Tentu sekali persahabatan ..

by - Januari 26, 2011

 

Nikmat blogging paling best .... tidak dinafikan sama sekali persahabatan .. Aku sendiri telah memiliki ramai kawan blogger  yang terbaik .. Sapa ? Tak penting kita nak bagitau kan ? Tapi yang pastinya mereka ini benar benar ikhlas berkawan .. Camana tau ? Yelah , dah berkawan sejak dari mula berblog hinggalah sekarang ..

Tapi tu la. Dalam berkawan , tiba tiba menjadi lawan .. Entah angin mana masuk dalam badan .. Beralih arah lalu menjadi puting beliung ... Agaknya mencuba sesuatu yang baru tu kot .. Tak kisah la.. Aku dah lama lalui semua ni ..

Kawan dan lawan .. lumrah dalam dunia maya ... dunia realiti ? Sudah tentu semua dah lalui .. Entah bagi aku .. Dah lalui pon .. Hari ni berkawan baik .. esok dibantai balik .. Gamaknya kalau dunia ini tiada Al-quran dan Sunnah Muhammad s.a.w , tiada undang undang .. masing masing dah bertombak keris gamaknya bila ada perselisihan pendapatan .. hurm... Nasib baik hanya kata kata dilemparkan ..

Tak faham ? Tak perlu faham ... inilah kehidupan.. ada garam dan gula.. terlalu manis pon bahaya .. terlalu masin bawa bala.. haaa.. pandai pandai la bersederhana .. Dalam dunia sekarang ini , PERCAYA dan IKHLAS adalah pegangan dalam persahabatan .. Namun ,TERLALU PERCAYA juga membawa bencana .. Maka pandai pandailah kita menilainya ... Jangan sampai kita ditikam dari belakang dengan kawan yang paling kita percaya .. Masa itu , pakai pistol nak tembak pon tak berguna lagi ...

You May Also Like

12 comments

  1. Salam ben...susah nak jangka, ada tu dah berkawan lama pun jika tiba2 nak jadi tak suka kat kita, sekelip mata saja...apa2 pun biarlah berkawan dalam sifat kesederhanaan...

    BalasPadam
  2. heheh.. saye tahu sape kawan abang ben ashaari ^^

    abang mat gebu! kan kan!

    BalasPadam
  3. resam dunia, kawan senang mudah dicari, kawan susah... faham sendiri, rambut sama hitam hati lain-lain, sedangkan gigi dan lidah lagi tergigit ye tak.. jadi.. semua tu perlu kita awasi.. berkawan memang tak salah yang penting sikap dan saling faham memahami..

    BalasPadam
  4. selamat pagi encik Ben...hehehhe...morning person cam saya juga ke...
    betul apa yang encik Ben tulis...tentu sekali persahabatan yang kita cari dalam blogsphere ni...

    muchas gracias..

    BalasPadam
  5. yup..IKHLAS tue penting...tQ bro.

    BalasPadam
  6. kawan pon kawan gak ,jgn smpai dipergunekan utk tujuan xelok , aku da byk kali kna cmtu .. so , redha je la ..

    BalasPadam
  7. persahabatan berlandaskan kepercayaan pasti kekal hingga ke akhir hayat...ingt percintaan jer ker berlandaskan kepercyaan....hehe

    BalasPadam
  8. alhamdulillah ... dunia nyata ada sahabat dunia akhirat...dunia maya...hanya ikhlas di hulur ..tanpa mengharapkan apa2 sengketa... ~

    BalasPadam
  9. Dalam Dunia ni...persahabatan harus la ada keikhlasan....
    tapi keikhlasan tue la yg susah dicari ^_^

    BalasPadam
  10. kadang-kadang kita betul-betul nak berkawan, tapi ada yang salah faham dan mula menjauhkan diri dari kita...sedih kan macam tu..:(

    bak kata enchek Ben, kepercayaan...

    BalasPadam
  11. Istilah persahabatan nie..
    Paling sukar tuk menjadi dan mencari kawan yg betol2 kawan..
    Aku nie pun bukan kawan yg baik..
    huhu~ haha.. =)

    BalasPadam