Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 13 Jun 2011

SEGMEN KREATIF NORA ELENA : 2 JAM PUNYA ..

 

Ok .. ringkas punya segmen .. saja nak perhangat malam ni .. hahaha .. Segmen ni berkaitan dengan drama NORA ELENA di TV3 tu.. okeh ?

Apa yang korang kena buat ialah ... sambung babak episod hari ini dengan idea kreatif korang ! Apa saja boleh disambungkan asalkan tidak salah di sisi undang undang !

Tujuan segmen ini adalah untuk mencungkil bakat kreativiti blogger sesama kita yang mampu berkarya dalam keadaan terdesak ! Perghh.. dasat.. hahaha .. Simple jer ..

Jom mula ...

  1. letak header ben ashaari blog ( bertujuan untuk menarik lebih ramai lagi blogger join segmen ni )
  2. Tajuk : Nora Elena punya hal , dan linkkan ke entri ini ..
  3. Tu jer .. letakkan url entri korang diruang komen entri ini  dan ... haa.. part ni yang korang kena buat .. Ceritakan apa yang berlaku seterusnya  antara NORA ELENA , SETH TAN , AMIR dan YVONNE mengikut kreativiti korang ... Cerita di ruang komen .. okeh ? Bukan dalam entri .. Tiada had ..
  4. Mana yang kreatif dan menarik , insyaallah akan menarik minat pembaca untuk ke blog korang .. sapa tau kan ? usaha jer ...

Segmen ni , tiada paksaan ..dan tak perlu dijadikan isu .. okeh ? Terima kasih.. tutup , pagi esok...

52 komen :

muhamad hanif berkata... [Reply to comment]

aduishh..

tadi punya tak tengoklah..

..cik gugu.. berkata... [Reply to comment]

alaaaaa x tgk pon td .... rugi3 ..

Hamba Ilahi berkata... [Reply to comment]

nora cakap dia rasa loya tekak.

pergi cek ke klinik rupanya mengandung.

persoalannya anak siapa?

hehe

Cik NY berkata... [Reply to comment]

camner nak wat ye.... kurang faham lah abg Ben......

whitelover berkata... [Reply to comment]

Nora Elena punya hal Yvonne langgar Seth Tan sebab Seth tak terima cinta dia & Amir beritahu Nora Elena, Seth dah mati. Rupa-rupanya Amir ni split identity (baik vs jahat). Nora bawak diri pegi cameron highland tmpat diorg bulan madu, rupa-rupanya Seth sembunyikan diri kat situ. haha. mengarut. btw tQ abg ben.

shopping2u berkata... [Reply to comment]

nak join!

shopping2u berkata... [Reply to comment]

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

ni cuma tajuk je dlu :)
jap lgi nk kerjakan ..
tibai takpe kn..sbbb tdi xtgk =)

officially19 berkata... [Reply to comment]

err,tengok tapi tak menghayati pulak.tapi nak try jugaklah.

contest | annis berkata... [Reply to comment]

anis join :)

http://annisisshazwina.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

sambungan : Elena maafkan Amir . Elena cite jugak psl die kene rogol kat Amir . Amir terkejut . die geram lalu jumpe dgn Seth . Amir sgt lalu tumbuk Seth . Seth tidak membalas . Elena jerit suruh berhenti . die tarik Amir . Seth dibiarkan :( . muncul Yvonne lalu menolong Seth . Elena cemburu . Amir menarik Elena pergi dari situ . dgn tibe2 Amir melamar Elena . Seth mendapat tahu lalu mencerai Elena . Elena sedih & marah terus menerima Amir sebagai suami . Yvonne pula cuba menggoda Seth kembali .

hehe...tu je la . takut panjang sgt . mmg x logik tapi kreativ bagi saye la :P

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa berkata... [Reply to comment]

Bro.. nie wa nak jadikan isu hahah..
Tak layan plak drama tuh.. isu isu isu.. dengan nada mengeluk aku mengatakan ini boleh dijadikan isu hahah.. N the end, diam je o jadi tukang komen entri2 yang masuk segmen nie besok haha

nur berkata... [Reply to comment]

Seth Tan & yvone naik kete sama nk jumpa client. Tetibe eksiden, yvone mati tapi ST koma. Si Amir lak duk pujuk Nora terima ST. tapi nora xnak. Anak dilahirkan & bagi kat Amir suh jaga. & Nora ke luar negara...
.
.
.
Ikuti sambungannya di NE2...

Scarlett O'Hara berkata... [Reply to comment]

Lepas Nora pindah balik rumah bujang dia tu, Si Yvonne hari2 dtg jumpa Seth nak mengayat.Tapi Seth tetap setia.Dah tu Si Nora mula2 buat dek je tapi lama2 Nora bengang jugak.Iyelah siapa tak sayang suami oii!!Kemudian Nora buat report di balai polis ttg Yvonne yang mengganggu suami dia.Kemudian, Yvonne kena tangkap tapi masa dlm perjlnn ke balai polis, Yvonne cuba lari.Eh!Tau2 Yvonne dah kena tembak masa cuba lari.Kebetulan yang bertugas adalah Inspektor Amir.Yvonne akhirnya meninggal dunia.Padan ngan muka dia!Siapa suruh ganggu Seth?Lepas Yvonne takde, Seth pun buat muka romantik dia tu dgn suara ala2 romeo, berjaya dapatkan balik si Nora Elena.Keras kerak nasi apalah sangat kan?lagi pun siapa tak nak Seth Tan oi?Lainlah kalau setan.Itu je lah ending cerita ni.Ok ke En Ben?=)

Fuhh!Sempat jugak nak join.
http://scarlettj1.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

TeAqArH berkata... [Reply to comment]

http://naklempang.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

maaf la panjang berjela2...x logik langsung mende aku taip ni...huhuhu..^_^

nora buat pengakuan kt amir ttg perkara sbnrnye yg dia tau seth yg raped dia and ada mengutuk si amir tu dgn seth tah yg ensem dan berbdn taf tu..yg mengatakan dia gengster yg ensem(tipu2)..time tgh dgr pengakuan nora,amir da mula merangka segala pelan2 yg muncul dlm otak kanannye utk mengusha nora supaya dpt menjd miliknya..adakah amir akan berjaya??..sementara amir tgh rancang tu...si yvonne yg setiasa agak seksi utk menjalankan misi utk mengorat seth walaupun xde pun sekelumit perasaan syg dlm hati seth utk si yvonne....satu wa respect ngn dya....dya x penah kenal erti penat ke???siandya..bertepuk sebelah tgn...yvonne n yg laen selaen si kwn nora n seth,depa suma xtaw yg nora tgh mengandungkan anak si lelaki x guna(Seth la tp bak kata nora)....walaupun xtau,si yvonne tgh merangka pelan2 jahat utk mengenakan si nora ni sbb dya kene marah ngn seth...si rakan kongsi yvonne pasti melompat kegembiraan sbb dpt tugasan bru,so dpt la duit(ish3,x baek btol)...setelah berusaha beberapa saat(tipu lg)..penjahat tu dpt mengesan lokasi nora dan telah pergi ke rumah tersebut...dgn berbekalkan sebilah pisau rambo,dia mula menakutkan nora dgn mengacah2 pisau tu dpn muke nora..dlm masa yg sama...seth mula rasa x sedap hati...seth terlepas gelas yg tgh dipggnye...paang....pecang berderai....seth x endah pe yg jd,dya tros shoot p umah kwn nora(x igt name)...setibenye dia kt sane,seth tgk nora dlm keadaan yg memalukan(separuh nude) dan ade lelaki yg tgh pgg pisau di atasnye...ape yg seth lakukan???dia msih mmpu bertenang..sbb lau dya terburu2,abis la nora tu...nora dpt diselamatkan lepas berlaku adegan pergaduhan cm kl gengter dan guess wat...seth la menang..da name hero...nora tros pelok seth dlm keadaan ketakutan...disbbkan kejadian tu...nora tros memaafkan seth..bkn sbb kejadian tu sgt..tp sbbnye rasa cintanya terhadap seth x dpt dibendung lg..last2,yvonne ngn malik..boleh x mcm ni??? ^_^
saje je merepek mlm2 even da tau ending cita niyh...^_^

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata... [Reply to comment]

http://norhafeezah.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Elena marah sgt fgn Seth,Elena kuar umah lari dari Seth selama yang mungkin, dan kalau boleh taknak tgk muka Seth, After 9 bulan, Elena melahirkan anak, bercerai dgn Seth, Amir kesian tgk Elena jadi ibu tunggal dan ambik keputusan kawen dgn Elena. Yvone gembira sbb Seth bercerai, dan dia rase peluang dtg bergolek nak dptkan Seth balik, At the End, Seth kawen jgk dgn Yvone, Amir n Elena hidup bahagia :)

haslinda berkata... [Reply to comment]

http://cthaslinda.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

nora elena bercerai dgn seth. dia pi kawen dgn malek... eh, tetibe plak kawen ngan malek. ye laa, malek kan baik... hehe... seth frust tersimpuh. yvone try goda n goda seth lagi, sampai satu tahap seth da x tahan dgn perangai gedik yvone. seth marah2 yvone. then yvone jd gila. haha... inspektor amir bahagia dgn adila. huhu...

kretip ke kera aktip ni??? hehe... tp ade ke org lain yg t'fikir benda sama cam aku ni???? huhu ^^

sHaFikA ShaHARuDDin berkata... [Reply to comment]

join3.. hehehehe..

http://somebodypeace.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punye-hal.html

disebabkan da bce cter ni.. so taw skit2 la.. hehe.. tp x taw la die folo ke x.. :)

law ikut novel tu.. t c elena tu tnggu smapai ank tu lahir.. dlm mse tu.. byk la prob.. tp yg pntng.. seth try nk baek lik ngn elena.. :) mcm2 la die wat.. then.. ble ank tu da lhir.. elene mule syg kt ank tu.. die nk cerai tp nk anak tu.. tbe2 c yvone tu culik ank die.. pasing kt azira x silap.. pas2 malik dpt taw ank seth kt zira, die pasing blk kt seth.. n yvone tu eksiden kne lnggr lori.. elena plk x jd crai ngn seth.. the end.. hehehe

hasyikin ismail berkata... [Reply to comment]

jom jadi penulis novel harini...



nora yang sedih dah membawa diri telah berjumpa dgn ins. amir...
tujuannya ada untuk meminta maaf atas kesalahannya yang selama ini telah menuduh amir yang merogolnya... kemudian nora mneceritakan kisah sebenar kepada ins. amir...

ins. amir yang pada mulanya gembira dgn ajakan nora untuk menemuinya kini bertukar kepada keadaan terkejut dan tegang..

seth yang disangkakannya baik dan mulia adalah perogol yang sebenarnya..

melihatkan keadaan nora yang agak sedih. ins. amir faham apa yang sedang di alami oleh sahabtnya itu..


sementara itu, di rumah seth. yvonne yang dalam usaha menggoda seth terpaksa membantutkn hasratnya memandangkan adik seth berada di rumah..


keesokan harinya, ins amir menemui seth yang sedang bingung ttg apa yg ptt dilakukannya... kemudiannya ins. amir menceritakan ttg pertemuannya dgn nora..

pada mulanya seth agak marah mengngatkan gambar-gambar yang telah dihantar oleh yvonne kepdanya.. tetapi setelah mendengar sndri cerita sebenar daripada ins, amir, seth menjadi serba salah..


salah tidak sepatutnya diletakkn 100% pada nora kerana dalam hal ini, seth juga bersalah...

setelah diteliti, semua kejadian yang berlaku adalah berpunca drpd seth..

seth kemudiannya berterimaksih kpd ins, amir krn telah menceritakan semua ini kpd nya..

.....


nora baru sampai dirumah, tidak kelihatan rakan serumahnya.. "mungkin belum pulang" kata hatinya..


kemudian nora masuk ke dalam biliknya.. nora sedikit hairn kerana pintu biliknya kelihatan sedikit terbuka .. tidak seperti ketika dia meninggalkan rumah pagi tadi..


setelah nora menjengah ke dalam bilik nya.. kelihatan biliknya dipenuhi dgn bunga2 ros.. berwarna-warni..... disertakan bersama lilin aromatherapy.. harum sungguh biliknya sekarang.. bentak hatinya,..


dia kehairann... dr mana dtgnya semua bunga ini...tetibe fikirannya melayang teringtkan seth, suami yang dicintainy juga sekarang menjadi lelaki yng dibncinya..


tiba2 perasaan rindu kpd suaminya timbul... terlihat ada sepucut surat terlipt kemas di tirai katil... dibukanya..


"sayang... abang minta maaf...

abang cuma nak nora tahu yamg abang sayang nora.. nora hidup abang... abang tak boleh hidup tanpa nora...

abang menyesal dgn kesilapan abang.. kehadiran abang dalam hidup nora adalah untuk menebus kesilapan abang...

nora.. i love u more than a words..."



tergamam nora.. tetibe air matanya mengalir...
terduduk dia di atas katil,..


tetibe.. terasa ada tngan panas yang memeluknya.. dia kenal pelukan itu, dilihatnya lelaki yang disayanginya.. seth.. nora mmbalas pelukan seth dgn tangisan kegembiraan...


http://askenzious.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html


perhhh,.. penat manaip


lawat yer

My Name is Mar berkata... [Reply to comment]

Sy taknak join segmen ni..
Tapi saje nak menyibuk..
Ngeh3...

Nora Elena punya pasal..
Petang tadi terlepas tengok Nora Elena cz balik kg..
Tapi NE punya pasal..
Balik je rumah, terus bukak lappy..
Tengok kat tonton.com..
Yang sengal nye, dengan ibu.. ayah.. adik..
Sume pakat tengok sama..
Jadi monitor yang kecik tu dikerat sama rata agar sume dapat tengok..

Abg Yen berkata... [Reply to comment]

salam abg ben n all of u...
jom singgah blog sy...

http://izznchaa.blogspot.com/2011/06/segmen-ben-ashaari-nora-elena-punya-hal.html

sambungan kisah nora elena td... ala nora marah jap je... seth tak putus asa pujuk nora disamping yvone mula menjerat leher sendiri dgn mengedik mcm td... dh nama hero sah2 seth akan dmaafkan oleh nora, nora mintak maaf kt amir sbb selama ni dia syak amir yg rogol dia...so hubungan dia n amir jd ok then dr situ amir nasihat nora n cite pasal seth yg memang dh berubah then nora dgr dr kwn2 dia supaya berbaik semula, seth dh berubah n menyesali perbuatannya, so nora dr benci lama2 cair gak n mula memaafkan seth demi masa depan anak yg bakal lahir... sy nk wujudkan satu watak jahat nama ryan selaku xbf yvone yg sememnagnya berdendam ngan yvone...so kasi rogol sama dia gedik sgt hahaha.... adakah yvone btl2 kena rogol dan menyesal dgn segala perbuatan jahatnya? bersambung....

Belog MTT berkata... [Reply to comment]

http://www.lailyqaisyirah.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Sambungan episod hari ini..

Elena telah pon berjumpa Amir dan meminta maaf atas pertuduhan yang telah Elena buat terhadapnya selama ini..Namun bagaimana pon Elena tidak menceritakan perkara sebenar yang telah terjadi kepada Amir..Sangkaan Amir meleset lantas melecet apabila sangkaannya cinta yang di tagih akan di terima Elena ternyata jauh meleset..Sedang Elena dan Amir leka berborak di kafe tiba tiba muncul Yvonne entah dari planet mana muncul dan jatuh di kafe tu (macam biasa cerita melayu kn)...

Bersambung.......

HAHA merapu sudah..Gudnite Incik Sifu ! :)

cik fara @ fanadz berkata... [Reply to comment]

nora elena punya hal

apekah yg berlaku seterusnya:
Nora cerita kat Amir pasal Seth rogol dia.Amir marah sangat then pegi cari Seth kat rumah. Nora ikut nak halang Amir buat bukan2. *oh, sayang lagi rupanya.hehe.
pastu sampai rumah Seth, nampak Yvonne dengan Seth duduk dua orang. pastu Nora marah n tolak2 ngan Yvonne while Amir bertumbuk dengan Seth.

-cukupla tuh kan. untuk episod esok. bukan nak ending pun kan.hehe.

| Princess Diary | berkata... [Reply to comment]

sambungan: urm lepas nora call amir, diorang terus jumpa kat restoran. Nora nak cerita yg seth lah lelaki yg rogol dia masa kat kg dulu dan nak minta maaf sbb fikir bukan-bukan pasal amir. Tp belum sempat Nora nak cerita, Yvonne dngn seth pon sampai di restoran yg sama sbb Yvonne nmpk nora dengn amir dlm restoran sbb tuu dia ajak seth mkn kt situ. Kebetulan, Seth pon belum mkn jd dia ikut Yvonne pergi mkn. Seth juga nak release tension sbb tuu dia keluar juga mlm tu, tanpa diduga dia nampak AMir dengn Nora. Seth terus pergi kat meja diorang n marah nora: 'ptut lah nora susah sgt nak maafkan abg, rupanya nora nak bersama dengan jantan ni!',mara Seth. Terkejut semua pengunjung kat restoran tu. Seth terus tarik tngn Nora dan ajak balik. Masa kat rumah, Seth mrh lgi dengan nora sbb keluar dengan jantan lain sedangkan Nora adalah isteri kpd SETH. Nora ddk dan menangis. Seth terus tunjuk gmbr yg diberi Yvonne kpd Nora. 'abg selama nie, cuba percayakan nora, tp lps abg nmpk sendiri. susah abg nak percaya dngn NORA lps ni'. bentak SETH. Nora terus lari keluar dari bilik dan tiba-tiba dia terjatuh tangga. Nora terus pengsan, Seth yg terkejut terus bawa NORA ke hospital. Masa kat hospital dia terus kol AMIR untuk minta penjelasan. AMIR telah terang segalanya. Seth betul2 menyesal sbb percayakan Yvonne. Seth telah minta maaf kpd NORA dan Yvonne telah dipecat. Tapi syg, baby Nora tak dpt diselamatkan. Nora sgt sedih tp SETH telh memujuk dengan berjanji akn memulakan hidup baru dengan NORA ELENA. TAMAT :) okey tak? hehee :P
http://storyofschasya.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

shopping2u berkata... [Reply to comment]

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Yvonne cuba ingin merampas cinta Seth kembali.. Seth tidak sedikitpun termakan dengan pujukan rayu wanita itu. Yang terbayang dimata Seth hanyalah Nora Elena, isteri yang yang dicintai dan seorang wanita yang telah merubah jalan hidupnya. Impi dan angannya untuk mendapatkan kembali Nora tidak pernah tewas..

Elena bangun dari tidur, dia bertekad untuk mengadu pada Ilahi.. dia sedar akan dosanya meninggalkan rumah tanpa izin suami namun apakan daya, dia tidak mampu untuk berhadapan dengan semua itu. Jauh di sudut hati kecilnya terbayang wajah lelaki yang pernah menodainya suatu ketika dahulu.. dan lelaki itulah yang telah menjadi raja di dalam hatinya kini. Pada malam itu dia hanya mengadu dan terus mengadu sehinggalah subuh keesokan hari.

Azan subuh di Masjid berhampiran telah mengejutkan Seth dari lena nya. Seth membuka mata dengan malas, selepas beberapa detik barulah dia sedari yang Nora Elena tiada disebelahnya.. yang dianggapnya bermimpi semalam ternyata benar belaka. Satu panggilan diterima (bukan panggilan hangit dari HOT fm ye).. tapi panggilan dari Ins Amir.

"Hello.. Seth, Nora Elena dalam bahaya.. kawan dia cakap hanya ada jumpa nota kecil di atas sejadah..." mata yang mengantuk menjadi segar.. masa ni la dia nak tunjuk heronye..

Seth tahu, pasti ini angkara Yvonne. Takde orang yang bangang selain dia. Nora Elena diculik dan Seth tahu mesti ada rancangan yang dirancang kemas oleh wanita yang gilakannya itu. Dipendekkan cerita Seth pergi mendapatkan Yvonne dengan muka bajet hensemnye.. tapi Yvonne meminta tebusan agar dirinya dinikahi oleh Seth.. mula la aksi kejar mengejar.. lalu Yvonne terjatuh ke dalam tangki najis di sebelah rumahnya.. maka tamatlah hikayat hang Yvonne..

Seth ngan muka bangganya telah mendapatkan Nora Elena, dia memeluk isterinya itu dengan erat sekali. Ins Amir yang baru tiba muncul di muka pintu sambil putih mata.. Cam biasa la, mesti la dia bawak balik bini dia.

10 tahun berlalu .. mereka kini sangat bahagia. Insp Amir lak tak kawin kawin lagi.. katanya nak buat stok untuk Nora Elena kalau kalau Seth Tan dah takde. Bagi Seth dia sangat bersyukur sebab mempunyai keluarga harmoni dan ceria..

"terima kasih kerana sayang sudi menerima pintu hati untuk abang.." Seth mengusap pipi lembut milik Nora Elena sambil diperhatikan anak ke limanya..

"Eee...papa.. tak malu..." sambil tutup mukanya dengan tangan kecik yang direnggangkan jarinya. Seth wat dunno jer..

Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.

-NI MAIN TIBAI JE YE SEBAB SAYA TAK TENGOK CITER TU-

selendang merah berkata... [Reply to comment]

saja join gak...

http://lzulxocraxme.blogspot.com/2011/06/segmen-nora-elena-punya-hal.html

Ain berkata... [Reply to comment]

saya join..

http://ainara2208.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

EDtv berkata... [Reply to comment]

http://edtv-zahidizakariya.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Apa yang berlaku seterusnya antara Nora Elena, Seth Tan dan Amir ialah.. Tujuan Nora berjumpa dengan Amir sebenarnya ialah untuk meminta maaf kerana telah menuduh Amir yang merogolnya sebelum ini. Selepas meminta maaf, Nora berkawan baik dengan Amir. Persahabatan antara Nora dan Amir telah membuatkan Seth Tan cemburu. Kerana Seth Tan ni kaya, dia telah membayar stesen TV popular dan meminta maaf melalui siaran khas yang telah dibayarnya. Akhirnya, Nora Elena malu dan yakin bahawa Seth Tan telah menyesal dan dia juga betul2 mencintai Nora Elena. Tamat...

fatin6789 berkata... [Reply to comment]

Nak join boleh! (=
Kisahnya;

Nora elena begitu kesal dengan kebenaran bahawa suaminya adalah perogol yang menyebabkan peristiwa hitam di zaman remajanya..Setelah melahirkan anak seth, dan Setelah proses penceraian nya selesai, nora ambil keputusan untuk berkhawin dengn amir demi anaknya..setelah berkhwin amir mengajak nora berbulan madu dalam terpaksa di turuti juga.Tetapi malang tak berbau,mereka kemalangan..dia hilang ingatan dan Amir tidak dapat di selamatkan..seth muncul dan menemani nora, akhirnya seth menjadi cinta baru dalam diri nora setelah ingatnya hilang..mereka berkhwin kembali hidup bahagia bersama anak mereka.Yvonne pergi membawa diri keluar negara dan khabarnya tidak didengari oleh seth dan nora lagi..

hehehe(= Tamat

http://fatinliyana6789.blogspot.com/2011/06/segmennora-elena-punya-hal.html

shafinaz (: berkata... [Reply to comment]

http://shakingtapir.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Nanti Yvonne guna kuasa sakti suro Seth ceraikan Nora . Nora bcerai dengan Seth . Lepastu Seth kawin dengan Shafinaz . Lepastu baby Nora tu dia pas dekad Shafinaz . Shafinaz dengan Seth pun bahagia selamanya . Muahahah so sweet , lalala . Amir ? Amir tu sape ? Hahah :p

Hebat tak ending Nora Elena saye ? Hahah

aienhashimm berkata... [Reply to comment]

http://ahmooyymunchett.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

sambungannyer ::noraELENA citerr sumeSUME yang dah jadyk kat AMIR.
pastu AMIR jadyk sangat marah.*tapy dye tetapp cool . ececee ..
noraELENA balek umah rakannyer
(luperPULAKnmeDIE).penjahat upahan Yvonne ikutt noraELENA balek umah kwn dye uhh.Kebetulan pulak kawan dye uh tade kat rumah.Penjahat tu punn pecahMASOK rumah tu.NoraELENA kne pukul.Pastu dye keguguran.Penjahat yang tak tahu apeAPE tu jadi takut.*apelah,kate penjahat.tapy penakut*. Penjahat tu pun keluar dari rumah tu,membiarkan noraELENA terbongkang kat rumah tu.Kawan noraELENA balek,terperanjat tengok keadaan noraELENA lalu menelepon SETH.SETH bawak gy hospital,doktor cakap noraELENA keguguran.AMIR datang hospital lalu memarahi SETH.YVONNE punn datang.*tibeTIBE*. BerpurePURE tak tahu apeape.Pastu POLIS punn datang hospital tangkap YVONNE.Kenape?kawan NoraELENA terserempak dengan penjahat tu dan menelepon polis.NoraELENA sedar, lalu meroyan sekejap.dalam beberape minggu kemudian, SETH dan noraELENA berbaik.

-theEND-
peace !
:D

Malik722506 berkata... [Reply to comment]

http://hafizulah2506.blogspot.com/2011/06/segmen-sensasi-aku-dah-tau-kesudahan.html

fRaMe+LenSeS berkata... [Reply to comment]

Assalamualaikum, Nadh join.

http://frameandlenses.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Sambungan episode tadi, Nora bagitau kat Amir, dia minta maaf dekat amir sebab apa yang jadi, sebab dia benci Amir selama 10 tahun dulu. Lepas tu dia ceritakan dekat Amir yang dia marah sebab dia ingat Amir yang rape dia. rupanya bukan.

Amir walaupun jahat tapi atas sebab setia kawan, dan walau dia cinta kat nora, bagitau dekat Nora yang Seth memang bersalah sebab wat hal tu, tapi Seth tak pernah berhenti cari Nora dari sekolah lagi. dah 10 tahun Seth cari Nora. Amir pujuk Nora sebab dia kesian kat Seth, dan dia tah betapa Seth cintakan nora, apa yang jadi tu dia cerita sebijik-sebijik macam Seth cita kat Nora masa mula cerita.

Tapi Nora marah balik dekat Amir sebab backing Amir. Nora pun blah dari tempat depa sembang. sebab nyampah dengan Amir yang backing Seth.

Masa Nora OTW nak balik tu, dia hampir kena langgar dengan kereta, tapi masa dia hampir kena langgar tu, dia diselamat kan oleh Seth, Seth cedera masa tu, tapi masih tak buatkan Nora maafkan dia. (seth mengikut dia kemana dia pergi dalam senyap, sebab walau kena marah, Seth masih concern kat Nora sebab masih ingat kes ugutan hari tu).

tapi ianya tak berhenti kat situ saja, si yvonne datang, kali ni buat kali ke dua si nora nak dilanggar, bukan oleh orang suruhan yvonne, tapi by yvonne sendiri, dia geram sebab seth penampaQ dia masa dia cuba nak goda Seth kat umah n lepas kena kaco dengan orang gaji Seth tu.

kali ni depa berdua diselamatkan oleh si amir. Amir sebelum mati sempat pesan kat Nora, "weyh, memang patut ang benci kat aku, sebenarnya bukan salah seth pun ang kena rogol, sebenarnya dia pening aku p letak ayaQ ketum dalam air dia pagi tu, sebab tu dia jadi high semacam and p rogol hang, dia tu suka tahap gaban dengan ang.. dalam palotak setiap masa ingat ang, tolonglah maafkan seth, dia tu benar cintakan ang... "

lalalalalala~~

Aqilah Kamarudin berkata... [Reply to comment]

http://aqilahkamarudin.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

sambungan : elena , seth , yvonne dan amir mati disebabkan masing masing membunuh diri dengan cara menikan antara satu sama lain . yang tinggal hanyalah anak kepada elena dan seth yang terdampar di tepi jalan raya . kesian . muncul pula , malek dalam cerita kl gangster yang serupa dengan arwah ayahnya iaitu seth . sekian ~ kehkehkeh :)

Izamir Ridzwan berkata... [Reply to comment]

http://www.izamirridzwan.com/2011/06/nora-elena-punya-hal/

**ini hanyalah rekaan penulis skrip Izamir Ridzwan sahaja

Disini lah bermulanya kemuncak drama ini apabila konflik semakin tegang antara Nora Elena dan Seth Tan. Ditambah pula Yvonne yang ingin merampas Seth Tan dari Nora Elena.

Tadi Seth telah mendaapat tahu yang Nora telah mengandung. Dia berasa gembira. Si Nora pula, tetap dengan pendiriannya ingin keluar dari rumah Seth. Merajuk katanya. Cehh tapi dalam hati sayang juga

Nora telah berjumpa dengan Amir. dia telah memberitahu amir yang seth telah merogolnya dulu. Tanpa berfikir panjat, terus berlari ke pejabat seth. Seperti rang gila dia melalak dari luar pejabat seth. "seth mana kau. binatangggg".

Dengan penuh perasan marah, amir telah berkata "permainan susah habis bro, apa lu nak cakap, rahsia lu sudah pecah".. Seth terus membalas "aku tak kira lu polis ka, lu bomba ka, ini pejabat gua, lu kecoh apahal"

Keadaan bertambah panas apabila mereka saling bertekak. satu pergaduhan telah berlaku. Seth telah menumbuk muka amir. Tapi amir tidak mengalah, dia telah bertindak balas dengan memanggil rakannya menggunakan walkie talkie "bla bla bla"

10 minit kemudian pasukan polis telah datang ke pejabat seth lalu menangkap seth dan dibawa ke penjara. Setelah disoal siasat selama 12 jam, seth dilepaskan kerana tidak disabitkan kesalahan memukul ins amir. Amir yang mulakan dulu.

9 bulan kemudian, Nora pun berjaya melahirkan anak pertama mereka. Anaknya bernama Izlena Tan. Perempuan. Sangat comel seperti Nora elena.Setelah 3 hari di hospital, mereka pun pulang ke rumah bersama-sama bayi berkenaan.

Sesampainya di rumah, Mereka terkejut kerana Yvonne telah menunggu di hadapan pagar rumahnya. ingatkan Yvonne nak sambut kepulangan bayi tersebut. tapi sesuatu telah berlaku.

Dengan perasaan cemburu yang menghantui Yvonne, dia telah menculik bayi berkenaan.

Pada malam itu, Yvonne dengan berpakaian putih telah naik ke bumbung rumah seth. tepat pukul 12 tengah malam dia mengilai.Bunyinya seperti pontianak harum manis.

Seth keluar, lalu dipandanggnya ke atas bumbung, aangkah terkejutnya dia appabila melihat yvonne bersama bayinya di atas bumbung. Yvnonne telah menggugut supaya ceraikan elena dan berkahwin dengannya barulah dia bagi balik bayi tersebut.

10 minit kemudian, Yvonne berlalu pergi (terbang) bersama bayi tersebut. Seth masuk semula ke rumah lalu berpakat dengan nora agar berpura-pura mereka telah bercerai talak 3. Nora bersetuju

Keesokkannya, seth telah bersiap2 hendak pergi ke rumah Yvonne untuk memberitahu yang dia telah bercerai dgn nora elena. Tetapi dia telah mendapat panggilan daripada rakan yvonne.

Rakan yvonne telah memberitahu yang yvonne telah meninggal dalam satu kemalangan udara. Ye la kan, semalam dia balik sambil terbaang. Katanya dia bertembung dengan burung hantu. lalu jatuh dari ketinggian 500 meter. Mati di tempat kejadian.

Seth bertanya apakah bayinya selamat. Rakannya itu membalas bahawa bayi itu sedang bersama dengannya. yang sebenarnya, pada malam itu bukan bayi yang dbawa Yvonne, tapi patung Barbie Girl.

Seth beraasa lega, lalu bergegas segera ke rumah rakan yvonne. Akhirnya Seth berjaya mendapatkan bayinya dengan selamat. hubungan seth dan nora kembali bahagia. Fuhh lega..

Eh amir..amir apa jadi ek dengan dia. Hurm haa, amir telah kembali jatuh hati dengan rakan seruman nora. Mereka telah mendirikan rumah tangga..

aida4eva berkata... [Reply to comment]

aida mengejoin lagiii..

"seth menyampah dengan yvonne yang dok picit2 bahu dia..last2 dia suruh yvonne picit bahu mak mah(org gaji dia) sebab nak sangat picit bahu kan. HAHA

seth lari masuk bilik dan cuba cucuk mata sendiri seperti kassim selamat.elena pun dengan pantasnya pujuk (tb2 dia ada kat rumah tu)..elena cakap, elena yang salah..

"dulu abang nak ngadu tapi saya yg xnak dgr..cucuk la mata saya..saya yang bersalahhhhhh"

last2 hepi la dua-dua dengan anak 3 orang nanti..ending dia nanti yvonnne tu yang cucuk mata sendiri..amir pulak jadi chombi..

T________________________T

http://aida4eva.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

sasa_fyna berkata... [Reply to comment]

nak join jugakk..

http://sasafyna.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

shah berkata... [Reply to comment]

http://89shah.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal_14.html

bace la....

k_Own berkata... [Reply to comment]

abang ben sengaje nak buat kisah nora elena yang lain sikit, sbb mmg x suka kat seth.

http://identitykeon.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html


amir kenalan lama nora elena, sudah lama punyai perasaan pada nora. cuma dulu dulu perangai amir nakal macam pelajar kebiasaan di sekolah lama mereka. itu lah tanda kenapa nora buat buat tak endah kalau kalau amir hadir depan mata nya.

hati amir yang sudah lama bertaut pada nora tidak pernah hilang, cuma sejak sejak akhir ini amir terkenang kembali kisah bagaimana berkenalan dengan nora. "nakal sungguh aku dulu dulu eh", terdetik kata kata hati kecil amir.

"Hai nora, engkau cantik arinih kan, sebab engkau dah cantik sudi tak engkau menjadi isteri aku nanti, kelak aku punya wang besar dan kereta besar", amir punyai angan angan hidup mewah andai dapat bersama dengan nora.

"eh tak kuasa aku melayan engkau amir, engkau dah lah muka macam penagih, pembuli, ada hati engkau nak aku yang sesuci bukan macam perempuan yang lain?", angkuh jawapan nora pada amir.

ingatan itu tiba tiba hilang apabila di sapa oleh seth yang kini buah hati pada nora, ingatan pada nora terus terus hilang. dulu mereka nih dah macam keluarga, maklum lah amir saling tak tumpah macam adik seth sendiri. waktu mereka bersama di sekolah dahulu seth lah yang bertanggungjawab menjaga amir, kerana amir anak angkat pada keluarga seth. bagi amir, walaupun kini nora dah jadi empunya abang nya seth dia tidak kisah. asalkan hidup seth bahagia bersama dengan nora. kasih dia pada abang nya tidak pernah luntur, sebab seth satu satu nya abang yang pernah amir miliki.

*********************

akhirnya kes yang menjadi bualan hangat dulu dulu di kawasan kampung tempat tinggal nora, seth dan amir tealh pun berjaya merungkai misteri yang merogol nora sejak nora berumur 15 tahun lagi. tragis kisah itu pada nora, tapi bagi amir ia kebanggaan setelah tertangkap nya perogol itu, yang kini dia di kenali Inspektor Amir. ini semua gara gara seth yang tak habis habis mengatakan perogol nora ialah Amir, luluh hati nya sebagai adik angkat kepada seth. amir membawa diri nya yang lara ke kota, pergi belajar macam mana hendak menjadi seorang yang berdisplin, berdedikasi dan taat pada tugas, Amir berjaya di kota sebagai Inspektor.

setelah berjaya merungkai mesteri perogol itu, amir dengan bangga nya mengatakan perogol itu ialah abang nya, seth. berita yang die sendiri tak percaya, tapi apakan daya segala bukti dan pengakuan seth, nora dan orang ramai bagai kan petanda pada kisah kisah mesteri perogol itu, akhirnya berjaya membawa kepada tertangkapnya Seth sebagai perogol. semua pengakuan Seth dan bukti bukti depan mata.

setalah dua bulan lepas berita Seth di tangkap dan di bawa ke muka pengadilan, amir rasa berat hati meninggalkan terus terus nora elena terkapai kapai apabila mengetahui kebenaran depan mata. amir dengan rasa bertanggunjawab nya dan di campuri dengan rasa cinta nya pada nora elena, amir dengan rela menjadi pengganti kepada perkahwinan antara Seth dan Nora.

kini amir dan nora menjadi pasangan bahagia, macam kisah kisah cinta dongeng dahulu kala..............

Jue Riyana berkata... [Reply to comment]

http://jueriyana.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

*Idea Kreatif aku..hehhehe*

Nora g jumpa Insp. Amir tadi sebab nak minta maaf coz selama ni die berprasangka buruk dengan Amir. Tapi die tak berterus terang dengan Amir kenapa die berprasangka buruk dengan Amir dan tak bgtau pun kat Amir yg Seth tu pernah rogol die. Sebab sejahat-jahat suami, Nora xnak la Seth punya maruah tu tercalar.Then pada masa yang sama jugak si Seth nampak Amir ngan Nora kat warung tadi dan gelabah sebab takut kalau-kalau Nora bgtau perkara sebenar kat Amir.
Pastu, Seth rasa tak tenteram takut2 die kena tangkap polis, then die try call Nora tapi, Nora tak nak angkat call die. Masa kat pejabat pulak, Yvonne semakin mencucuk-cucuk and mengoda-goda si Seth. So, dgn fikiran yang kusut dan masai Seth ambik cuti. Tapi Yvonne tetap jugak g umah diorang. Tapi dalam masa yang sama, masa Yvonne kat umah Seth, Nora dtg dgn kwn die(lupe jugak nama die) dtg dan nampak Seth and Yvonne berdua-duaan kat ruang tamu. Mak Cik masa tu xde kat umah jugak sebab cuti emergency, anak die nak beranak. Nora wat2 tak jeles dan maki hamun Seth and Yvonne sebab buat maksiat kat umah tue. Seth nak terangkan perkara sebenar tapi Nora tak nak dengar. Masa diorang tgh sesi tarik menarik tue tibe2 Nora terjatuh then ada terkeluar cecair merah. sambungggggg..esoookkkk....hehehe

*ada bakat jadi penulis tak??hahhahahhaa..*

black_mel berkata... [Reply to comment]

bnyknya org yg kreatif2....tp rasa2nya macam ada nora elena 2 lepas ni...so ending dia mesti tergantung...sad ending tp tergantung..hehe..pendapat aku jer bro...

Подтверждаю berkata... [Reply to comment]

as salam..
aahh! tak tahu nak buat cerita ni macam mana. baru tengok sekali je. seth yang si aaron aziz tu ke?aa.. terpaksa baca je la..

>_<

Areliff berkata... [Reply to comment]

Citer dari gua..nora elena meninggal gurlp..tu kot endingnye muaheee...

http://www.areliff.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

citer seterusnya yang berlaku antara nora and seth ni tak habis camtu je, selepas nora tinggalkan rumah dan pergi tinggal kat rumah mambernya, seth terus bercelaru pemikirannya sehinggakan Yvonne ambil kesempatan terhadap seth. Yvonne cuba mencari jalan untuk memusnahkan rumah tangga seth dan Nora sehiggakan Yvoone dapat tahu yang nora mengandung dan dia cuba menghasut seth dan mengatakan yang anak yang dikandung nora tu anak eid tapi seth tetap tak percaya:P..

Nora cuba berjumpa dgn insp.Amir dan meminta maaf ke atas segala kesalahanya menuduh insp.Amir yang yang merogolnya :)dan menceritakan segalanya kpd insp.Amir tentang perbuatan suaminya 10 tahun dahulu dan dia bersedia minta maaf terhadap seth apabila seth cuba menebus kesalahnya itu..Setelah beberapa bulan lalu Nora cuba menerima seth dan pada masa yg sama nora melahirkan anak yang dikandunnya dan kehidupan diaorg hidup seperti biasa..

Yvonne yang tidak berpuas hati dgn. kebaagiaan seth dan nora terus mengekori nora utk membunuh nora demi kepuasan nafsunya..Nora yang dalam perjalanan menuju ke kereta utk pulang ke rumah selepas berjumpa kawannya yg bekerja di kedai buku tersebut tiba2 dilanggar oleh Yvonne yg datang dari arah yang bertentangan dgn kereta..lalu NORA ELENA meninggal di tempat kejadian...

Kebetulan Insp.Amir yg. berada tempat kejadian terus menangkap Yvonne dan merengkok dalam penjara dan dijatuhkan hukuman akibat membunuh nora..Seth berasa bersalah ke atas kematian nora dan cuba utk meneruskan kehidupan seterusnya bersama anaknya yg dikandung oleh nora :)-.--TAMAT---

**Sesuai dgn tajuk minggu akhir NORA ELENA kan :P lepas ni takde dah cite NORA ELENA-2 ye muaheeee.

Nazzue berkata... [Reply to comment]

http://www.nazzue.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Elena menyesali akan perbuatannya terhadap amir kerana dia menyangka amir yang melakukan onar terhadap dirinya tetapi sebaliknya yang berlaku. Amir yang selama ini dianggap musuh rupanya seorang kawan yang sangat menyayanginya dan benar-benar mencintainya dengan sepenuh hati. Jika sebelum ini dia hanya menganggap amir mencintainya atas dasar rasa bersalah tetapi kini tanggapan itu mula berubah. Elena tanpa segan dan silu mula mengaku amir sahabat sejati.

Elena berjumpa amir disebabkan hanya amir seorang saja insan yang boleh dipercayainya buat masa itu ditambah lagi amir merupakan kawan baik Seth. Elena menganggap amir sudah mengetahui tentang kisah tersebut, sedangkan amir pun tak tau apa-apa. Si Seth tak cerita pun. Rahsia peribadi la katakan. Mana boleh cerita dekat orang diam-diam sudah.

Ok sambung balik. Setelah itu Elena mula bertanya kepada amir adakah dia mengetahui tentang kisah tersebut? Muka amir mula blur, mulutnya ternganga, keningnya berkerut. Apa lagi Si Elena tu naik pelik la. Tak tau rupanya mamat ini. Terfikir dalam hati nak cerita ka tak. Ermmm cerita ja lah.

Setelah diceritakan, amir yang tadinya blur bertukar menjadi ganas (guna ayat ini sebab nak bagi cerita brutal sikit), terus ditariknya tangan si Elena tu dengan rakus tanpa belas (selamat tak putus), di ajaknya bersua muka dengan Seth. Elina yang menganggap amir nak tunjuk hero pon ikut sahaja kehendaknya.

Sementara itu di rumah, si yvonne masih try tackle si Seth tu. Tak boleh-boleh lagi disebabkan cinta yang Seth pupuk selama ni kukuh ibarat tembok China. Tapi perancangannya juga best. Dia upah orang suruh pegawai pencegah maksiat datang untuk menangkapnya dengan Seth. (Rujuk pada panggilan telefon yang dibuat) Supaya Elena tahu yang suaminya curang. Senanglah kerjanya lepas ini. Tiada Nora Elena lagi mengganggunya.

Apabila sampai di rumah amir mula menyerbu masuk tanpa bukakan kasutnya. Dicarinya Seth di setiap penjuru rumah. Dijerit, dipekik. Lepas itu keluar seorang apek cina berseluar pendek, berbaju singlet lalu berkata "Ayaaa lu cali sapa maaaa", baru amir tersedar, silap rumah rupanya.

Amir terus keluar dengan muka merah ala-ala badut, mana taknya tahan malu. Dengan langkah yang besar amir ke rumah sebelah. Diperhatikan dahulu rumah tersebut betul ka tak. Confirm. Terus membuka langkah. Ditendangnya pintu. Amir terus melulu.

Dilihatnya Seth dan yvonne di atas sofa ruang tamu, terus amir dan Elena terjah. Jauh juga mereka berjalan ke ruang tamu sebabnya mereka masuk ikut pintu dapur.

Seth terkejut, terpinga-pinga. Yvonne dengan muka geram terus tinggalkan rumah tersebut (muka geram sebab plan tak jadi).

Elena ingat akan berlaku pergaduhan tetapi tidak. Amir mula mendamaikan mereka. Persahabatan itu lebih penting dari segalanya. Lepas semuanya selesai dan Elena bersalin mereka berdua g melancong ke luar negara. Anak tu mereka tinggal dekat orang gaji rumah mereka tu.

Sekian...Wassalam...

Lepak sambil bersantai di NazZue.com

Syarifah Ashikin berkata... [Reply to comment]

nak join gak.. huhuhu.

http://duniablogkucikash.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

smbugan:
ELENA TELAH BERJUMPA DENGAN AMIR DAN MEMINTA MAAF KERANASELAMA INI DIA MENUDUH AMIR LA YANG MEROGOLNYA 10THN LALU.. DALAM SEDANG-SEDANG NORA ELENA DAN AMIR BERBUAL TERTIBA DATANG LAH MINAH GEDIK SIAPA LAGI KALAU BUKAN SI YVONNE TU.. YVONNE DAH LA KEPANASAN SBB SETH TAK LAYAN MASA KAT UMH SETH.. DI LUAR PLK BERJUMPA DENGAN AMIR DAN ELENA..LAGI LA YVONNE MARAH SEBAB SEMUA LELAKI SUKA DENGAN ELENA KENAPA DIA TIDAK PLK.. APA LA KELEBIHAN YANG ELENA ADA SMPAIKAN SEMUA LELAKI TERGILA-GILA KAN DIA.. SETH BERUSAHA JUGA MEMUJUK ELENA SUPAYA MEMAAFKAN DIA.. ELENA BEGITU BENCI DENGAN SETH DAN DIA JIJIK NAK MENGAKU SETH SUAMI DIA DAN AYAH PADA JANIM DI DLM PERUTNYA.. AMIR TAHU ELENA DALAM SITUASI TERKEJUT DIA BERUSAHA UTK MEMIKAT HATI ELENA SUPAYA DIA BOLEH MEMILIKI ELENA...


IDEA SDH HBS NAK TULIS... KITA TENGOK LA KESUDAHAN ENDING EPISODE NORA ELENA NNTI LA...

normala_ali berkata... [Reply to comment]

http://kisahkauakudankancil.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

done..!!!

cerita kreatif saya..

selepas berpisah dengan Seth, nora merasa bersalah kerana meninggalkan suaminya kerana dia masih lagi isteri seth dan sedang mengandungkan zuriat Seth... nora berasa bersalah kerana membuat keputusan terburu2 sedangkan peristiwa tersebut telah berlaku 10tahun yg lepas dan Seth telah pon menyesal dengan perbuatannya.. kemudian nora mengambil keputusan utk balik kerumah utk berjumpa dengan seth dan meminta maaf kepada seth..

semasa perjalanan pulang nora telah mengalami kemalang dan orang yg membuat nora kemlangan adalah Yvonne.. yvonne tidak dapat menerima kenyataan yg nora ingin balik semula kepada seth jadi dye telah merancang segala2nya dan mengupah orang utk membunuh nora..

selepas kejadian itu inspektor amir yg berasa curiga kerana yvonne orang yg pertama taw nora kemlangan jadi inspektor amir telah melakukan siasatan dan beliau mendapati yvonne adalah dalangnya.. hasil dpd siasatan yvonne rupanya mempunyai sakit mental yg agak mental.. heheheh... ok yvonne sepatutnya ditangkap tetapi memandangkan dye mempunyai masalah mental jadi dye telah ditempatkan di wad2 sakit jiwa...

seth terkejut dengan berita yg diterimanya kerana orang yg paling dye rapat cuba hendak membunuh isteri nya sendiri... nora akhirnya tahu mengapa sepanjng perhubungannya dengan seth mereka selalu bergadug rupanya2 ini angkara Seth..

akhirnya hubungan mereka telah dapat diselamatkan.. nora pula bersyukur kerana hubungannya dengan seth telah pulih semula dan mereka hiduo bahgia bersama anak yg didalam kandungan nora ..


itu shja.. terima kasih.. :)

K O R I E berkata... [Reply to comment]

Ok! ORANG-ORANG KG SEMUA MEH DGR CEK PUNYA STORY MORY PLAK!

http://www.pinkexia.blogspot.com/

setelah apa yang terjadi pada ep. hari ni.. elena cuba unt membuang rsa cinta yang ada pada seth tan.. dia cuba. hari demi hari.. tp.. apa bley buat..kasih seth tan yg ada dlm perutnya mmbuatkan dia rsa perlu balik kpd seth tan.. tp dia cuba tahan jugak! so dia pun ambik kptusan unt pergi ke luar negara..duduk dgn maria-adk setan tue.. maria rahsiakan perkara ni dari setan.. ok.. lps 3 tahun berlalu.. nora dapat panggilan yg mengatakan setan bru mgalami stu kemalangan yg tragis.. keadaannya sgt nazak.. nora,maria dan elyysa tan(ank diorang) balik ke malaysia unt berjumpa setan.. masa tue nora sgt mengharapkan setan xpergi meninggalkan die.. dia still syg kpd setan dan dia nak kenalkan elyysa kpd setan.. Seth mengalami koma slama 4 bulan.. nora yg menjaganya.. Amir menyiasat kes kmalagan yg dialami oleh setan.. dan akhirnya.. persoalan terunkai.. siapa dalang yang ingin merosakkan hidp setan.. dalang tersebut adalah yvonne! yvone dipenjarakan dan dlm pda masa yg sma dia mengalam tekanan mental yg teruk akibat endless love dia dgn setan so diorang hantar die ke hospital tanjung rambutan.. kasih sayang yg ditunjukkan oleh nora selama setan koma membuatkam amir mengalah unt mendapatkan elena.. kasih diorang sangat suci so dia baru tersedar dan meminta maaf kpd nora sekiranya selama ini dia pernah menganggu kehidupan rumah tangga diorang.. Amir pergi membawa diri..Seth sedar dari koma setelah 4 bulan berlalu.. semasa dia sedar nora berada disampingnya.. Nora menyatakan yg dia menyesal meninggalkan setan dulu dan masa-masa yg dilalui di luar negara menyedarkan dia bahawa kasihnya hanya untuk suaminya iaitu setan..tiada penganti lain so lps tu diorang hidup bahagia.lps beberapa tahun.. elena mengandung lagi.. 'Perhh! tanda org bahagia.' that all

diana berkata... [Reply to comment]

alamak..
akak tak tengok pun drama ni..
dok kat tepi je la..

Puan Salwa berkata... [Reply to comment]

http://akucakaplepas.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Sambungan cete Nora Elina tue...Nora jumpa Amir dan minta maaf kat amir coz tuduh dia yang rogol nora.yvonne tu terus amik peluang untuk goda seth tan..tapi seth tan tak makan dengan godaan yang tak berapa seksi dari yvonne tu..( geram je aku kat yvonne tue...)

Nora terus teringat kisah manis dia dengan seth tan..dia teringat semua kebaikan dan kasih sayang seth tan...kerana kasihkan anak yang di kandung...dia terima seth tan...tapi dalam masa yang sama juga..

Edd balik ke Malaysia..datang untuk memujuk Nora..( Part nie mmg aku tak suka..aku tetap nak elina ngan seth tan...) Edd datang untuk memujuk kembali untuk bersama nora..dan nora berapa di persimpangan dilema...siapa yang harus dia memilih...kasih sayangnya pada seth tan baru berputik....

Seth Tan terus berdoa agar Nora terbuka hatinya untuk kembali bersamanya...dan kerana anak yang di kandung...Nora kembali pada suaminya...

Edd...Amir..dan Yvonne...ternangalah korang kerana tak dapat mereka..dan ketahuilah...menghancurkan kebahagian orang lain bukan cara pintas untuk peroleh bahagia...kekuatan mereka adalah CINTA..

Sekian...TAMMAT..

Kathy Tuah berkata... [Reply to comment]

x sempat join tapi puas hati dengan keKREATIFan pada semua yang telah join.. like!

*ada ke word keKREATIFan?? errr..

KOKOLÀIT Enterprise (001975488-K) berkata... [Reply to comment]

Lepas Nora Elena beritahu Amir pasal Seth Tan rogol dia, Amir tangkap Seth Tan dan sumbat Seth dalam penjara. Selepas beberapa tahun merengkok dalam penjara, Seth keluar dari penjara...

dan cerita di sambung dalam movie KL Gangster..

sementara tu, Nora Elena dikahwinkan dengan Ustaz Amirul.

(ini idea dari orang yang terlalu banyak tengok tv/movie)

MeMHaliD berkata... [Reply to comment]

http://musalmahghazali.blogspot.com/2011/06/nora-elena-punya-hal.html

Nora pergi jumpa Amir.Nora bagitahu hal yang sebenar yang Seth Tan lah perogol sebenar.Amir suka.Amir kata "ada chance nih" so dengan kuasa undang-undang yang ada Amir bawak Nora pergi balai polis buat laporan polis untuk dakwa Seth atas tuduhan merogol Nora.Nora yang terlampau mengikut perasaan sanggup membuang perasaan sayang yang baru berputik di dalam hatinya untuk Seth.Dan termakan pujuk rayu Amir untuk meminta cerai dari Seth.Seth yang sememangnya cinta gila kat Nora x sanggup nak menceraikan Nora.Yvonne menggunakan kesempatan yang ada untuk menawan hati Seth dan menunjukkan dirinya adalah yang terbaik buat Seth.So Yvonne memang galakkan lah si Amir usha Nora sampai Nora lupakan Seth..TETAPI TIDAK BERJAYA,...sebab ada sesuatu pada Nora yang memustahilkan Nora melupakan Seth..Iaitu satu nyawa yang tengah berdenyut nadinya dalam rahim Nora..Oleh yang demikian...Nora akhirnya sedar bahawa insan yang sepatutnya dihargai kasih sayang nya adalah AHMAD SETH TAN B ABDULLAH..dan bukannya Insp.Amir.Tanpa pengetahuan Amir Nora pergi ke balai polis dan menarik semula aduan laporan polis yang dibuat..dan menjamin keluar suaminya yang terchenta!!Yvonne apalagi naik hantu la amoi tu!!!tunggu jer masa yang sesuai untuk merancang kospirasi yang tersangat busukkkk....Sampai masa Nora selamat melahirkan bayinya...Yvonne menyamar menjadi jururawat di hospital untuk menculik anak Nora dan Seth.Setelah menculik anak itu..Dia melarikan diri ke luar negara,Dan mengugut supaya Seth menceraikan Nora jika ingin anaknya selamat...Nora serba salah...Seth lagi lah pening...Kalau boleh nak anak selamat dan dah tentu xmau berpisah dari Nora...Tapi satu hari pihak hospital membuat panggilan meminta Seth dan Nora hadirkan diri ke hospital....Rupanya anak yang diculik Yvonne tu anak orang lain bukan anak Seth dan Nora...hahaha....Ada berlaku kesilapan sewaktu mendaftarkan bayi di hos[ital ketika Nora melahirkan bayinya..sesungguhnya kesilapan yang membawa kebaikan...Bila Yvonne telefon Seth desak-desak suruh ceraikan Nora..Dengan selamba Seth bagitahu :Yvonne sayang....aku x mau la anak tu..ko nak ko bela la jadi anak ko....sebab yang itu bukan anak aku dengan darling aku..pon....bodoh.....Yvonne yang sememangnya ada penyakit jiwa2 bertambah parah...dan nekad untuk terjun dari balkoni hotel tempat dia menyembunyikan diri dan sempat meninggalkan nota kepada pengurus hotel agar pulangkan bayi yang diculik ke hospital tempat dia melarikan bayi tersebut di MALAYSIA...Yvonne pun menamatkan riwayatnya dengan terjun bunuh diri.Pertama sebab malu tersalah amik budak..kedua sebab malu x pat kahwin ngan POJAAN HATINYA Seth yang hensem...So Amir yang terpaksa melepaskan peluang memiliki Nora ambil keputusan kahwin dengan Adilla.Xdapat Nora dapat tengok dari jauh jer jadik la....Nilawati pulak dah bercerai dengan gangster rumahtangga karim..Karim dah kena sumbat dalam penjara...Dan bila Eid balik dari Qatar..setelah berjaya ubati frust putus tunang tapi masih gagal bawak balik minah arab...terpikat lak kat Nilawati yang dah bekerja di syarikat KC gantikan Nora yang bekerja dengan Seth sebagai PA..So kesudahan yang menarik Seth dengan Nora...Insp Amir dengan Adilla dan Eid dengan Nilawati....TAMMAT

Ijahans berkata... [Reply to comment]

pertemuan Nora dengan Insp Amir untuk meminta maaf dan menceritakan segalanya ttg Seth yang merogolnya. Insp Amir seperti mengambil kesempatan atas apa yg berlaku dengan mendekati hati Nora yang keliru dan kesedihan.

Atas nasihat Insp Amir, Nora membuat laporan polis atas kejadian 10 tahun lalu dan menfailkan pelakunya. Ini akan memburukkan reputasi Seth sebg businessman. Seth merayu kepada Nora untuk membatalkan pertuduhan ke atas nya dan Nora bersetuju dengan syarat Nora diceraikan Seth.

Seth serba salah... antara Cinta nya pada Nora dan kerjaya sebagai businessman yang berjaya. Keduanya teramat penting.

Saat itu kemenangan seperti berpihak kepada Yvonne. Dia semakin mendekatkan dirinya dengan Seth seperti pendengar yang setia.. a shoulder to cry on ...
Seth yang dalam kekeliruan dan kekecewaan mengharapkan Yvonne mententeramkan jiwanya kerana hanya Yvonne yg memahaminya.

Seth bersetuju dengan syarat Nora walaupun 1/2 mati dia mencintai Nora. Seth juga menetapkan syaratnya pada Nora iaitu sepanjang 9 bulan Nora membenarkan dia menjaga Nora dan baby yg dikandung. Menemani Nora setiap temujanji dengan doktor, membeli keperluan bayi dan setiap hari minggu Seth akan meluangkan masa bersama anak yang didalam kandungan Nora. Alasan itu sebenarnya untuk Seth meluangkan masa bersama Nora dan mengabdikan kenangan terindahnya bersama Nora sebelum saat dia menjatuhkan talak nanti...

Nora yang hilang kasih sayang nya pada bayi yang dikandung kerana ianya benih dari lelaki yang dibenci bersetuju dengan syarat Seth. Harapannya agar bila dilahirkan nanti, anak itu akan dijaga oleh Seth.

Dalam waktu 9 bulan, Seth tidak jemu untuk bedoa dan bertaubat. Berdoa agar jodohnya dengan Nora kuat. Dan dengan Yvonne, dia mengharap sekiranya tiada jodoh dia dgn Nora, Yvonne mahu menjaga anaknya nanti. Tp bila disuarakan hasratnya pada Yvonne, ternyata yvonne tidak mahu keran yang dia inginkan hanay SETh dan bukan anak itu. Ini benar2 mengecewakan Seth lalu dia menjauhkan diri dari Yvonne. Dendam Yvonne kian membara. Anak itu bakal di tamatkan riwayat nya supaya tiada lg org ke-3 antara dia dgn Seth.

Perhatian dan kesabaran Seth dalam menjaga dan melayan karenah Nora selama 9 bulan sedikit demi sedikit meruntumkan jiwa dan naluri kewanitaan Nora. Bayi yang dikandung itu seolah2 berkomunikasi dengan jiwa keibuan Nora memujuk Nora untuk menerima dan menyayangi dia.

Dan saat melahirkan, Seth tidak pernah jauh dari Nora dan sanggup bersama Nora walaupun hakikatnya dia mabuk darah. Saat Seth mengazankan bayi itu dihadapan Nora benar2 mencairkan hati Nora ... lalu menghulurkan tangannya pada Seth dengan linangan air mata dan memeluk tangan Seth hingga tertidur akibat keletihan 4 jam berjuang melahirkan anak mereka.

Seth bersyukur di atas penerimaan semula Nora terhadapnya dan berjanji tidak akan mengguris hati dan perasaan Nora lagi. Janji Seth itu kedengaran oleh Yvonne yang mengintai di sebalik pintu ward.

Dendam yang belum terhapus menyebabkan Yvonne menyelinap masuk ke ward Nora dan menculik bayi itu. Yvonne menghubungi Seth untuk berjumpa di bukit Borga dan mengancam untuk menbunuh bayi itu. Seth bergegas ke sana dan memujuk Yvonne dengan kata kata cinta dan puitis bagi mengaburi pikiran Yvonne. Yvonne yang terlalu cinta kan Seth menurut segala janji manis Seth dan meletakkan bayi di atas tanah lalu berlari memeluk Seth. Bayi diselamatkan oleh polis dan Seth dalam berpura2 mahu membawa Yvonne pergi jauh untuk hidup bersama tapi hakikatnya Seth menbawa Yvonne ke Balai Polis.

And Seth / Nora live happily ever after with their Muhammad Eiqal Tan.

http://ijahans.blogspot.com/

Adinda Wawa berkata... [Reply to comment]

so sweet..i liked it so much................................................mmuahhhhhh seth n nora elena...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI