasPadam
  79. first time lepas sign in jadi blogger terus fikir nak tulis ape..then ade gak terfikir ade ke orang nak bace. aim dulu nak buat blog sebb nak jdkan blog ni sebagai second diari..susah zaman sekarang nak tulis diari kat buku..:)
    tapi sekrang berblogging just for fun,sharing knowldge and experience and best part dapt kenal dengan ramai orang..
    http://thegirlwhothinktoomuch.blogspot.com/

    BalasPadam
  80. mnjawab persoalan pak cik BA ..

    saye akan dok mengedit2 blog tu smpai puas . lepas tu biakan jee ..
    then , edit balek . sampai puas ati .. then , tutup smpai sminggu ..

    ok , tu je

    http://si-polarbear-cute.blogspot.com

    BalasPadam
  81. duit..masa tu buat duit dengan blog popular..huhu..itu dulu, skrg lebih kepada seronok..

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  82. buat blog sebab suka suka. boring. nk jadikan hobi dan diari online. tapi bila dah lama sikit blogging, dah pandai cari duit guna blog. hehe :D
    http://salwaismail.blogspot.com

    BalasPadam
  83. Salam Ben & Semua

    Perkara pertama yg timbul lepas dah habis register & deco walaupon x sedeco mana...hehehe.
    1.Harapan supaya hasil kerja saya dpt dilihat menerusi Online (lebih kompetitif)
    2.??????
    3.??????

    Sampai skrg masih suam-suam je Blog ni
    http://www.ariffinkamil.com

    BalasPadam
  84. masa mula-mula saya wat blog..tak terfikir pun pasal follower,trafic,tentang ADs dan sbgainya..hanya nak cerita tentang kehidupan seharian jerr..penulisan pun ikut suka hati.

    kalau sekarang ni?
    http://shqpewsqiq.blogspot.com/

    BalasPadam
  85. " Apakah perkara pertama yang timbul dalam kepala korang sewaktu nak buat blog ? " ...Haa.. bila saya dah abis register dan hias blog tu , saya terfikir apa lah yg nak ditulis ni..supaya ada ramai follower cm zack zukhairi n abg ben!.. :) ngee~ serius!...xtipu :) ok ar..tu je..jom singgah di blog sy :
    http://idamira.blogspot.com/

    sy budak baru belajar :) sila beri tunjuk ajar :)

    BalasPadam
  86. mula2 buat blog sebab terasa nak menulis. dulu masa sekolah suka tulis puisi dan buat cerpen lepas tu bg kwn baca. bila abes sekola terus tinggal.

    tiba2 thn lepas rasa cam nak menulis balik dan bg org baca. sbb tu la terhasilnya blog tu.

    tp setakat ni tak buat lg ape2 cerpen sbb lebih suka share cerita dan pendapat pulak walaupun kdg2 mengarut je. haha..

    BalasPadam
  87. blog aku wujud sebab...putus cinta..x taw nak cter kat sesape....sooo..dgn blog nie...aku cakap jer apa yg aku rasa nk cakap..melepaskan geram...at least kurang cket stress!hehe

    BalasPadam
  88. berblogging sebab..putus cinta..x taw nak cter kat sape..so..dgn cara nie...aku bole ckp mcm2...bole luahkan perasan...dgn sesuka hati hehe

    http://ebeesabirah.blogspot.com

    BalasPadam
  89. mula2 buat blog dulu sbb nk kongsi sajak2 dan cerpen yg sy tulis tp skrg jd blog bergambar pulak, syok kongsi gambar saya, keluarga dan kawan-kawan. Entah org tgk ke tidak...sy x kisah...asalkan sy bahagia

    BalasPadam
  90. Salam pagi dari Doha @ 5.30am

    Hahahaha sblm buat blog lg aku dh pikir, sejujurnya pasal aku bosan dok kat opis ms jadi GPK,ops!!! bukan Guru Penolong Kanan yek tp Guru Pentaksir Kontrak. Iyer la semuanya keje aku dh setelkan sampai kije2 kerani pun aku buat termasuk pick up phone, dari dok melanguk xde keje wujud la "Mama Najlaa Punya"

    Pas dibentikan kije huhuhu gomen kata xdak bajet dah makin la menjadi2 aku mencoret

    http://lelord-mamanajlaa.blogspot.com/

    BalasPadam
  91. lawa ke blog aku ni? aku nak tulis ape kat blog ni? ada ke org nak dtg? hahahh.. tu lah yg fay pikir kan..

    http://shipofdream.blogspot.com/

    BalasPadam
  92. Saya buat blog sebab saya ni suka cite cerita kat orang.. so nak bg orang lain tau.. saya buat blog.. tp cite pun xde la merepek sgt citenye..yang berinfo la yek..

    http://ceciteblog.blogspot.com

    BalasPadam
  93. masa mula2 wat blog ni terpikir nak wat cam diari la kononnya tapi xjadi sebab ada benda lain yg lebih bagus tuk dikongsi meh..masa tu xde la nk pikir sgt pasal follower ada ke tak..lagi 1 sebab slalu jalan2 baca blog org tu yg terpanggil nk berblogging meh....blog sy byk berterabur yelah apa yg ditaip tu suma kuar dr kepala sy trus tu yang nampak xsusun tul2.. :-)

    BalasPadam
  94. hahaha, saya tak faham pun apa benda blog ni. tapi masa first time buat blog tu, saya memang serious. tak nak main2 n tulis main2. taknak tulis gedik2 macam post status kt fb tu.

    sebab saya nak cari ramai kenalan kt blog ni. sebab masa depan saya cadang nak buat business...so link tu ada lah.. :) insyaAllah.

    dah jumap blog ben, lagi lah saya belajar menulis. i mean mematangkan penulisan lah. kalau tgk entry dulu2 saya mcm harem je. ngeh ngeh.

    thank u ben,

    BalasPadam