Ular punya hal ..

by - Januari 31, 2011

 

Selesai di Jerteh .. balik ke Kok Lanas semula .. Dalam perjalanan , macam macam cerita la .. Saja nak menyingkatkan perjalanan dengan bercerita pelbagai kisah ..

Antara ceritanya , kisah ular .. Adik ipar wife aku bercerita tentang banyaknya ular di ladang tebu dan kelapa sawit .. Huhu.. aku bab ular ni tak la ngeri sangat .. segan jer .. Bila bercerita mengenai ular tu , aku teringat la kisah aku dulu .. sewaktu aku kanak kanak rebina ..

Kalau terjumpa ular tu , antara dongengnya sebuah hikayat , hendaklah di putuskan badan dan kepala ular itu jika kita membunuhnya .. pastu tanam jauh jauh.. kalau tak , adik beradik dia datang cari kita.. hahaha.. adeh.. maka , si 'mangkuk' ini pon mengikut segala petua tersebut.. Padahal yang dibunuh tu cumalah anak ular sebesar cacing !

Sebuah kisah lagi yang buat aku tergelak bila mengingatinya ... Dulu rajin geledah hutan belukar di belakang MAKTAB PERGURUAN ILMU KHAS .. Dok mencari 'spider' .. huhu .. Tiba tiba member aku menjerit .. " Ular ! Ular ! " ..

Bertaburan semua lari keluar dari hutan tersebut ... Sampai kat tanah lapang tu , bertanyalah aku pada si penjerit tu.. Ular apa yang dia nampak ..

Dengan muka yang pucat.. dia cakap.. dia nampak anak ular ! Grr... geram giler !! Haih ..

You May Also Like

26 comments

  1. jerteh????????
    alaaaaaaaaaaaaa..nape xtau ni..lau x leh jumpe..
    arghhh...........

    BalasPadam
  2. ben..
    ayu pun mmg tak suka ular.
    sangat takut...

    bior jumpa cacing atau ulat dr ulor..ngeri

    BalasPadam
  3. dengan ular pun abg ben boleh segan ek . ehehe :)

    BalasPadam
  4. wakakkakka... lawak la abg ben neh...

    BalasPadam
  5. hahah . tanam jao2 tanak bg adik beradik dy dtg erk
    huhu
    lawak

    BalasPadam
  6. dakni fobia dgn ular..geli tgk kulitnye yg berkilat2..hehe

    BalasPadam
  7. jgn main2 dgn ular.....haaaaa....jgn main2....

    BalasPadam
  8. haha...kanak2 rebina la katakan..yg tak tahan part tanam 2..mua haha

    BalasPadam
  9. ular~~ huhu~ ular sentiasa menggerunkan~~ tambah2 kalo ular senduk..

    BalasPadam
  10. hahaha,, klakau nye.. anak ular pun gaya lari mengalahkan jumpe bapa ulau ye BA..
    Jemput ke:ALL IN ONE

    BalasPadam
  11. hahahaha, takot gak dgn ular kecik!!!

    tapi nervous gak kalau jumpa ular berbisa!!!

    BalasPadam
  12. salam, anak ular tak pa gak...klu dia kata ular mainan lagi haru...

    BalasPadam
  13. hahaha..lawak betul cerita abg ben dulu kala.. ;p

    BalasPadam
  14. ular oh ular.. kenapa engkau nak makan katak.. mcam mana aku tak makan.. perut aku lapar.. perut aku lapar.. hehe

    BalasPadam
  15. haha..anak ular je pun..tp kalo anak ular berbisa..sama gak...

    BalasPadam
  16. dah berkali-kali ular gi rumah aku,baru dua dapat kasi mati,yang lain lari..tapi x plak tanam jauh2..n pas tuhh,balik2 ular datang gi rumah aku =.='' adik beradik dia kutt

    BalasPadam
  17. abg ben pergi jerteh ke?wuuuu. umah fiqah kat citu.. rugi2.

    BalasPadam
  18. Maktab perguruan ilmu Khas... tempat kenanganku.banyak belalang kunyit besar2 kat situ.Rindu MPIK.

    BalasPadam
  19. lupa nak jemput~ meh baca..Saya Tak Minat Enchek Ben Baca sambil bersabar ye Enchek Ben..:D

    BalasPadam
  20. ular, haiwan yang paling tak boleh dilihat. tak suka gila!! hehehe

    BalasPadam
  21. alamak kisah ribena kite hampir sama lak. bezanye saya yg bunuh cacing and ketakutan tuu..

    BalasPadam
  22. Kalau Chinese pulak kata kalau nak bunuh ular tuh biarlah bunuh sampai mati.

    Eh? Ader ker bunuh tapi tak mati? Hik hik!

    Lemme rephrase: kalau kita nak hentam ular, biarlah hentam sampai mati. Jangan biarkan ia terlepas, sebab kalau terlepas maka ader lah yang akan terkena badi ular.

    BalasPadam
  23. banyak kali dah ular masuk dalam umah...ular senduk lak tuh...atas kusi meja solek..bukak2 ade ular warne itam .. pucat lesi muka...uhuuu pastu ular tgh makan katak...sedap2 dia dok makan katak ... uhuuu tp skang dah xmasuk dah

    BalasPadam