Kalaulah entri kita sebegini rupa ...

by - Ahad, Mei 29, 2011

 

Kadang kadang kita bangga jika entri kita berkisarkan isu isu panas yang menjadi bacaan ramai .. tapi apakah isu itu 'milik' kita atau dicedok dari mana mana sumber ?

Hurm... Aku terbaca satu artikal ni.. Melihatkan jumlah komennya sebanyak 3 ribu lebih dan telah di 'SHARE' dalam Facebook sebanyak 34 ribu dan telah di RT di TWITTER sebanyak 882 kali !!! Banyakkan satu artikal sebegitu menjadi bacaan puluhan ribu orang !!!

Sat nak pengsan !! camana boleh dapat begitu ? Haaa.. tak semua orang bernasib baik wooo... artikal artikal ni perlukan kajian yang terperinci dan mendalam ... Baru leh dikatakan berkualiti dan berguna !! Tak semestinya panjang lebar pon ..

Tapi jangan rendahkan diri kita .. Kita sekadar blogger biasa.. apa yang kita blogkan juga adalah biasa biasa jer.. cuma sesekali je jika ternasib baik , dapat entri yang mmg panas , tu mmg best kan ?

Mesti korang tertanya tanya kan ... mana punya artikal yang aku baca ? Hehehe... ada. semua depan mata korang jer.. kena rajin cari .. jangan semua asik ngadap isu yang sama jer ... ada yang lebih 'panas' diluar sana dan ianya tidak melibatkan artis mahupun politik langsung !!

You May Also Like

21 comments

  1. jeng3~ keen rasa keen tau entyr yg mana~~ ^_^

    BalasPadam
  2. hahahaha. renung renungkan laaa (:

    BalasPadam
  3. cik ben.. nak tanya siket leh... cam ne ngan entry yang amek dari surat2 khabar or mane2 majalh ek?.... beretika x cara cm tu?? hehehe

    BalasPadam
  4. perghh!!! Kalau dapat buat 1 entri macam tu, mahu pengsan..! Tak pun tak dapat berblog beberapa hari sebab terkejut habis!!!!

    Hm ti try cari.. Kalau tak dpt, pakcik bagitahu leh?

    BalasPadam
  5. membaca tu sumber inspirasi... Rajin membaca byk idea buat entri

    BalasPadam
  6. Sini saya kongsi Etika Penulisan Blog yang digariskan oleh SPJ.

    Etika Penulisan Blog

    BalasPadam
  7. mana??mana??? Saya nak tambah jumlah share tu boleh...hehehe
    saya tak pandai nak susun ayat..adoiii setakat bahasa pasar pandai lah..pernah masuk satu blog ni tengok dia punya org yg sedang online perghhhhh 600++...wohooooo admire sungguh!

    BalasPadam
  8. ada stgh org tu dia cedok idea org tpi dia xkasi org copy dia punya lak..& kekadang lbih suka bca entri yg pendek...xboring baca & mudah fhm

    BalasPadam
  9. hurm, mau amik masa yang lama tu, nak kene study dulu,

    blogger cekap boleh la...mcm saya ni kene latihan lagi...huhu

    BalasPadam
  10. tak berapa gemar sangat nak baca entry yang menyentuh sensitiviti orang lain. memaki orang buat entry yang kontrovesi semata2 nak tarik visitor.. jadilah bloger yang berhemah dan menjaga sensitiviti semua pihak disamping memberi info yang berguna kepada semua.. hehe

    BalasPadam
  11. aik,,,, entry yg mane yek... adakah 'itu' ?

    BalasPadam
  12. rezeki dorang biarlah..

    AHAHHAHA . .

    BalasPadam
  13. hmm kadang kadang memang macam tu lah..lumraH...


    XOXO, Chempaka Sari.

    BalasPadam
  14. abg ben..meh singgah sinie...hahahahha...im a beginner..
    http://zareeqezzie.blogspot.com/

    BalasPadam
  15. nama pun belog dia ,hmm biarlah..

    BalasPadam