Suci

by - Januari 28, 2011

 

SUCI

Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling menyayangi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah indah oh jiwa nurani
Jika saling mengasihi
Tuhan tidak memandang wajahmu

Tapi di hatimu
Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya

Cinta suci yang telah engkau lafazkan
Jangan lah kau persiakan
Aku mengharapkan kedamaian hati
Bahgia bersama denganmu


( korus )
Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu

Hingga ke akhirnya
Suci dan setia
( ulang korus )

Nyanyian - MAY  .. download ( link )

Lagu ni aku dok dengar pagi pagi .. hehe.. mengimbas kenangan remaja dulu .. hehe ..

You May Also Like

9 comments

  1. peminat may rupenya ben ni..
    ingatan x layan lagu- lagu macam ni..

    BalasPadam
  2. tiap-tiap hari dengan lagu ni bro..memang best..

    Terkini: Cuti pertengahan semester bermula

    BalasPadam
  3. best lagu ni......

    Cinta suci yang telah engkau lafazkan
    Jangan lah kau persiakan
    Aku mengharapkan kedamaian hati
    Bahgia bersama denganmu

    BalasPadam
  4. salam pagi jumaat abg ben =)

    mulakan hari ini dengan senyuman yang panjang walaupun mengantuk datang mencengkam...

    ikhlas tapi jauh,,,,hoho....

    BalasPadam
  5. Lama giler tak dengar lagu ni...Hmmmm...

    BalasPadam
  6. x igt dah mcm ne lagu ni..hehe

    BalasPadam
  7. Abg ben Rock!!
    Yeah!! Sedap lagu nie..
    even May kumpulan rock..
    Tapi still boleh bawa lagu2 gini yg penuh makna mendalam.. =)

    BalasPadam
  8. ben saya bc n3 sambil nyanyi ni.....

    p/s: yelah masa tu saya pon remaja lg...hu3..

    BalasPadam