Cakap tu pandang pandang ..

by - Januari 31, 2011

 

Teringat satu peristiwa .. Bila mengenang peristiwa tu , agak sedih gak sebabnya keluar dari mulut kawan yang kita kenali dan agak rapat ..

Bayangkan.. kita duduk semeja dengan rakan yang baru saja kehilangan ayahnya .. Dan kita pulak berborak tentang harijadi ayah kita yang baru kita sambut .. Apakah perasaan dia ? Pasti sedih bukan ?

Bukan tak boleh bercerita tentang tu .. boleh tapi kita kena gak prihatin dan berhati perut .. Kesian la kat kawan kita tu .. Sama gak cerita tentang penceraian .. Kena lak kawan kita tu baru cerai pastu dok mengutuk kawan lain yang ada title janda .. haaa... camana tu ?

Sbb tu , kalau kita nak berborak ... pandang pandang laa.. jangan main sedap mulut lepas jer .. ada hati terasa .. Tau la kita tak kisah , tapi ingat .. hari ni kita di atas .. lusa di bawah , sapa nak tolong kita ??

You May Also Like

14 comments

  1. huhuh..berhatihati bila becakap.. :)

    BalasPadam
  2. tula.. pesan orang tua2...
    " cakap siang pandang2 cakap malam dengar2'...mukmien samad said say

    BalasPadam
  3. tol2...hati perut kne ade,,cian kat kawan tu baru kehilangan..

    BalasPadam
  4. betol2!!..hidup ibarat roda.. berpusing pusing.. tak tahu bila penghujung nya...

    BalasPadam
  5. Ya saya setuju, kalau nak bercakap tu seboleh-bolehnya jangan lah sampai menyinggung perasaan orang lain.

    BalasPadam
  6. as salam..
    sokong pendapar di atas nun.
    tapi kadang kala, tak terlepas dari melakukan kesilapan.
    kalau secara sengaja tu, adoi..
    kena ubah pendirian..
    hm..

    BalasPadam
  7. ..susah nak cakap..kdg2 bukan dorg x tau keadaan kita tp buat2 pejam mata semata2 nak buka cerita aku ada segalanya...huhuhu..

    BalasPadam
  8. sedang terasa haha..
    hurmm yelah hati2

    BalasPadam
  9. salam En BA,

    sebab itu ada perumpamaan~ cakap siang, dengar-dengar, cakap malam, pandang-pandang! Tapi sekarang, pepatah spt ni telah dilupakan, itu yg jadi spt peristiwa En BA tulis!

    BalasPadam