Semakin terancamkah kita ??

by - Oktober 23, 2013

 

Sayur-sayur ini akan dikutip dari tong sampah di pasar borong untuk dijual di Pasar Harian Selayang, dan hasil pemantauan dan risikan yang dibuat, jarang ada orang perseorangan yang membelinya melainkan dari pihak kedai makan.".

Photo

Wow !!! Tapi tak hairan .. Bukan sekali dua aku dengar cerita mengenai kebersihan kedai makan ni .. Bukanlah semua tapi nak jumpa yang bersih tu , hurmmmmm ..

Tak caya ? Cuba tanya pada rakan rakan korang yang mana ada jadi penguatkuasa kebersihan atau inspektor kesihatan Kementerian .. Haa , macam macam laa korang akan dengar cerita .. Jangan pengsan sudah laaa..

Bila dah tau kebenarannya , berapa ramai antara kita sanggup tak nak makan kat luar.. Balik rumah , baru nak makan ? Hehehhee.. Aku rasa , ramai tak sanggup .. Tapi dalam tak sanggup tu , lebih baik berusaha cari kedai yang rasa rasanya lebih bersih dari kedai lain , kan ?

Entahlah.. zaman ni , semua nak untung walhal dia kerugian sangat sangat !

You May Also Like

8 comments

  1. Ehamm sampai mcm ni errkk , nmpk gaya nya kena beli sayur kat pasaraya jerr lah jwb nya ..

    BalasPadam
  2. Jika yang membeli sesama bangsa diorang tak mengapa la jugak...nie ada jugak tuan kedai makan kita yang borong semua asalkan murah!

    BalasPadam
  3. ada baca betia ni semalam..pg td terus tak jadi aku nak beli sayur

    BalasPadam
  4. dulu ofis sy kat area sini.

    mmg btol dorang kutip dari tong sampah

    dah tu anak2 myanmar ni pengotor, berak merata-rata.
    kalau nak masuk kete kena tgk2 dulu takut terpijak taik anak dorang

    BalasPadam
  5. sebab tu la saya sangat susah nak makan sayur kat kedai . rela makan tak bersayur , biar orang nak cakap kita jenis tak makan sayur , tp keadaan mendesak . hehe

    BalasPadam
  6. sedihnya la bila dengar macam ni bro ben..serious..memang ralat sangat sebab kita bayar mengikut apa yang sewajarnya..sepatutnya mereka jujur dan bukan fikir keuntungan semata-mata..mereka lupa..pelanggan tak nampak dan tak tahu..tapi Allah sentiasa memerhati..siaplah..

    BalasPadam
  7. Buat naya pengguna. Sebab tu rezeki tak berkat. Yang warga myanmar ni pun satu gak. G kutip sampah. Tokey kedai lagi teruk, tergamak bagi pelanggan makan sampah.

    BalasPadam
  8. Skrg ni susah nak trust mana2 kedai makan. Restoran mewah sekali pun, kat belakang, Tuhan je yg tau.. Baik balik rumah, masak sendiri. Hewhewhew..

    BalasPadam