Hari ini dalam sejarah ..

by - Januari 27, 2011

 

Hurm... sejak sekolah lagi , aku amat tensen dengan rambut aku... Aku pernah membotakkan kepala aku selama setahun.. Asal tumbuh je rambut , aku 'mesin'kan dia... haaa... ala , guna mesin tu la. kasi rata ... Tapi yang tu , aku terpengaruh dengan gaya Amy Search sewaktu dia solo .. Best apa botak .. Sejukk jer ... hehe.. Bila mandi tu , rasa cam .. urmm .. " Aku dah basuh kepala ke tadi ek ? "

Setiap 2 minggu , aku pasti jengok kedai 'pakcik' aku kat Precint Diplomatik ... kedai gunting rambut .. hehehe... Setiap kali bila aku nak gunting rambut ,pasti nak batalkan niat aku tu .. Tau nape ? Sebab bila dia sikat rambut aku tu , nampak kemas.. hensem la pulak.. Kenapa bila aku buat tak nampak begitu ???? Arghh..

Teringatkan kenangan tu , hari ini dalam sejarah.. aku sikat rambut aku.. Aku tak pernah sikat rambut aku sejak sekolah ... hehe.. aku gunakan jari jemari runcingku ini .. cewah.. runcing la sangat .. Haha..

Baru aku sedar ... sikat rambut dengan kelembutan.. belai dia ... baru kemas rambut tu.. oooo... ok... baru aku sedar .. Tak guna 'mengasari' ...

Hidup kita ni .. untuk menundukkan seseorang , kita gunakan dulu kelembutan .. kalau tak nak gak , baru la gunakan kekerasan .. itu pon jika perlu sahaja .. Hurm... Tapi utamakan kelembutan .. Baik air  ... sapa sangka air mampu memotong besi keluli yang keras itu ?

You May Also Like

25 comments

  1. guna jari pun boleh....hahaha...saya kena guna dua2 skali...baru ok rambut nih...lpas sikat..baru guna jari-jemai yg 'runcing' nih....huhu...=P

    BalasPadam
  2. gunakan softskill untuk tegur org.. ye dok??

    BalasPadam
  3. presint diplomatik ye ben..
    putrajaya la tu..
    slalu la pegi alamanda.. hehehe..

    lebih baek gune kaedah diplomatik..
    sebab jika kekerasan..
    ade manusia jenis yang..
    ko ingat ko sorang je bleh marah .. aku pon boleh marah gak..

    klo boleh gunekan diplomatik dulu..

    BalasPadam
  4. mmmmmm .. btl la tu. hihi ..

    BalasPadam
  5. smt pg abg ben...lama xronda2 cni...ala..rambut cmtu pun ok je..hensem pe..janji kemas kan?? hehe..

    BalasPadam
  6. botak 2 menawan sebenarnya..haaa..

    guna jari ppom boleh..haa..

    BalasPadam
  7. btul3.. rambut kene dibelai.. heHe.. tapi..

    BalasPadam
  8. mendalam kata2 abg ben ni..hehe

    BalasPadam
  9. Hahahaa...mcm abglong gak...x penah sikat rambut tau Ben...bila akak amik sikat, dia bwk lari kepala dia..hahaha..eh, bawak lari, betul ke ayat..hahahaha...smpai sekarang ni, menggunakan jari2 runcing dia tu la...mentang2 jari cantik..wakaka, now aiman x kesah rambut gak..hehe

    BalasPadam
  10. Rambut pun punye bayak cerita ye BA..
    Sudila bertandang ke: ALL IN ONE

    BalasPadam
  11. hhahahhha...pheeeewwwiiitttt!!!!!!!!

    BalasPadam
  12. bukan semua org sukekan kekerasan..

    BalasPadam
  13. Salam, rambut pendek ini best tak rimas ..kita suka juga :)

    BalasPadam
  14. terbaca satu kajian kita sisir rmbt gunakan jari2 lagi baik daripd guna sikat..
    betul tu, terutamanya kalau bab agama, kitakan harus berlembut dlm menyampaikan/menasihatkan seseorang tu, mana boleh sembur je dia.. :)

    BalasPadam
  15. kihkihkih..tau tak pe..tp No mmg tak suka kalo hubby No rambut botak huhuhu...TAKMO!

    BalasPadam
  16. cam iklan shampoo je....heheheh

    BalasPadam
  17. @kakchik@ella
    Seperti jari-jemari halus kakchik... hehe...

    BalasPadam
  18. o..ingatkan nak botak tadi..hehe

    BalasPadam
  19. Guna Jari pun boleh.. haha~
    Tapi confius..
    Pasal "sapa sangka air mampu memotong besi keluli yg keras itu"..
    Wah.. Cukup dalam maknanya nie..

    BalasPadam