Akan ku miliki hatimu itu .. (50)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12][13][14][15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26][27][28][29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40][41][42][43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

 

" Saya ego ?? Jap jap... Jadi Wan dengan Riana ??? ". Aku mula keliru .

 

" Wan dengan Riana , takde apa apa.. Mereka memang kawan rapat dari sekolah dulu. Apa yang berlaku adalah dirancang oleh Wan dan Riana. ". Adawiyah menerangkan.

 

" Tapi kenapa ?? ". Aku tak puashati.

 

" Wan kesiankan Ben. Dia selalu baca blog Ben. Begitu juga Ada.Terus terang , Ada minat gila blog Ben. Ada bagitau pada Riana , yang mana Ada dan Riana sememangnya rapat dari sekolah dulu. ". Ada menerangkan kepada aku.

 

" Jadi , kamu bertiga ni mmg memang rapat dari sekolah ? ". Aku cuba memahami keadaan sebenar.

 

" Yup. Ben pulak tak berani nak bercinta lagi memandangkan dah pernah dulu. Jadi untuk membuka pintu hati Ben , mereka cuba nak rapatkan kita. Dan Ada tidak menolaknya memandangkan Ada lama dah sukakan Ben sebelum Ben kenal Ada lagi ! Maka apa yang kami buat adalah mencuba nasib. Jika berjaya membuang ego serta fobia terhadap cinta , maka adalah jodoh Ada dengan Ben. " .

 

" Erk... " . Terkedu aku.

 

"Supaya tidak berlaku tepuk sebelah tangan , maka lakonan terpaksa dibuat untuk memastikan ;erasaan  Benterhadap Ada walaupun pada mulanya Ben sukakan Riana.. ".

 

" Oh ya, kenapa Ben jatuh hati pada Ada ? ". Adawiyah bertanya.

 

" Alamak.. Soalan maut ! ".Aku terperangkap.

 

" Ben sukakan personaliti Adawiyah sejak kali pertama tengok FB Ada. Di wall Ada , Ada gemar berpuitis. Satusatunya kegemaran Ben ... ". Aku tersenyum. Tiada la segan silu.

 

"Riana , Ben cuma tertarik pada rupa parasnya bila memandangnya buat kali pertama. Bila Ben renungkan semula , sememangnya Adawiyah terbaik buat Ben ! ". Aku menerangkan padanya.

 

" Oh ya... Ada... Ada selalu masuk ke blog Ben , dan komen dengan id Anonymous kah ?? " . Aku tanya padanya setelah segalanya antara aku dan dia , dah terbongkar. Dan sekarang aku nak tahu pasal Anonymous.

 

" Eh , bukanlah.. Tu bukan Ada. Ada kalau masuk pon , sebagai silent reader jer. Sekali tu je ada komen. Kenapa ??. Adawiyah bertanya.

 

" Anonymous... sapakah kau sebenarnya ??? " . Aku tertanya-tanya kembali sambil menghala ke kedai makan berhampiran untuk dating buat kali pertama dan bercerita tentang lakonan mereka dengan lebih lanjut ........

 

-TAMAT BAB  1-

18 ulasan:

  1. oh my god! dh tu spe anon?? jgn kata akan tmbh 1 lgi watak dlm bab 2 akan dtg.. aiyOooo~

    BalasPadam
  2. waaahhH~ gitu ke ceritanya.
    tapikan...naz rasa, mesti anon tu ex beben tu kan? jeng..jeng..jeng....

    btw, hebakkk~ sangat hebak this novel ;)

    thumb up!!

    BalasPadam
  3. hahaha... dan akhirnya dh abes :)
    aku tau sape anon.. wan kembung punya adik..

    BalasPadam
  4. hehehehe...nak pi dating ye!

    siapakah cik anon itu??? huhuhu...suspen ni! tak sabar tunggu bab 2..

    BalasPadam
  5. best...tersangatlah best...tp x suka citer ada soalan cepu emas ni..hehe tahniah abg beben

    BalasPadam
  6. akhirnya bejaya memiliki ada..eh anon tu spe plak?? x kan wan kot...
    x sbr nk tggu bab 2

    BalasPadam
  7. huhuhuhu...xsabar n thu kesudahan cerita...

    BalasPadam
  8. tamat bab 1???

    omg brape lame nk tau samapi ending cm ni..hehe

    bab 2 nant mest anon tu ganggu beben ngn ada...xbes la cm ni..haiishhhhh

    BalasPadam
  9. TAMATTTTTTTTTTTTT??? AIYAKKKKK....

    BalasPadam
  10. hah sudah..sapa la plak anonymous tu..nie x sabar nk tggu ending ni :)

    BalasPadam
  11. hehe,,dh hbis dh,,,tpi cm ader bb strusnye jew,,,x sbr nk bce entry strusnye agy,,,erm tpi anon tue sape plak,,,???
    :)

    BalasPadam
  12. abg ben ! cepat laa sambung bab 2.. hehe.. ryn bace sekaligus.. macam bace novel :)

    BalasPadam
  13. haaa berjaya gak luahkan perasaan ea.... tp still ade tanda tanya gerangan anonymous nie...errrmmm~~~

    #abis marathon bab 1.... kena teruskan baca bab 2 nie... hehehehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.