Lindungi anak kita ..

by - Oktober 20, 2013

 

Kalau bukan kita sendiri sbg pelindung mereka , sapa lagi nak lindungi anak anak kecil ni ? Nak harapkan mereka yg dok kejar keuntungan duniawi tanpa amik endah baik buruk , jangan mimpi laa !

Ada sorg kawan cerita pada aku.. Dikisahkan di pejabatnya baru baru ni ada sorg officemate ni bawak anaknya ke pejabat atas sbb2 tertentu. Utk elakkan anak perempuannya yg berusia 8 tahun itu boring , dia pasang la citer KL Gengster dgn kuatnya..

Maka kawan yg dgr ni pon menegur la si kawan tu .. Maklumlah citer bukan citer yg sesuai ditonton kanak kanak pon tetapi dia kembali dismashnya ..

"Ni la dia.. tak sokong filem bangsa sendiri !! "..

Geleng kepala aku mendengar ceritanya.. Kot sokong pon berpada pada laaa .. Janganlah membuta tuli ! Best camana pun , pandang la jugak baik buruknya pada mereka yg disayangi ..

Hampeh gile spesis gini ! Apa yang dia pikir ? Sokong produk tempatan dengan ketepikan keluarga sendiri ?? Apa punya pemikiran la gini !! 

Tolong fikirkan baik buruk sebelum malukan diri sendiri ..

You May Also Like

6 comments

  1. lucu btl org tu..pmikiran nth pape..memalukn diri sndri sbnrnye tu,nmpkkkan kebodohan.

    BalasPadam
  2. Hahahaha. Otak apa tah.
    Saya prefer bagi anak tengok kartun rather than bagi tengok cter gitu.

    BalasPadam
  3. macma tu pun ada ke...didik anak dgn cara macam tu..iskkk

    BalasPadam
  4. Kalau betul nak sokong cerita bangsa sendiri , bukak lah upin ipin yang lagi sesuai untuk budak2 . Kesian anak dia ..

    BalasPadam
  5. tu namanya sokong tak bertempat... n_n

    BalasPadam