Himpunan 2 juta Belia 2012

by - Khamis, Jun 02, 2011

 

Aku diminta buat satu posting berkaitan dengan Himpunan 2 juta Belia 2012 di sini .. Terus terang , ari tu punya himpunan kat Putrajaya pon aku tak g ... Kenapa ? Sedangkan aku duduk di Putrajaya tapi aku tak g ?

Hurm... Ni pendapat aku yer .. Aku berumur 35 tahun dan gemar menulis secara tidak formal ..  Sepatutnya pihak terbabit patut peka satu perkara .. iaitu belia zaman sekarang ni banyak menghabiskan masa di hadapan komputer ... Mereka berblog dan berfacebook / bertwitter 24 jam !! 

Apa yang patut dibuat untuk tahun depan , adakan satu perhimpunan blogger satu Malaysia di sana .. Kumpulkan semua blogger tanpa kira bangsa dan agama dan paling penting  , jangan libatkan mana mana syarikat swasta kerana ini akan mengundang rasa ketidakadilan kerana pastinya syarikat tersebut akan mengemukakan anak emas mereka ..

Apa yang perlu ada diterapkan di perhimpunan tu nanti ialah , cara sebenar penulisan blog , etika , serta undang undang berkaitan dengan dunia blog di Malaysia .. patut jemput juga pakar pakar intenet untuk memberi ceramah berkaitan keselamatan dunia siber ..

Tu jer.. heheeh.. jangan lupa , pengguna internet dan juga blogger semakin meningkat setiap hari ... Sekian .. hehehe ...Ops .. blogger sekalian , anda dijemput ke SINI ..

You May Also Like

13 comments

  1. wahh....
    phimpunan blogger...
    hope xde la jd himpunan sampah sarap mcm himpunan 1 belia ritu...
    kesian perbadanan...

    BalasPadam
  2. setuju nie adalah cadangan tebaik...mungkin lebih lagi belia yg akn hadir...

    BalasPadam
  3. mmg sekarang belia snua duk dpn laptop duk dalam dunia blog lau tahun dpn buat pe yg abg ben cadangkn nie...mmg kita leh kumpulkn ramai2 blogger...untuk trut serta..

    BalasPadam
  4. klu keen, keen xsuke sgt perhimpunan2 camni.. sbb ramai org.. keen lemas klu ramai2 org.. sbb tu keen xsuke gi shopping.. huhu~ T_T

    BalasPadam
  5. suke sangat! kalau jadi memang gempak lah :)

    BalasPadam
  6. bernas cadangan Ben tu..patutnya diaorang fokuskan pada golongan majoriti yang ada pada hari ini, which is pengguna2 alam cyber...

    Jom tengok blog ni...:-
    http://ibundadelight.blogspot.com

    BalasPadam