Respek gila kat akak blogger ni ..

by - Khamis, Januari 20, 2011

Selepas beli baju color purple kat Alamanda tadi .. erk.. aku beli color tu sbb terpaksa okeh .. bukan suka suka ..Nanti kena pakai kat GENTING HIGHLAND ari sabtu ni .. huhuh.. kerna terpaksa..

Dalam kereta , kitorang borak tentang dunia blog .. Tiba tiba keluar cerita pasal blog orang lama .. Pada mula isu satu blogger ni.. Mula dulu mmg aku gemar masuk dan baca blognya .. mmg respek kat dia la sbb orang lama kan .. Tapi entah , dari mana silapnya tiba tiba dia buat entri kritik aku .. Eh.. aku pon pelik gak la .. aku ??? Aku ??? Aku yang masih mentah ini dikritiknya ? Pewwittt .. nampak sangat blog aku ni jadi mainan dia .. Tempat dia bermain la.. Terima kasih ..

Respek aku pada dia terus berkubur.. Takde beza dia dengan makcik makcik yang duduk bertandang kat rumah jiran pastu mengumpat jiran yang lain .. Tak de beza! Ingatkan dah berteknologi tinggi dah .. rupanya takde beza.. dibawanya ke dalam dunia cyber ini.. pewwitt.. cayalaah..

Wife aku bersuara .. Dia dari dulu berkenan dengan kakak ni .. sangat sangat adore .. senantiasa masuk ke blognya .. senantiasa baca blognya .. kenapa dia suka ? sbb dia tak pernah campur mana mana urusan blogger .. dia hanya cerita tentang dunia dia .. dan dia kata , bila tengok muka akak tu pon sejuk je.. muka penuh dengan kelembutan .. huhu.. Aku tak nafikan kata kata dia tu.. mmg ada benarnya sbb dia mmg lembut orangnya .. setiap kata katanya melambangkan orangnya...

Memang benar .. setiap cerita kita.. setiap baris tutur kata dalam entri kita ini .. adalah datangnya dari kita .. melambangkan kita sendiri .. Bagaimana blog .. begitu juga orangnya.. Bayangkan kalau blognya penuh dengan kutukan 'membina' ... kononnyalah .. bagaimana diluar sana ? Bagaimana hubungan dia dengan jiran jirannya ?

Aku tak minta pandangan aku ini diakui benar .. tapi ambiklah sebagai satu nota untuk menjadi blogger yang benar benar ikhlas dalam bercerita .. Nak kejar trafik atau kejar follower mahupun apa juga sasaran , biarlah dengan cara sendiri tanpa menyakiti hati sapa sapa pun.. Bukankah itu lebih mulia ? Pahala pon dapat kan ? takkan nak kutip dosa ??

Oh ya.. mesti korang nak tau.. sapa akak yang TERBAIK itu ?? Maksud aku ialah akak yang wife aku respek sesangat tu .. jom kita berkenalan dengannya .. sini ..

Hari ini kita berkawan .. esok mungkin kita bermusuhan .. JANGAN ! Kita tukar .. Hari ni kita berkawan .. Esok kita tetap berkawan.. Sekali pon bercanggah pendapat , gunakan kebijaksaan dalam meluahkan pandangan .. Kritikan tanpa menghiris perasaan lebih tajam dalam kritikan secara sinis ..

You May Also Like

25 comments

  1. banyak blog yang bro review penah yad'z masuk... ^^

    BalasPadam
  2. pegi alamanda???
    xnampak pon abg ben????huhu

    BalasPadam
  3. hai abg ben

    jom join contest dedin !
    adiahnya x lah hebat sgt..
    tpi kalo ada peningkatan
    lepas ni adiahnya pasti lebih mahal

    BalasPadam
  4. owh..molek blog akak nih
    byk resepi deh..hehee
    bole try2 nati..

    BalasPadam
  5. yuyu ni kasarr.. tapi baik budi pekerti.. bhahahah ^^ nak serbu la belog akak tu!

    BalasPadam
  6. uwaaa..napa xbgtau g alamanda.. kalo x bole tegur abang ben td huhuhu

    BalasPadam
  7. lumrah kehidupan....sejauh mana pun kita simpan sikap kita baik atau buruk...suatu masa akan meletop juga

    BalasPadam
  8. eh, konfius..kak yatie yang terbaik tu dengan akak yang dulu enchek ben respek tapi da tak respek tu orang yang sama ke?

    BalasPadam
  9. rina carik n3 yg beliau kritik BA tu. x jumpe plak.

    BalasPadam
  10. jd blogger kena ada hati kering sikit sbb sentiasa akan ada komen2 atau kritikan2 negatif dr yg tak senang dgn kita.

    BalasPadam
  11. xsuka betul nga manusia yang suka kritik tanpa sebab nih...

    BalasPadam
  12. jgn ingat rupa yg ayu maka ayu luar dan dalam..ada yg luar ayu tapi dalam hanya tuhan yg tahu..mulut yg berbisa mana kita tau kan..

    BalasPadam
  13. salam, bro ben, macam tak senang je saya baca pasal kritik mengkritik ni ..

    saya takde laa aktif sgt blog, tp kalau biar je ok x ? xpenahh lg rasa kene kritik cam ne, n tak tau laa kalo sya yang kene saya buat menda sama. saya tak pernah cuba cari post tersebut, sbb takut baca jd persepsi sya terhadap bro dan terhadap org tersebut jadi lain plak ..

    kan bes kalo semua aman tenteram je .. hmm

    BalasPadam
  14. sori kalo saya tersalah ckp, tp nak suarakan juga .. peace no war .. ngeee

    BalasPadam
  15. Aslkm anakanda
    Hari ni kita berkawan, esuk dan tulat terus berkawan!

    Tkasih en Ben follow mama. Ingin nak jumoa Ben 30 ni tapi mungkin mama ke spore!Sayangnya!

    BalasPadam
  16. eh..apesal????hurm...plik...ish knpius tulla..tetiba jadi rncngn masak memasak ni..tdi kutuk mngutuk...haish....jap2 nk kna bca blik ni..

    BalasPadam
  17. huh...dasat gak ade orang macam ni...

    BalasPadam
  18. eh?? belog tu belog msk2 ke pcik ben??

    hah, biarkn dia dgn dunianyaa...

    BalasPadam
  19. singgah td...trus amik resepi...hehehe

    BalasPadam
  20. Salam Ben,
    Tq..baca n3 kali ni buat kwn2 keliru sikit...sebenarnya cerita 2 orng yg berbezakan....takpe menguji minda diorang semua...

    BalasPadam
  21. mmg kena baca betul betul.. kalau sekali lalu je .. confirm jadi salah faham.. sebab tu dalam blog kena baca 2-3 kali.. baru leh sampai infonya ..

    BalasPadam
  22. biasala..bukan semua orang suka kita kan..

    BalasPadam
  23. Salam Ben,
    Yg klakornya ada gak yg cari kes tu kat blog akak...apa2 ntah diaorang ni...terima kasih atas penghargaan ini...gembira dan terharu di buatnya...sesungguhnya akak iklas berkawan dngn sesiapa saja...

    BalasPadam